Jednosmerná výluka liniek 207N47 na Búdkovej (3. – 16.5.2016)

Od 16. mája 2016 od popoludnia je premávka na Búdkovej obnovená.

Pre opravu vozovky bude od 3. mája 2016 Búdková ulica jednosmerná, pričom premávka bude možná od Hroboňovej smerom do mesta. Linky 207 a N47 pôjdu jednosmerne obchádzkovými trasami:

  • Linka 207 pôjdu v smere z Hodžovho nám. k Patrónke obchádzkou cez Štefánikovu, Pražskú a Hroboňovu. V tomto smere neobslúži zastávky Kozia až Horský park. Zastávka Vozovňa Hroboňova bude obsluhovaná spoločne s linkami 64 a 41 na Hroboňovej.
    • Z Hodžovho nám. na Búdkovú bude premávať len linka 203.
    • Medzi Búdkovou a Vozovňou Hroboňova je možné využiť linku 41.
  • Linka N47 pôjde v smere na Valašskú medzi zastávkami Búdková a Lovinského obchádzkou cez Drotársku cestu. Neobslúži zastávku Horský park; zastávka Vozovňa Hroboňova bude obsluhovaná v náhradnej polohe pri plote vozovne.

Dojazdy trolejbusových liniek z Hodžovho nám. do vozovne Hroboňova pôjdu taktiež cez Štefánikovu, Pražskú a Hroboňovu.

Aktualizácia: Od 16. mája 2016 od popoludnia je premávka liniek 207 a N47 obnovená po pôvodných trasách cez Búdkovú ul. obojsmerne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ta vylukova trasa N47 by sa mala stat stalou a obojsmernou (aj s obsluhou prislusnych zastavok).
Reakcia na: 810zssk #1:
1. Ale to by tam nemohol chodiť trolejbus
2. Či by stíhala otočiť Hodžovo - Valašská - Hodžovo v požadovaných časoch...Alebo možno by sa mohla potom skrátiť iba po Lovinského?
Tu 207 nešlo spraviť inak? Hoc aj obojsmerne skrátiť po Budkovu a na zvyšku trate dať X207 s kinderkami. 2-3 by sa hádam našli.
Reakcia na: Mike #2:
1. Som si plne vedomy a nepovazujem to za problem 🙂 Trolejbusove nocaky povazujem za sotousovinu na ukor kvality systemu, obzvlast pri N72.
2. Na Valasskej je dnes 13 minut a pokial viem, prestavky sa cerpaju len na Kolibe, takze toto nepredpokladam ako problem.
Reakcia na: 810zssk #4:
No práveže ako pozerám ten cp na Valašskej sú dnes 3 minúty.....

Trolejbusove nocaky mozno su sotousovina, ale na tu Kolibu a okolo hradu je ten trolejbus po vsetkych strankach jeznoznacne lepsi a vhodnejsi dopravny prostriedok.. aj v noci. N72 je ina kapitola..
Reakcia na: TomJ #3:
Pochybujem, že by sa našli nejaké 2-3 kidnerká nazvyš, keď už teraz sú na druhú DP namiesto kinderiek požičiavané hrbáče BN 10.5.. Ale dajme tomu že to je dočasný stav a rezerva kinderiek bude.
Oveľa horšie je to však s vodičmi...
Reakcia na: Mike #5:
Mas pravdu s tou Valasskou, zle som to pozrel. Tak by sa musel upravit CP, napriek tomu som ale presvedceny ze by to zmysel malo. Po tej trase je aj niekolko bytoviek, aj pomerne dost domov, je nevhodne aby ta oblast nemala zakladnu dopravnu obsluznost.
Reakcia na: Mike #5:
Predpokladajme ze jazdna doba by bola 14 minut (dnes 10 minut, rozdiel v jazdnej dobe Budkova-Voz.Hrob. pri 41 vs N47 su tie 4 minuty). Potom by to slo takto:

x:00 Cilizska - x:20 Hodzovo nam.
x:25 Hodzovo nam. - x:39 Valasska
x:42 Valasska - x:57 Hodzovo nam.
x:57 Hodzovo nam. - x:06 Koliba (prestavka 15 min.)
x:26 Koliba - x:34 Hodzovo nam.
x:35 Hodzovo nam. - x:56 Cilizska
Reakcia na: 810zssk #8:
Akurat teda nevyhodou tohto riesenia by bolo, ze by na N72 musel byt tiez bus, ale zaroven by sa nevyuzila jeho vyhoda moznosti jazdy na stanicu.
Reakcia na: 810zssk #7:
Tá idea obslúžiť nočákom Drotársku namiesto Búdkovej, kde je pár rodinných domov, sa mi pozdáva. Akurát to zaradiť do nejakej trasy za cenu čo najmenších "strát".
Reakcia na: 810zssk #7:
Na Búdkovej by bol problém iba so zastávkou Horský park, ktorá pokrýva asi 6-7 bytových domov. Oblasť Drotárskej cesty je naopak celkom slušne osídlená (od sídliska na Mozartovej ulici cez Martinengovu). Spoj by šlo končiť aj na Lovinského, pretože Valašská je v pešej dostupnosti Dubovej a Patrónky. N72 a N44 by predsa mohli fungovať aj bez N47, keďže obratná stopa na Hodžovom námestí v tomto smere existuje. Problémom bola N47, ktorá sa po novom môže točiť na Kollárku. Alebo je druhá možnosť trolejbusové nočáky komplet zrušiť a ťahať všetko z HLST prípadne iného vhodného miesta.
Reakcia na: Volodaaaa #11:
Na Horsky park sa da v pohode prejst aj z Budkovej 🙂 Rozhodne si myslim ze Drotarska si tu obsluhu zasluzil. Skratenie po Lovinskeho je jednou z moznosti ako ziskat minuty, suhlasim ze tbus priamo na Budkovu netreba.

Oddelenim N47 od N44/N72 by si musel pridat jeden voz do vypravy. Plati ze N72 sa od N44/N47 oddelit da aj bez vozidla navyse, ale N44 od N47 nie. Rovnako v pripade ak by si chcel linku zo stanice na vsetky tri smery, potrebujes voz navyse.
Reakcia na: 810zssk #8:
Pre tú zachádzku stačí počítať cca +3 min. oproti priamej jazde po Búdkovej.
Ale vzniká Ti tu problém: Zaniká nadväznosť N44 - N47 (Šancová - Hodžovo - Hrad), ktorá je dnes garantovaná.
Inak naco tam maluju biele stredove ciary cestari, ked tu cestu coskoro rozbiju ?
Reakcia na: ivanbuto #13:
A ako velmi je tato nadvaznost potrebna? Pride mi to tak, ze ked uz su tie dva lokality beztak odstrelene od celeho systemu nocakov, tak zrovna tato relacia uz nijak zasadne nezavazi. Jediny problem mozu byt ranne navozy vodicov. Ten o 4:30 by riesil dojazd N44, zostava len otazka co s 3:30 a verim ze nejake riesenie by sa tam uz najst dalo.
Zaujimave, riesi sa tu nocna obsluha, ale ja som najma zvedavy, ci samotna solo-203 v odp.spicke poberie cely hradny kopec..
Reakcia na: Author #16:
V slušnom meste by obmedzili IAD (presmerovali cez Drotársku) a nechali jazdu MHD v jednom jazdnom pruhu riadenú dispečingom, prenosnou signalizáciou. A nič by nebolo potrebné riešiť. Ak by bol problém s drôtmi - máme DeGeše.
Amen ak zostanu sola na 203. Snad ich napadne na Hrobustove na 203 vypravit volne klbaky
"Dojazdy trolejbusových liniek z Hodžovho nám. do vozovne Hroboňova pôjdu taktiež cez Štefánikovu, Pražskú a Hroboňovu."

Týka sa toto aj spojov linky 203, ktoré idú až po vozovňu? Lebo v tom prípade by medzi 17.49 a 18.19 nič nešlo z Hodžka smerom k hradu. A tiež bude obrovská diera medzi 22.47 a 00.25.
Reakcia na: TomJ #19:
To si nemal pisat, v pondelok bude na Olejkarskej panika ked si vsimnu ze to treba nejako na rychlo doriesit ?
Reakcia na: 810zssk #20:
Si si istí, že už v pondelok? ?
Reakcia na: 810zssk #4:
Ako obyvateľ bývajúci v lokalite obsluhovanej N72 by som rád vedel, v čom jej jej trasa na úkor kvality systému. Jediný rozdiel čo sledujem je ten, že trolejbus je hlučnejší (lebo 14Tr) a pomalší (lebo autobusáci tam lietajú rýchlejšie).

Pri tých 5% nočných ciest, ktoré začínam na Hlavnej stanici (resp. tam prestupujem) využijem buď N70 (mám tú možnosť, i keď s dlhšou pešou dochádzkou), alebo jednoducho prestúpim na Hodžovom. Keďže gro cestujúcich nastupuje tam a medzi N53/55/61/70 a N72 prestupuje 0 až 1 cestujúcich, tak usudzujem, že ani iným to neprekáža (resp. nemá komu).

Snáď sa dozviem niečo nové. ?
Reakcia na: Valec #22:
Viem ze v urcitych kruhoch je tento nazor neprijatelny, ale nocna doprava sluzi aj na ine veci ako cestu z centra na sidlisko. Prestup z N72 na linky nejazdiace cez Hodzko je prakticky nemozny, pri najlepsiom nahodny. Uz to povazujem za vyrazne narusenie systemu, ktory je zalozeny na centralnom prestupnom uzle Hlavna stanica. Kazda cast mesta ma mat zabezpecene spojenie do centralneho uzla bud priamo, alebo s garantovanym prestupom, co N72 nesplna (navyse, prestup navyse len preto lebotrolejbus je nezmyselny).
Reakcia na: 810zssk #24:
Súhlas, že nie je garantovaný, ale pokiaľ tam nie je ultrapomalý vodič, nemal by byť problém prestúpiť na niektorú z liniek, napr. N61 na hrane na Hodžovom nám.
Reakcia na: ivanbuto #25:
Možno práve preto písal Zlošuk o linkách NEjazdiacich cez Hodžko ? . Mňa napríklad výrazne nasral Rapid tým, že mi jednoprestupové spojenie z krčmy domov rozbúral na dvojprestupové s dalším prestupom na IPP, navyše s dvadsaťminútovým čakaním - v bratislavských podmienkach by bolo päťdesiatpäťminútové.
Riešení tejto výluky bolo pritom niekoľko:
1) Uzavretie Búdkovej pre IAD a ponechanie premávky 207 v jednom jazdnom pruhu (v prípade, že by bol problém s trakčným vedením, tak nasadenie TrDG), čím by sa neobmedzil vôbec nikto.

2) Ponechanie 207 po Búdkovú, predĺženie 64 po Vojenskú nemocnicu a ponechanie 41, ktorá by pendlovala medzi Vozovňa Hroboňova a Búdková.
Reakcia na: ivanbuto #25:
Ale práve dosť veľa piatkových a sobotňajších nocí to vychádza práve tak, že N72 príde na Kollárko či Hodžko úplne posledná po všetkých autobusoch.. a nebolo to raz, čo ju práve N61 na tom Kollárku obehla bez umožnenia prestupu..
Reakcia na: 810zssk #24:
Názor to nie je neprijateľný, ale zas treba pozrieť, koľko takých cestujúcich medzi polnocou a piatou skutočne je (keďže ide len o spojenia do Devínskej, Devína, Záhorskej a Lamača). Naviac, nemusel by byť problém zagarantovať prestup N72 na Hodžovom nám.
Reakcia na: patrik444 #23:
Zle vidim, alebo sa tam spomina 147 iba v titulku a v texte ani n?
Reakcia na: Mike #28:
Beriem, ale ja mám väčšinou inú skúsenosť, aj piatok/sobotu.
Prestup na Hodž. by mohol byť garantovaný.
Reakcia na: ivanbuto #25:
Bohuzial ako pise Mike, velmi casto ten prestup vychadza len na papieri 😞
Reakcia na: S499.1023 #26:
Ivan pisal o pripade kedy by cestujuci z N72 prestupil na N61 smer stanica a z nej na stanici na hocico co cez Hodzko nejde. Takze ta reakcia je v poriadku, len zial v prazi ten prestup velmi nefunguje. Navyse, uz bola snaha odpripojovat aj tu spominanu N61, nastastie zatial neuspesna.
Reakcia na: Valec #29:
Problem zagarantovat ho zial bude, kym DPB nevymysli ako vlastne pripoje zabezpecovat. Lebo to ze niekde do vozaku to napise je pekne, ale ak by to vyzeralo tak ako v Raci kde N55ka rutinne odchadza(la) pred prichodom N56, lebo vodic N55 nema ako tusit ci uz N56 prisla, tak dakujem pekne. Navyse mi stale nie je zrejme v com spociva ta vyhoda trolejbusu, ktora by kompenzovala nevyhodu prestupu navyse.
Mesto a DPB nesklamali. Jednosmerka pre všetkých, informácie na zastávkach žiadne a dopravné značenie väčšina vodičov IAD ignoruje (idú pekne do protismeru).
Reakcia na: 810zssk #34:
Svojho času na Hodžovom stál dispečer, neviem ako to je dnes. Alternatívou by mohla byť tiež zastávková tabuľa, ich osadzovanie je predsa v prioritách generálneho.

Výhodami sú:
- ekologické vozidlo,
- nižšie náklady na PHM,
- menší počet vzkm,
- potreba menšieho počtu vodičov A-Bus v noci,
- v zime aj menšia potreba námrazovky,
- o jeden bus na stanici menej (už dnes je tam málo miesta).


Stále som sa ale nedozvedel, koľko ľudí takto cestuje/bude chcieť prestupovať.
Reakcia na: Valec #36:
Stále sa tam vyskytujú, hoci neviem posúdiť, či tam iba stoja, alebo ten trolejbus aj vypravujú. Lebo ak b, je správne, tak to robia na diaľku vysielačkou, nakoľko vždy, keď ich tam vidím, tak iba odparkovaných obďaleč. 🙂
Reakcia na: Valec #36:
Nebyva tam ten dispecer pre kontrolu v opacnom smere? Este som nezazil ze by tam riesil odchod smer stanica, ani neviem ako by ho riesil, ked tam pripoj nie je. Ono by sa to samozrejme dalo riesit aj na dialku podla online polohy, len by sa muselo chciet. Podla vysledkov v Raci a na Zlatych pieskoch sa ocividne nechce.

Nedozvedel si sa kolko ludi tak cestuje, lebo nepatrim medzi ludi co riesia problemy hladanim dovodov preco vec riesit netreba. Prepac, mam nedostatok praxe vo verejnej sprave. Ja tu vidim to ze vyznamna cast mesta je uplne odstrihnuta od inych casti mesta kedze neexistuje moznost ako sa z nej dostat do centralneho uzla. Toto nie je 5 domov na Kolibe, ale niekolko sidlisk, ktore nemaju zakladnu dopravnu obsluznost lebo trolejbus.

Argument s mensim poctom vozokm je super, vsak skratme rovno vsetky linky po Hodzko, aj tak na hlavnej stanici niktoneprestupuje.
Reakcia na: 810zssk #34:
N72 má príchod na Hodžovo v čase X:20, N61 X:24. Myslím, že zabezpečiť by sa to dalo tým, že N61 musí odchádzať z Hodžovho na stanicu až po uistení sa, že sa tam fyzicky nachádza trolejbus N72.
Otázka je, čo ak by boli meškania nad istú hranicu, ale to sa dá riešiť operatívne cez dispečing.
Pokiaľ jazdievam nočáky piatok/sobotu, s väčším meškaním prídem na Hodžovo len ak sú výraznejšie oneskorené rozjazdy zo stanice... vtedy už ale mešká celá sieť, takže to nie je samostatný problém s N72.
Reakcia na: 810zssk #34:
V Rači by mala čakať N56 na Hečkovej do príchodu N55. Následne odchod smer vozovňa Krasňany...
Reakcia na: david1 #40:
Aha, ja ten prestup vyuzivam relativne casto a vacsinou som bol svedkom toho ze odisla do Krasnan hned. No a zopar krat som zazil ze N55 v pohode odisla pred N56...
Reakcia na: 810zssk #41:
To by sa nemalo stávať. Pretekárov treba nahlasovať na dispečing.
Skúsim len kacírsku myšlienku:

nebolo by pre ľudí bývajúcich v oblasti Búdková - Partizánska pohodlnejšie, ak by L207 jazdila okružne? Teda, že by po Vozovni Hroboňova odbočila vľavo na zastávku Horský park, Búdková, atď. až po Ružovú dolinu? Všimol som si, že dosť ľudí cestuje L207 na Vozovňu a potom čaká na L207, ktorá ide hore na Búdkovú. Žiaľ, infraštruktúra pre peších je tu viac ako žalostná.

K Vojenskej by mohli predĺžiť L64, prestup na L207 by bol zabezpečený v smere z Jelačičovej na hrane na Vozovni Hroboňova a v smere na Jelačičovu len cez cestu (v slušnom meste by bol dočasne zriadený priechod).
Reakcia na: Volodaaaa #43:
Kacirska myslienka by bola ponechat jednopruhovu cestu iba pre MHD a IAD viest obchadzkou cez kopec. 😉