Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály

Popis projektu

V rámci projektu bude realizovaná modernizácia jestvujúcej dvojkoľajnej električkovej trate v úseku od tunela cez Karlovu Ves po Hanulovu ulicu v Dúbravke (po úsek trate zrekonštruovaný v roku 2014). Trať bude situovaná v rovnakej polohe ako doteraz, dôjde však k posunom niektorých zastávok a v jednom prípade aj k zlúčeniu existujúcich zastávok. Napriek očakávaniam nedôjde k väčšej redukcii priecestí s električkami.

Najdôležitejšie zmeny oproti existujúcej trati:

  • vybudovanie prestupného uzla Molecova, kde pri prestupe na Dlhé diely a z Dlhých dielov nebude nutné prechádzať cez cestu
  • vybudovanie koľajovej spojky za zastávkou Molecova pri kostolíku, ktorá umožní otáčanie obojsmerných električiek; pôvodné odstavné koľaje budú nahradené jednou uprostred trate
  • zlúčenie zastávok Jurigovo nám. a Segnerova
  • úprava obratiska Karlova Ves na otáčanie električiek a autobusov náhradnej dopravy v smere z centra aj Dúbravky
  • výstavba združenej zastávky Damborského (Záluhy), kde bude zabezpečený prestup medzi električkami a autobusmi na spoločnej zastávke
  • doplnenie bezbariérových prístupov na zastávky
  • doplnenie priechodov pre cyklistov
  • zazelenanie trate
  • vybudovanie cestnej svetelnej signalizácie na zostávajúcich priecestiach s električkovou traťou s preferenciou električiek, zriadenie kamerového dohľadu na vybraných priecestiach

Aktuálny stav (k 1.12.2019)

V roku 2015 prebehlo zisťovacie konanie EIA, v rámci ktorého bolo rozhodnuté, že vplyv projektu na životné prostredie nebude posudzovaný. 11. decembra 2015 bolo vydané územné rozhodnutie o umiestnení línovej stavby (električkovej dráhy). Pri príprave projektovej dokumentácie bol zaznamenaný výrazný časový sklz, ktorý spôsobil neukončenie projektu (časť Projektová dokumentácia) získaním stavebného povolenia do pôvodne plánovaného decembra 2015, čím sa znemožnilo financovanie cez Operačný program Doprava 2007 – 2013 (OPD). V nadväznosti na to bola s riadiacim orgánom OPD ukončená zmluva o nenávratnom finančnom príspevku dohodou. Mesto v januári 2016 vrátilo doteraz vyčerpané finančné prostriedky na účet riadiaceho OPD a v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII) predložilo novú žiadosť o nenávratný finančný príspevok na príslušný riadiaci orgán.

Ku dňu 17.12.2015 bolo financovanie projektovej dokumentácie aj samotnej realizácie modernizácie zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, čo je predpokladom na získanie nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ.

Bratislavský samosprávny kraj vydal pre stavbu stavebné povolenie napokon až 29. decembra 2016, pričom právoplatnosť nadobudlo po odvolacom konaní 26. mája 2017. Verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie radiály vyhlásilo hlavné mesto začiatkom augusta 2017 s pôvodným termínom na predkladanie ponúk uchádzačov do 27. septembra 2017, ktorý bol po viacerých predĺženiach posunutý na 10. januára 2018. Ponuky boli vyhodnotené až v novembri 2018, Úrad pre verejné obstarávanie však po kontrole súťaže zistil protiprávne vylúčenie jedného z uchádzačov a v apríli 2019 nariadil magistrátu znovu vyhodnotiť súťaž aj s ponukou pôvodne vylúčeného uchádzača. Po opakovanom vyhodnotení ponúk sa úspešným uchádzačom (rovnako ako v prvom prípade) stalo konzorcium „DK Radiála“ pozostávajúce z firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava, ktoré radiálu zmodernizuje za 65 119 903 € s DPH. Stavebný dozor na stavbe zatiaľ zabezpečuje mestská spoločnosť Metro Bratislava, kedže verejná súťaž na zabezpečenie stavebného dozora nebola včas ukončená.

Zmluva o dielo s víťazom súťaže na modernizáciu radiály bola uzatvorená 5. júna 2019 a s výstavbou sa začalo 22. júna 2019 prvou etapou od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves a následne od začiatku augusta aj druhou etapou od obratiska po Hanulovu ulicu v Dúbravke. Prvá etapa mala byť pôvodne dokončená do 27. septembra 2019, ale pre rôzne problémy práce potrvajú do decembra 2019, niektoré časti tejto etapy však budú dokončené až v roku 2020. Odhadovaný termín spustenia premávky električiek po obratisko v Karlovej Vsi je v polovici decembra 2019. Druhá etapa by mala byť podľa pôvodného harmonogramu ukončená do 20. decembra 2019.

Modernizácia úseku Molecova - Tunel by mala prebehnúť v dvoch etapách v roku 2020.


Združenie zastávok Segnerova a Jurigovo námestie do zastávky Segnerova v novej polohe


Integrovaná zastávka električka+autobus Záluhy (Damborského)
Vizualizácia © Mesto Bratislava


Integrovaná zastávka električka+trolejbus+autobus Molecova
Vizualizácia © Mesto Bratislava

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia existujúcej električkovej trate v úseku tunel – križovatka M. Sch. Trnavského x Hanulova vrátane obratiska Karlova Ves
  • Dĺžka električkovej trate: cca 6,8 km dvojkoľajne
  • Počet zastávok: 12
  • Rozchod: 1000 mm
  • Maximálna premávková rýchlosť: 65 km/h
  • Termín realizácie: 6/2019 - 9/2020
  • Zmluvná cena modernizácie: 65 119 903 mil. € s DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava)
  • Projektant: Reming Consult, a. s.
  • Zhotoviteľ: Konzorcium „DK Radiála“ (TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava, ELZA-Elektromontážny závod Bratislava)

Ďalšie informácie


11.1.2016, aktualizované 3.12.2019
-imhd.sk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Solider22.11.2019 17:25  +1#364 Re:
Kedy sa bude brúsiť nová trať? Alebo sa na to ZABUDLO? 🤔
lostrail11.11.2019 13:39  +1#363 Re:
Reakcia na #361 od TeBeCe:
Vzdy ked chodim okolo toho, tak sa divim, ako ten stoziar obvesali. Ale mozno tak posobia len tie ziarive eskapasky na tom tmavom podklade. Osobne by som si takyto ziarivy stoziar nedokazal nevsimnut, ale pravda je, ze este patrim ku generacii, co necuci v jednom kuse do telefonu, obzvlast vonku.
Jojan9.11.2019 13:33  +2#362 Re:
Reakcia na #361 od TeBeCe:
Pozor, toto sú šedé tabletky!
Radšej si mrkni príbalový leták 😃
TeBeCe9.11.2019 12:44  +2#361 Re:
Ked niekto nabura na priechode, hned si moze zobrat acylpyrin proti bolesti
ufo6.11.2019 7:39 #360 Re:
Reakcia na #356 od si:
Na foto sú len položené, namontované boli rovnako ako všetky vodorovne.
TeBeCe5.11.2019 16:07  +1#359 Re:
Vrcholne dielo stavbarskeho umenia
lostrail5.11.2019 15:32  +2#358 Re:
Reakcia na #357 od S499.1023:
Tak to teda pevne dufam, ze to tam tak nenechaju. Co ludia s OCD, ako ja? ;-P

Ale inak som so vsimol, ze to, ktore akoze kopiruje svah, este nie je uchytene, takze mozno je tam len polozene a konecne uchytenie bude vodorovne.

Mimochodom, luxusny pristresok ;-P. Mohli by ho vari aj nechat. Miestami by tam niekto rano predaval napr. hotdogy..
S499.10234.11.2019 16:00  +4#357 Re:
Reakcia na #356 od si:
Ja by som povedal, že segmenty sú rovnaké ale asi nastúpila iná partia s inou filozofiou - ostatné segmenty sú montované vodorovne, takže tvoria schodíky a tie posledné tri kopírujú stúpanie. Vyslovene ISO 9001...
si4.11.2019 14:57 #356 Re:
Reakcia na #355 od TeBeCe:
preco mam dojem ze posledne 3 segmenty vpravo su ine ako zvysok zabradlia ? 😃
TeBeCe4.11.2019 14:42  +2#355 Re:
Nove zastavkove zabradlie
lostrail30.10.2019 20:57 #354 Re:
Ako to tu tak citam, 18.11. sa bude jazdit. Sice bez cestujucich a bez zastavovania, ale JAZDIT sa BUDE.
Solider30.10.2019 14:13 #353 Re:
Reakcia na #350 od TeBeCe:
Napríklad cestná časť obratiska takmer s istotou do 17.11. nebude hotová, čiže prestupovať sa tam nebude dať.
Valec30.10.2019 13:21 #352 Re:
Reakcia na #350 od TeBeCe:
A sľuboval niekto, že sa začne aj zastavovať? 😉
lostrail30.10.2019 9:25 #351 Re:
Reakcia na #348 od anbis:
O tom, ze sa tam niekolkokrat zlomil zberac, strhlo vedenie a podobne, to viem. Je zaujimave, ze projektantovi v pohode prejde nieco take, pokial to nevyhovuje.
TeBeCe29.10.2019 11:56 #350 Re:
Porovnanie aktuálneho stavu najpokrocilejsej zastavky (MiU Karlova Ves), ktoru zacali budovat pred 1,5 mesiacom a najmenej pokrocilych zastavok. Zeby sa 18.11. naozaj zacalo jazdit?
Viliam2228.10.2019 22:32 #349 Re:
Reakcia na #348 od anbis:
Ako stavbár nesúhlasím lebo pravidelne riešime zmeny v realizácií stavby lebo projektant je diletant (niekedy ešte aj pred realizáciou v rámci tendrovania)
anbis28.10.2019 17:46 #348 Re:
Reakcia na #346 od lostrail:
Narážal som presne na to, čo napísal si v #347. Projekt mám preštudovaný a nerozumiem práve tomu, prečo bola v KV požiadavka zachovať pôvodné stožiare, keďže pre jednoduché TV nevyhovujú. Čo koniec koncov projektant potvrdil na tom druhom úseku, kde ich naprojektoval v normálnych vzdialenostiach 😃. Už je to ako to je, iba mi to pripadá divné.

Inak - ako stavbár dodávam - technické riešenie nenavrhuje zhotoviteľ, ale projektant. Ono to je dosť rozdiel.
si28.10.2019 13:17 #347 Re:
Reakcia na #346 od lostrail:
rozostup stlpov cez karlovu ves bol projektovany na retazovku, nie na snury na pradlo....
lostrail28.10.2019 13:04 #346 Re:
Reakcia na #344 od anbis:
V Karlovke bola poziadavka zachovania (premalovania) povodnych stlpov, t.j. aj povodnych zakladov. Od obratiska po Harmincovu (resp. kusok za Damborskeho) sa osadzaju uplne nove zaklady aj stlpy, lebo doteraz bolo vedenie zavesene na stoziaroch VO, cize kym na uzemi sidliska su rozstupy pomerne striktne dane, za obratiskom je to uz na technickom rieseni zhotovitela. Ci a preco su stlpy na sidlisku osadene velmi riedko, na to su tu uz fundovanejsi, aby sa k tomu vyjadrili.
Dufi28.10.2019 8:57 #345 Re:
https://slovensko.hnonline.sk/2031229-prace-na-karloveskej-radiale-v-bratislave-meskaju-vallo-pristupi-k-sankciam-voci-zhotovitelovi