Mesto oznámilo blížiace sa posudzovanie vplyvov električkovej trate na životné prostredie.
V blízkej dobe budú mať občania možnosť vyjadriť k predĺženiu električkovej trate v Petržalke. Trať má pokračovať od už vybudovanej konečnej zastávka Jungmannova pri Námestí hraničiarov až za Lúky do bývalého Janíkovho dvora, kde prebieha developerský projekt Južné mesto.
Magistrát informoval, že bol spracovaný zámer projektu na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), ktorý bude predložený na Okresný úrad Bratislava. Po zverejnení zámeru bude môcť verejnosť vyjadriť svoj názor na predložený projekt. Ak mesto predloží zámer v najbližších dňoch, pripomienkovanie bude prebiehať už vo februári s lehotou 21 dní od zverejnenia.
„V rámci dopracovania DÚR boli pripravené 2 varianty pre proces EIA. Električková trať bude osadená do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná. V rámci tohto projektu sa uvažuje aj s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej trasy,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu. Ak sa naplnia plány, pôjde na bratislavské pomery o výnimočný projekt preferencie MHD a cyklodopravy pred individuálnou dopravou.
Keďže mesto plánuje trať financovať z fondov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, bude musieť splniť požiadavku, aby išlo o klasickú električkovú trať, ktorá bude dimenzovaná práve na nové električky. Ako uviedol primátor Ivo Nesrovnal na facebooku, pripravuje sa povrchové riešenie trate. Predĺžený úsek má mať 7 zastávok a dĺžku 4 km.
Po posudzovaní vplyvov na životné prostredie bude potrebné dokončiť projektovú dokumentáciu a získať všetky príslušné povolenia, čo potrvá dva roky. Podľa harmonogramu, ktorý mesto poskytlo poslancom mestského zastupiteľstva, by sa predĺženie trate malo stavať v rokoch 2018 – 2020.
Valec
- priama L68 (každé 4 - 8 min.),
- priama L96/196 (každých 7,5 min.),
- s prestupom 83+98 alebo 96/196+98 (každých 8 a pri prestupe max. 8 min),
- a výhľadovo aj 1/3+8/9 (každé 4 minúty s prestupom a čakaním max. 8 minút).
A teraz, na čo by som sa trepal kombináciou BUS+VLAK+BUS, keď ten vlak ani pri najlepšom nebude jazdiť častejšie ako každých 15 min. Čas, čo ušetrím rýchlejšou jazdou vlaku, stratím pri prestupoch. Výhodné by to bolo len v tom prípade, že by zdroj alebo cieľ cesty bol v pešej dostupnosti od železničnej zastávky.
Aby si vedel prečo sa pýtam, v Petržalke som býval pri železničnej stanici a do školy som chodieval na Račiansku. Viackrát som počítal možnosti, ako sa tam dostať v kombinácii vlaku (väčšinou mi nevyhovoval časovo), ale aj tých pár krát, čo mi čas vyšiel tak, aby som bez zbytočného zdržania mohol využiť jeden z tých dvoch párov čo vtedy jazdili mi vyšla cesta takmer o polovicu dlhšie, ako kombinácia električka + vtedajšia linka 54. A to neoplatilo sa mi to ani v časoch, kedy sa bežne stávalo, že si sa do autobusu do Petržalky (jazdiaceho v lukratívnom intervale 8-10 minút) jednoducho nedostal.