Posledný z ikarusov absolvuje v piatok 20.5.2016 rozlúčkovú jazdu.
V piatok 20. mája 2015 sa uzavrie ďalšia kapitola vo vozidlovom parku autobusov. V tento deň oficiálne dojazdí posledný zástupca ikarusov radu 400 v bežnej premávke, Ikarus 435.18E #4827. Fanúšikovia verenej dopravy, ale aj cestujúci sa s ním môžu rozlúčiť na rozlúčkovej jazde ktorá začne o 15:00 pod Mostom SNP a ďalej bude viesť po nasledovných trasách:
- 15:00 Most SNP - Einsteinova - Viedenská - Krasovského - estakáda Jantárová cesta - Bosákova - Most Apollo - Landererova - Dostojevského rad - Autobusová stanica
- 15:45 Autobusová stanica - po trase linky 21 - Dev. N. Ves, Na Hriadkach
- presun cez Eisnerovu a Agátovú do Dúbravky
- 16:50 Dúbravka, Pri kríži - po trase linky 83 - Petržalka, Technopol
- 17:40 Petržalka, Technopol - po trase linky 95 - Nám. Ľ. Štúra
- presun cez Rázusovo nábr. a Staromestskú
- 18:10 Zochova - po trase linky 39 - Ružinov, Súhvezdná.
Uvedené časy sú iba orientačné a budú závisieť od reálnej situácie v premávke. Na rozlúčkovej jazde sa zúčastnia aj predstavitelia DPB, a. s.
Vozidlo #4827 jazdí v súčasnosti už len počas špičiek pracovných dní na linke 93. Po absolvovaní rozlúčkovej jazdy by sa malo zachovať v prevádzkyschopnom stave s možnosťou neskoršieho zúčastňovania sa príležitostných jázd.
Ikarusy jazdili v Bratislave od roku 1967 takmer nepretržite s krátkou prestávkou v rokoch 1972 - 1974. Do mestskej dopravy boli dodávané typy Ikarus 620, 630, 280, 283, 435, 417, 415 a 412 v celkovom počte 977 kusov. Ako posledný dojazdí zástupca Ikarusov 435, ktoré boli v premávke celých 20 rokov od roku 1996. Rozlúčkový autobus #4827 bol vyrobený v roku 1997 a v Bratislave jazdí od roku 1998. Zaujímavosťou bolo jeho dlhodobé odstavenie v rokoch 2001 - 2005 z dôvodu nedostatku náhradných dielov, pričom sám sa stal zdrojom dielov pre iné autobusy. Vozidlo však nakoniec bolo opravené a verejnosti slúži až doteraz.
piol