Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály

Popis projektu

V rámci projektu bude realizovaná modernizácia jestvujúcej dvojkoľajnej električkovej trate v úseku od tunela cez Karlovu Ves po Hanulovu ulicu v Dúbravke (po úsek trate zrekonštruovaný v roku 2014). Trať bude situovaná v rovnakej polohe ako doteraz, dôjde však k posunom niektorých zastávok a v jednom prípade aj k zlúčeniu existujúcich zastávok. Napriek očakávaniam nedôjde k väčšej redukcii priecestí s električkami.

Najdôležitejšie zmeny oproti existujúcej trati:

  • vybudovanie prestupného uzla Molecova, kde pri prestupe na Dlhé diely a z Dlhých dielov nebude nutné prechádzať cez cestu
  • vybudovanie koľajovej spojky za zastávkou Molecova pri kostolíku, ktorá umožní otáčanie obojsmerných električiek; pôvodné odstavné koľaje budú nahradené jednou uprostred trate
  • zlúčenie zastávok Jurigovo nám. a Segnerova
  • úprava obratiska Karlova Ves na otáčanie električiek a autobusov náhradnej dopravy v smere z centra aj Dúbravky
  • výstavba združenej zastávky Damborského, kde bude zabezpečený prestup medzi električkami a autobusmi na spoločnej zastávke
  • doplnenie bezbariérových prístupov na zastávky
  • doplnenie priechodov pre cyklistov
  • zazelenanie trate
  • vybudovanie cestnej svetelnej signalizácie na zostávajúcich priecestiach s električkovou traťou s preferenciou električiek, zriadenie kamerového dohľadu na vybraných priecestiach

Aktuálny stav (k 22.6.2019)

V roku 2015 prebehlo zisťovacie konanie EIA, v rámci ktorého bolo rozhodnuté, že vplyv projektu na životné prostredie nebude posudzovaný. 11. decembra 2015 bolo vydané územné rozhodnutie o umiestnení línovej stavby (električkovej dráhy). Pri príprave projektovej dokumentácie bol zaznamenaný výrazný časový sklz, ktorý spôsobil neukončenie projektu (časť Projektová dokumentácia) získaním stavebného povolenia do pôvodne plánovaného decembra 2015, čím sa znemožnilo financovanie cez Operačný program Doprava 2007 – 2013 (OPD). V nadväznosti na to bola s riadiacim orgánom OPD ukončená zmluva o nenávratnom finančnom príspevku dohodou. Mesto v januári 2016 vrátilo doteraz vyčerpané finančné prostriedky na účet riadiaceho OPD a v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII) predložilo novú žiadosť o nenávratný finančný príspevok na príslušný riadiaci orgán.

Ku dňu 17.12.2015 bolo financovanie projektovej dokumentácie aj samotnej realizácie modernizácie zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, čo je predpokladom na získanie nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ.

Bratislavský samosprávny kraj vydal pre stavbu stavebné povolenie napokon až 29. decembra 2016, pričom právoplatnosť nadobudlo po odvolacom konaní 26. mája 2017. Verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie radiály vyhlásilo hlavné mesto začiatkom augusta 2017 s pôvodným termínom na predkladanie ponúk uchádzačov do 27. septembra 2017, ktorý bol po viacerých predĺženiach posunutý na 10. januára 2018. Ponuky boli vyhodnotené až v novembri 2018, Úrad pre verejné obstarávanie však po kontrole súťaže zistil protiprávne vylúčenie jedného z uchádzačov a v apríli 2019 nariadil magistrátu znovu vyhodnotiť súťaž aj s ponukou pôvodne vylúčeného uchádzača. Po opakovanom vyhodnotení ponúk sa úspešným uchádzačom (rovnako ako v prvom prípade) stalo konzorcium „DK Radiála“ pozostávajúce z firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava, ktoré radiálu zmodernizuje za 65 119 903 € s DPH. Stavebný dozor na stavbe zabezpečí spoločnosť Metro Bratislava.

Zmluva o dielo s víťazom súťaže bola uzatvorená 5. júna 2019 a s výstavbou sa začalo 22. júna 2019 prvou etapou od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, ktorý má byť dokončený do 27. septembra 2019. Do 20. decembra 2019 by sa mal zmodernizovať úsek obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Hanulova. Modernizácia úseku Molecova - Tunel prebehne v roku 2020.


Združenie zastávok Segnerova a Jurigovo námestie do zastávky Segnerova v novej polohe


Integrovaná zastávka električka+autobus Damborského
Vizualizácia © Mesto Bratislava


Integrovaná zastávka električka+trolejbus+autobus Molecova
Vizualizácia © Mesto Bratislava

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia existujúcej električkovej trate v úseku tunel – križovatka M. Sch. Trnavského x Hanulova vrátane obratiska Karlova Ves
  • Dĺžka električkovej trate: cca 6,8 km dvojkoľajne
  • Počet zastávok: 12
  • Rozchod: 1000 mm
  • Maximálna premávková rýchlosť: 65 km/h
  • Termín realizácie: 6/2019 - 9/2020
  • Zmluvná cena modernizácie: 65 119 903 mil. € s DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava)
  • Projektant: Reming Consult, a. s.
  • Zhotoviteľ: Konzorcium „DK Radiála“ (TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava, ELZA-Elektromontážny závod Bratislava)

Ďalšie informácie


11.1.2016, aktualizované 14.8.2019
-imhd.sk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

si4.7.2019 11:40 #325 Re:
Reakcia na #324 od Solider:
porovnavam pred a po zmene....
nakoniec, takeho 26.6. ani ziadne prazdniny neboli.... a uprimne, ak chcem aby nejaku zmenu linkovania ludia zobrali aspon s porozumenim, tak je maximalne nevhodne popri tom okresat ponukanu kapacitu tak ze substrat zostava rozsypany po zastavkach.... (este ze nie aj popri trati :-D)
Solider4.7.2019 10:05 #324 Re:
Reakcia na #323 od si:
Neporovnávaš to s prázdninovou výpravou.
si4.7.2019 9:55 #323 Re:
Reakcia na #322 od Viko:
dobre, takze vyprava pred zmenou:
1+3 - 17 poradi, 2 - 6 poradi, 4 - 16 poradi, 5 - 19 poradi, 6+8 - 16 poradi, 7 - 10 poradi, 9 - 13 poradi, ZV 4 ks - dokopy 97 poradi + 4 zalozne vozidla (sluzby schvalne nepisem, pretoze v tom case boli este + striedaci napriklad na vinohradoch, takze sluzieb bolo este viac)
vyprava po zmene:
1 - 11 poradi, 2 - 4 poradia, 3+9 - 33 poradi, 4 - 15 poradi X6 - 12 poradi, ZV 5ks - dokopy 75 poradi + 5 zaloznych vozidiel, neviem o tom zeby v sucasnosti boli niekde striedaci (ale predpokladam ze X6 ich asi nejakych ma kvoli nemoznosti dlhsich prestavok - prestavkujuce vozidla by zavadzali)
t.j. aktualne vypravuju elektricove prevadzky cca 3/4 vypravy normalneho skolskeho roka... je dost nepravdepodobne zeby stvrtina vsetkych vodicov elektriciek mala naraz dovolenku (a ak ma a nebol to zamer podniku, je nieco problematicke v planovani dovoleniek)

dostatok vozidiel (starsich) je, kedze ich je vypravovanych o ~25% menej, zo dna na den sa snad vsetky nepokazili a pokial viem ani neboli vyradene....

a pripadne (ne)objednane vykony padaju na hlavu magistratu, pokial by tak bolo tak im silna hanba, hlavne ze chcu zdanovat osobne motorove vozidla....

Viko4.7.2019 0:44 #322 Re:
Reakcia na #321 od si:
Cuduj sa svete, naozaj ocakavam, ze ked niekto nieco kritizuje, ma predstavu, ako inak to moze fungovat. Lebo ak mam byt uprimny, neviem si predstavit svet, kde by aj podnik typu DPB zhorsil obsluznost len tak zo skodoradosti a nie pre nejake konretne dovody. A kedze presne cisla nepoznam, spytal som sa, kedze mi z tvojho postu vyznelo, ze asi vies nieco co ja nie.
si3.7.2019 15:57  +1#321 Re:
Reakcia na #320 od Viko:
vyluka v karlovej vsi a dubravke znamena ze elektriciek ani ich vodicov ani na normalnu neprazdninovu vypravu tolko nepotrebujes a dovolim si tvrdit ze aj s dovolenkujucimi by sa v pohode dal vyjazdit na zvysnych radialach aj rezim zo skolskeho roka...
ci mam si kvoli tebe dat este aj tu namahu a poratat ze o kolko menej vozidiel a vodicov potrebujes na rannu spicku skolskeho roka ked nepremava dana radiala ?
(iny problem je zabezpecenie dostatku vozidiel a vodicov (este v kombinacii s dovolenkami) autobusovych vozovni ktore zabezpecuju nahradnu dopravu, ale preco sa tento problem tyka elektriciek ???)
Viko3.7.2019 15:49 -1#320 Re:
Reakcia na #318 od si:
A dalo sa zvoliť nejaké iné riešenie? Je dostatok nedovolenkujúcich vodičov, prevádzkyschopných vozidiel a objednaných kilometrov?
si3.7.2019 12:52 #319 Re:
Reakcia na #317 od lostrail:
to tocenie sa cim skor za tunelom bude hlavne dosledkom nedostatku obojsmernych vozidiel...
ale ved uvidi sa s akou "dobrotou" pridu v dalsich etapach....
si3.7.2019 12:50 -1 +1#318 Re:
Reakcia na #316 od lostrail:
ano, len zapchy su jedna vec a funguje to ako spojene nadoby; akurat ze to co predviedli s reorganizaciu dopravy pripomina nieco take ze idem rekonstruovat cestu v karlovej vsi a pre istotu spravim obmedzenie (zrusim jeden jazdny pruh) aj na racianskej, ved aby nahodou nebolo aj tamojsim obvyvatelom luto ze si nemozu uzit zhorsenu dopravnu situaciu... (jazdne pruhy a ich zabratie v tomto pripade reprezentuju dostupnu prepravnu kapacitu)
lostrail3.7.2019 12:48 #317 Re:
Reakcia na #315 od si:
Samostatne k tomu druhemu bodu: No ak by ponechali do Karlovky aj Dubravky len jednu spolocnu linku s prestupom na Namesti SNP, tak to by si velmi nepomohli. Nech by do Dubravky zachadzala aj kazda druha, mala by existovat aspon jedna linka, ktora pojde niekde dalej. Tocenie sa cez tunel s nemoznostou pokracovat priamo dalej povazujem za provizorium a pevne verim, ze po dokonceni minimalne pribudne este jedna linka.
lostrail3.7.2019 12:45 #316 Re:
Reakcia na #315 od si:
Len k tomu tretiemu bodu - myslel som to vseobecne. Kvoli obmedzeniam v Bratislave uz velakrat zapchy boli a este budu.
si1.7.2019 22:23  +1#315 Re:
Reakcia na #313 od lostrail:
budem ti trosku oponovat...

2. ak sa nemylim, niekde aj na oficialnych strankach mesta bolo ze ak sa osvedci, ponechaju taketo riesenie natrvalo

3. netyka sa sice priamo tejto stazovatelky, ale tvoj priklad s autami neplati uplne, pretoze pokial by sa robila rekonstrukcia cesty v karlovej vsi, tak asi by to neviedlo k dopravnym obmedzeniam v raci, na rozdiel od elektriciek, kde v ramci obmedzeni v KV a pod plastikom letnych obmedzeni sa sa spravila v rannej spicke ~40% redukcia prepravnej kapacity.....
Viko1.7.2019 21:05 #314 Re:
Reakcia na #310 od minka123:
Sedliaclym rozumom, ak by ten jeden okruh mali dvojmo robiť L3 aj L9, potrebuješ na to viac vozidiel (a aj vodičov) než keď si premenia číslo a prejdú to len raz. A to je problém, lebo aj v DPB si ľudia berú v lete dovolenky a každý voz sa? do aktuálnej výpravy zíde.

Zároveň nerozumiem, v čom by sa zmenilo cestovanie, keby tie linky jazdili síce tam isto, ale samostatne.
lostrail1.7.2019 20:59 -1#313 Re:
Reakcia na #310 od minka123:
Ked prepacim, ze pises na nespravnu stranku a do nespravnej diskusie (predpokladam, ze malo ist o staznost), tak odporucam uvedomit si, ze:

1. Takto vedene elektricky este v Bratislave neboli
2. Su tak vedene kvoli rekonstrukcnym pracam, t.j. nie je to tak natrvalo
3. Ked rekonstruuju cesty, tiez sa autom zdrzis / musis strpiet obmedzenia. Len teda vtedy akosi nikoho nepocujem demonstrativne vykrikovat, ako to moze cele kaslat a od zajtra presada do elektricky (pripadne este vlaku).
Ike1.7.2019 10:42 #312 Re:
Reakcia na #310 od minka123:
Mala si ísť elekričkou X6 a nie BMW X6🤨
S499.10231.7.2019 10:40 #311 Re:
Reakcia na #310 od minka123:
Nech sa páči.
minka1231.7.2019 9:42 -1#310 Re:
Cesta zo zastavky lafranconi do ruzinova dnes rano: X6 po nabrezi, safarikovo, nam. snp. Na namesti snp tesne pred X6 prisla 9, ktoru som potrebovala. Samozrejme X6 pockala, kym odide, aby mohla otvorit dvere. Njblizsia 9 prisla namiesto o 4 minuty o 10 minut. Samozrejme, ze pokracovanie cesty do ruzinova z nam. snp je cez obchodnu, blumental, na kriznu atd. Takze suma sumarum namiesto povodnych 25 minut mi cesta trvala 45. A teraz sa pytam: Naco chodi X6 obchadzkou cez pol mesta kazde 2 minuty? Nestacilo by kazde 4 a nemohla byt kazda druha napriklad nejaka XY a chodit cez tunel dole nam. snp a okolo divadla naspat na molecovu? Preco sa linka 9 z ruzinova meni na 3 a ide do race? Nemohla ostat ako 9 a ist zase do ruzinova? A linka 3 ist z race ako 3 a po spitalskej a potom cez nam snp a obchodnu naspat do race? Mal ten "inteligent", co to navrhol IQ aspon 100? A nech si este trufnu poslat revizora do takejto dopravy. Od zajtra chodim autom.
S499.102322.6.2019 13:28  +1#309 Re:
Reakcia na #308 od Solider:
A spevavec bude požadovať zriadenie fontánok...
Solider22.6.2019 13:12  +1#308 Re:
Reakcia na #307 od TeBeCe:
Psst pretože sa ešte ozve niekto z ochranárov, že sa to neposudzovalo v EIA 😂
TeBeCe21.6.2019 19:28 -1 +2#307 Re:
Budu na Damborskeho po zlikvidovani starych pristreskov kombinovanych s holubnikmi zriadene aj nahradne holubniky? 😁
TeBeCe21.6.2019 11:45 -1 +1#306 Re:
Dopravne znacenie rozostavane medzi Jurigovym a Segnerovou a medzi Borskou a Karlovou Vsou, skrutky v podvaloch naolejovane, moze to vypuknut 😃