Električky na Hlavnú stanicu by mali jazdiť rýchlejšie vďaka preferencii na križovatkách

Preferencia bola zapnutá na križovatkách s Mýtnou a Žilinskou ul.

Hlavné mesto spustilo preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova na trati na Hlavnú stanicu. Ako informoval magistrát, v utorok 7. februára bol uvedený do testovacej prevádzky nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie v týchto dvoch križovatkách. "Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch pri dynamickom režime riadenia je oproti statickému režimu cca 30 - 35 sekúnd. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov, s cieľom dosiahnuť kratší prejazd na linke 203," uvádza webstránka mesta.

Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električkovej dopravy je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Trať bola sprevádzkovaná pred takmer rokom a pol. Zavedenie preferencie električiek na linkách 1 a 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má za cieľ zvýšiť cestovnú rýchlosť, zlepšiť pravidelnosť a tým aj zvýšiť atraktivitu cestovania mestskou hromadnou dopravou.

Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť „odhlási“.

Počas víkendov a večerov - v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek - budú križovatky skúšobne fungovať v režime "kmitavej žltej". Električky, ktoré sa v oboch križovatkách nachádzajú na vedľajšej ceste, si svetelnú signalizáciu „aktivujú“ tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v ostatných smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom. Ide o prvé takéto riešenie na Slovensku.

Hlavné mesto v tejto súvislosti upozorňuje vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Testovacia prevádzka už skončila? Mýtna - Karvaša bliká a na električky nereaguje...
Reakcia na: Solider #117:
Áno, ja súhlasím, že logickejšie by bolo premenovať to na Kollárovo námestie ale legislatívne je to podľa mňa stále Jánska, lebo to nepremenovali.
Reakcia na: S499.1023 #112:
To síce môže byť pravda, ale po asanácii budov a rozšírení samotného námestia odpadol dôvod túto ulicu označovať odlišným pomenovaním. Ale týchto nepresností je v mapách viacero, niekde som ešte našiel Starohorskú ulicu, niekde nájdem Kamenné námestie na Námestí SNP a podobne by som mohol pokračovať ďalej.
Reakcia na: Dispecer #113:
Kokos tak toto je uz moc ked sa dostane do podzemnej zastavky s autom. U nas este ok, niekedy splyva cesta s tratou ale toto uz predsa vidim ze idem uplne zle 😃 Ten musel byt asi naliaty 🙂
Reakcia na: Dispecer #113:
Hovno terénne auto, taký Range Rover. Ktovie, či Viedenčania tiež hejtujú Nemcov tak ako Bratislavčania CP-čkárov.
Reakcia na: Solider #110:
A ja by som to videl presne naopak - Jánska ulica sa nepohla ani o krok, je stále tam, kde bola, nikto ju nepremenoval a nezlúčil s Kollárkom, takže Jánska je správne.
Reakcia na: Ike #93:
No, zámková dlažba bola dobrá na skultúrňovanie počas mečiarizmu, dnes už sotva to platí. ? ?
Reakcia na: Kanarcan #101:
Tak spomenuté linky skôr poukazujú na to, že úradníci si nie sú schopní ani overiť aktuálne platný stav a svoje poznatky čerpajú z máp, ktoré pracujú s neaktuálnymi údajmi. Jánska ulica tam bola kedysi, to nikto nepopiera, ale maximálne do času asanácie objektov v mieste dnešného parčíka, kedy sa námestie rozšírilo a fyzicky siaha od budovy FPCHT až po pôvodné a zachované objekty v južnej časti námestia. Pôvodné Kollárovo námestie sa tak zväčšilo a Jánska ulica stratila svoj význam a zanikla, aj keď sa na to pravedpodobne zabudlo a preto v mapách a následne aj v rôznych úradnych dokumentoch pretrváva až podnes. A čo sa týka tabule, tak tá je platná, označuje toto priestranstvo názvom Kollárovo námestie a PSČ alebo rôzne iné zoznamy, než Zoznam ulíc, nie sú relevantné.
Reakcia na: trolejbus6207 #107:
Já mám podobný o pár rokov neskôr, keď sa narýchlo otvárali Dolné Hony bez zácviku, bez poznania a prvý deň premávky Beno Gálffy neodbočil z Uzbeckej na Kazanskú k nadchodu ale pokračoval rovno, načo sa vo vysielačke ozvalo so silným maďarským prízvukom "HAX sto, HAX sto, tu dvestodvadsiátka siedmy (či ktorý), stojím na Dolný Hony, ukradli vedení!"
Reakcia na: S499.1023 #100:
Otázne je, či išlo o premenovanie alebo len napravenie zjavnej nepresnosti.
Reakcia na: Miro #104:
ja som ešte jazdil aj po pôvodnej Jánskej, takže v roku 1985. Mám z toho obdobia jednu úsmevnú spomienku - v pondelok ráno prvý deň po novom Magda Molnárová robila delenú vtedy ešte 214-ku, urobila prvé dve kolá po novej trase a na tretie kolo si to strihla do starej ulice, samozrejme zostala visieť mimo vedenia a musela ju dielňa prísť odtiaľ vytiahnuť ?
Reakcia na: Kanarcan #105:
Vďaka za pripomenutie, mne sa to tiež tak javí, lebo v r.1976-81 som študoval na EF SVŠT a to si ešte tú Jánsku pamätám. Pamätám si aj tú čistiareň na spodku Kollárovho námestia, ale zase mám pocit, že vtedy tam tých domov už toľko nebolo. Možno niekto ešte upresní.

Reakcia na: Miro #104:
Fuha, no rok si nepamätám, ale bolo to niekedy okolo 1980 lebo sme sa tam chodili ešte zo ZŠ k spolužiačke hrávať na dvor. Cesta hore námestím viedla tak ako je teraz natesno k SATURu bola aj z druhej strany a potom stály domy s dvormi. A za nimi bola Jánska.

Reakcia na: Kanarcan #103:
Presne, CHTF SVŠT, Jánska 1, na tú adresu si spomínam ? kedy tie domy vlastne zbúrali?
Reakcia na: Miro #102:
Áno, však za tými domami, čo stáli na Kollárovom námestí (bývala mi tam spolužiačka pred tým ako to zbúrali), v podstate niekde v priestore dnešného chodníka a trávy, to bola pôvodná Jánska ulica. Akurát keď to rozširovali do dnešnej podoby tak niekto neviem či z historických dôvodov alebo akých proste tú komunikáciu zachoval. CHTF bola kedysi Jánska 1 😃 Ako sa spravil vchod po dostavbe nových budov na Radlinského tak sú po novom Radlinského 9.
Reakcia na: Kanarcan #101:
Ja si matne pamätám, že na budove Fakulty chemickej a potravinárskej technológie STU kedysi tabuľa Jánska ulica bola, ale to bolo asi ešte pred rozšírením Kollárovho námestia na úkor starých domov, ktoré ho kedysi od Jánskej ulice oddeľovali. To muselo byť tak pred 40-50 rokmi.
Reakcia na: Solider #99:
Jánska ulica existuje aj fyzicky:
napríklad pozemok 21739/23 KÚ Bratislava - Staré Mesto s výmerou 272 m2 je Jánska ulica. Vlastníkom je Hl. M. SR Bratislava.

Aj papierovo:
- magistrát vydal napríklad záväzné stanovisko, v ktorom je jasne uvedená Jánska ulica
http://bratislava.sk/register/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700026&id_dokumenty=12120
- existuje aj pridelené PSČ pre Jánsku 1 (viď nižšie)
- je v zozname ulíc spadajúcich pod Daňový úrad I Bratislava
http://www.danovyurad.sk/du/danovy-urad-bratislava-1/
- staré mesto vydalo súhlas s výrubmi stromov na Jánskej ulici
http://www.staremesto.sk/sk/cuttings/showCutting/id:273
- v abecednom zozname ulíc Bratislavy a ich zaradení do pôsobnosti jednotlivých Okresných riaditeľstiev a Obvodných oddelení - spadá pod Obvodné oddelenie Staré Mesto - východ
http://www.minv.sk/swift_data/source/policia/kr_pz_ba/Ulice%20BA.pdf
- je v zozname komunikácií m.č. Bratislava - Staré Mesto ako nezaradená komunikácia (str. 55)
https://goo.gl/dUr4uX

Čo sa týka tej tabule ako to plne schvaľujem že tam je, lebo ľudia by asi boli zhodne zmätení, keby tam bola Jánska ulica.
Reakcia na: Solider #99:
V predchádzajúcej verzii Zoznamu ulíc ale Jánska ulica bola a žiadne VZN o premenovaní nevyšlo.