Bicykle budú prepravované autobusmi s cyklonosičmi.
Od 25. júna 2016 bude na linke 29 počas voľných dní zavedená rozšírená preprava bicyklov autobusmi s cyklonosičmi. Bicykle sa budú prepravovať na závesných držiakoch na zadnom čele autobusov, pričom jeden autobus odvezie naraz 7 bicyklov.
Naloženie a vyloženie bicyklov z cyklonosiča bude možné len na konečných zastávkach Most SNP a Hrad Devín a taktiež obojsmerne na nácestnej zastávke Vodárenské múzeum (Riviéra) v Karlovej Vsi. Zavesenie a zloženie bicykla si zabezpečí sám cestujúci, vodič autobusu zaistí bicykel proti odcudzeniu. Bicykel cestujúcemu vodič odomkne po predložení žetónu, ktorý mu bude vydaný pri naložení bicykla.
Pre prepravu bicykla je potrebný dovozný lístok, alebo zľavnený 15-min. lístok v hodnote 0,35 €.
Spoje umožňujúcu prepravu bicyklov na zadnom čele budú v cestovnom poriadku vyznačené príslušným piktogramom - sú to všetky víkendové spoje s výnimkou odchodov 12:08 a 15:38 spod Mosta SNP, resp. 12:35 a 16:05 z Devína. V autobusoch s cyklonosičmi bude zároveň možná štandardná preprava bicykla vo vozidle len v prípade úplného obsadenia cyklonosiča, alebo v prípade nástupu do vozidla mimo zastávok uvedených vyššie.
S499.1023
- Cyklista si svoj bicykel zavesí sám, aby nedošlo k počkodeniu bicykla vodičom pri nesprávnej manipulácii. Ľudia dnes jazdia na státisícových bicyklov a nikto sa nechce s právnikom na bicykli potom roky súdiť, či mu poškriabal jeho hyperbicykel.
- Grafikon na takúto linku sa spraví tak, ako grafikon pre linku so zastávkami na znamenie, t.j. jazdné doby sa spočítajú na stav bez nakládky, a nakládky maximálneho počtu bicyklov sa pridá do vyrovnávacieho času (koľkokrát tam už aj je, lebo pauzy na konečných sú z dôvodov taktovani dlhšie.
- Vodič vie lepšie, či môže očakávať nástup väčšieho množstva cestujúcich, kočíkov, invalidov...
- Elektrický bicykel je ťažší než bicykel s pomocným spaľovacím motorom.