Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály

Popis projektu

V rámci projektu sa plánuje postupná modernizácia jestvujúcej dvojkoľajnej električkovej trate v úseku od tunela cez Karlovu Ves po v roku 2014 zmodernizovaný úsek trate v Dúbravke. Trať by mala byť situovaná v rovnakej polohe ako doteraz, dôjde však k posunom niektorých zastávok a v jednom prípade aj k zlúčeniu existujúcich zastávok. Napriek očakávaniam nedôjde k väčšej redukcii priecestí s električkami.

Najdôležitejšie zmeny oproti existujúcej trati:

  • vybudovanie prestupného uzla Molecova, kde pri prestupe na Dlhé diely a z Dlhých dielov nebude nutné prechádzať cez cestu
  • vybudovanie koľajovej spojky pri zastávke Molecova, ktorá umožní otáčanie obojsmerných električiek
  • zlúčenie zastávok Jurigovo nám. a Segnerova
  • úprava obratiska Karlova Ves na otáčanie električiek a autobusov náhradnej dopravy v smere z centra aj Dúbravky
  • výstavba združenej zastávky Damborského, kde by mal byť zabezpečený prestup medzi električkami a autobusmi na spoločnej zastávke
  • doplnenie bezbariérových prístupov na zastávky
  • doplnenie priechodov pre cyklistov
  • zazelenanie trate
  • vybudovanie cestnej svetelnej signalizácie na zostávajúcich priecestiach s električkovou traťou s preferenciou električiek

Aktuálny stav (k 14.11.2018)

V roku 2015 prebehlo zisťovacie konanie EIA, v rámci ktorého bolo rozhodnuté, že vplyv projektu na životné prostredie nebude posudzovaný. 11. decembra 2015 bolo vydané územné rozhodnutie o umiestnení línovej stavby (električkovej dráhy). Pri príprave projektovej dokumentácie bol zaznamenaný výrazný časový sklz, ktorý spôsobil neukončenie projektu (časť Projektová dokumentácia) získaním stavebného povolenia do pôvodne plánovaného decembra 2015, čím sa znemožnilo financovanie cez Operačný program Doprava 2007 – 2013 (OPD). V nadväznosti na to bola s riadiacim orgánom OPD ukončená zmluva o nenávratnom finančnom príspevku dohodou. Mesto v januári 2016 vrátilo doteraz vyčerpané finančné prostriedky na účet riadiaceho OPD a v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII) predložilo novú žiadosť o nenávratný finančný príspevok na príslušný riadiaci orgán.

Ku dňu 17.12.2015 bolo financovanie projektovej dokumentácie aj samotnej realizácie modernizácie zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, čo je predpokladom na získanie nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ.

Bratislavský samosprávny kraj vydal pre stavbu stavebné povolenie napokon až 29. decembra 2016, pričom právoplatnosť nadobudlo po odvolacom konaní 26. mája 2017. Verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie radiály vyhlásilo hlavné mesto začiatkom augusta 2017 s pôvodným termínom na predkladanie ponúk uchádzačov do 27. septembra 2017, ktorý bol po viacerých predĺženiach posunutý na 10. januára 2018. Ponuky boli vyhodnotené až v novembri 2018 a víťazom súťaže sa stalo konzorcium firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava, s ktorým by mala byť následne podpísaná zmluva.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia existujúcej električkovej trate v úseku tunel – križovatka M. Sch. Trnavského – Hanulova vrátane obratiska Karlova Ves
  • Dĺžka električkovej trate: cca 6,8 km dvojkoľajne
  • Počet zastávok: 12
  • Rozchod: 1000 mm
  • Maximálna premávková rýchlosť: 65 km/h
  • Predpokladaný termín realizácie: 2019
  • Predpokladané náklady: cca 60 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava)
  • Projektant: Reming Consult, a. s.

Ďalšie informácie

Spravy

Správy o tomto projekte


11.1.2016, aktualizované 14.11.2018
-imhd.sk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

TeBeCe16.10.2018 15:07 #271 Re:
https://www.etrend.sk/ekonomika/bratislava-vyhodila-zo-sutaze-o-obnovu-trati-stavbara-bez-bagrov.html
Viliam226.10.2018 19:05 #270 Re:
https://www.bakurier.sk/urbanizmus-a-vystavba/clanok-v-sutazi-na-obnovu-radialy-v-karlovej-vsi-nastal-posun
35339.5.2018 15:30 #269 Re:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/1741542-nova-vlna-oprav-bratislavu-caka-dalsi-dopravny-kolaps tu sa spomína leto, ale rok netuším?
loicsop7.4.2018 23:49 #268 Re:
Príspevok bol odstránený z dôvodu porušovania zákonov SR.
Ibiza23.3.2018 20:24 #267 Re:
Výsmech ľuďom do xychtu toto.☠ ☠ ☠
Petto22.3.2018 13:20 #266 Re:
Reakcia na #264 od toms:
Na noveho primatora a ak nie plati to co povedal Solider ?
Solider22.3.2018 13:15  +1#265 Re:
Reakcia na #264 od toms:
Na rok 2019 ?
toms7.3.2018 18:30 #264 Re:
Inac aky je teraz dalsi postup? Na co sa caka?
Spacer17.3.2018 16:55 #263 Re:
Prečo tam hore je Karlova Ves? Nemalo by sa to volať Kútiky. Karlova Ves bola vždy nižšie. To len tak bokom. 😉
Melange7.2.2018 16:40 #262 Re:
Viko: cca do stredu. 🙂
David1: hej, za to by som bol tiež, ale akosi je to vnímané ako kacírska myšlienka alebo čo.
david17.2.2018 16:11 #261 Re:
Reakcia na #259 od Melange:
Skôr ich konečne dať do režimu "na znamenie" . Zlúčením by si deckám dosť predĺžil dochádzanie z Iuventy.
Viko7.2.2018 15:16 #260 Re:
Reakcia na #259 od Melange:
A v akej polohe by si zlúčené Krčace umiestnil tak, aby dostatočne pokrývali aj rozvojové územie pri Rosničke (+potenciálne naproti pri policajtoch) a aj Iuventu s koncom Líščieho (kde mimochodom tiež nenápadne pribúda výstavba)?
Melange7.2.2018 14:32 #259 Re:
Taká vec, že zlúčiť Horné a Dolné Krčace, sa nechce spraviť?
Solider28.1.2018 14:39 #258 Re:
Reakcia na #253 od kecho:
Ako si si isto stihol všimnúť, jedná sa o odhadované náklady, čo predstavuje sumu, ktorú musia približne odhadnúť úradníci, keďže každá stavba má mať svoj rozpočet. Petržalská trať má logicky vyššie náklady, keďže je potrebné zhotoviť rozsiahle zemné práce, vybudovať 2 mosty cez Chorvátske rameno (plus tretí cestný), prekládky cestných komunikácií a výstavbu nových, asanáciu pôvodného stavebného objektu pod Panónskou cestou, či výstavbu odstavnej haly pre 12 električiek pri obratisku v Južnom meste. Napriek tomu reálne vysúťažená cena určite nebude 75 mil. eur a už vôbec nie 100 mil. eur, ale približne sa dostane na úroveň cca 12 – 15 mil. eur/km dvojkoľajnej trate, takže sa bude pohybovať podľa môjho skromného odhadu okolo ± 65 mil. eur.

Pri karloveskej radiále bude vysúťažená cena nižšia, vzhľadom na rekonštrukciu trate v už existujúcom telese, nie sú tam náročné stavebné objekty a cena sa bude odvíjať predovšetkým od doby výstavby, podľa môjho odhadu bude ± 45 mil. eur.
kecho28.1.2018 0:58 #257 Re:
Reakcia na #256 od Petto:
Ved za cenu 26,45 miliona eur za km sa nestavaju ani predrazene beztunelove dialnice...
Karlsdorf je 8,82 mil/km a 1. faza Pe trate aj s mostom bola 24,50 mil/km
Petto27.1.2018 22:02 #256 Re:
Reakcia na #253 od kecho:
No skus porozmyslat, preco je asi ta petrzalska drahsia. ?
Lukyno8727.1.2018 21:51 #255 Re:
Reakcia na #254 od TeBeCe:
Takže optimisticky sa začne pracovať v druhej polovici r. 2018.
TeBeCe27.1.2018 19:14 #254 Re:
Reakcia na #252 od kecho:
"Teraz bude prebiehať kontrola úplnosti, potom ide celá dokumentácia na kontrolu na Úrad pre verejné obstarávanie a na ministerstvo dopravy, až následne sa bude môcť podpísať zmluva s víťazom," ozrejmil Nesrovnal. Zhotoviteľ rekonštrukcie však bude musieť ešte pripraviť presný harmonogram stavebných prác a plán organizácie dopravy. "Až potom sa bude môcť začať stavať," podotkol primátor...
kecho27.1.2018 19:13 #253 Re:
Zvedava otazka, tu su odhadovane naklady na 60 mil.
Pe radiala ma mat cca polovicnu dlzku a odhadovane naklady boli naposledy spominane v sume 100 mil.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/455915-druha-etapa-elektrickovej-trate-v-petrzalke-musi-byt-hotova-do-roku-2023/

Co je rozdielne na tych dvoch tratiach, ked o polovicu kratsia trat je aj tak o 40 milionov eur drahsia?
kecho27.1.2018 19:07 #252 Re:
Reakcia na #251 od emko:
Cize 22.1. mali byt otvorene. Vysledok zatial nikde...?