Pod Manderlákom by mala byť vybudovaná električková zastávka viedenského typu.
Mesto Bratislava prostredníctvom svojej organizácie Generálny investor Bratislavy (GIB) hľadá projektanta prestupnej električkovej zastávky na začiatku Štúrovej ulice v smere k Šafárikovmu námestiu. Vybudovanie novej zastávky súvisí s výstavbou prvej časti nosného dopravného systému (električky) do Petržalky a jej účelom je skrátenie medzizastávkových vzdialeností v historickom centre mesta, keďže pri súčasnom stave by vzdialenosť v smere do Petržalky medzi zastávkami Poštová, resp. Mariánska a Šafárikovo námestie bola približne 1 kilometer. Nová zastávka zároveň nahradí existujúcu zastávku Jesenského v smere k nábrežiu.
Podľa zverejnených súťažných podkladov by mal projektant navrhnúť najvhodnejšie umiestnenie zastávky na Štúrovej ulici s dĺžkou nástupnej hrany minimálne 65 m a bez zásahu do koľajového zvršku. Zastávka by mala byť tzv. viedenského typu s vyvýšenou pojazďovanou nástupnou hranou (uvedené riešenie sa nachádza na zastávke Blumentál). Vjazdy do Laurinskej a Gorkého ul. majú zostať zachované. Riešenie by malo zohľadňovať aj prirodzené a existujúce pešie ťahy a pohyb cyklistov.
Víťazný uchádzač dodá vypracovanú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, dokumentáciu pre stavebné povolenie s podrobnosťou realizačného projektu stavby a vykonávať bude aj odborný autorský dohľad projektanta. Hodnota zákazky je odhadovaná na 25 000 € bez DPH.
Električková trať do Petržalky by podľa najnovších odhadov mesta mohla byť otvorená vo februári budúceho roka. Nová prestupná zastávka však bude pravdepodobne vybudovaná až následne, takže plánovaná električková linka z Hlavnej stanice do bude v smere do Petržalky spočiatku prechádzať centrom mesta medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo námestie bez zastavenia.
rasto.f
Lenže tu sa ide robiť zase nesystémové riešenie, ktoré agóniu predlžuje.
Stále sa tu opakujú "neriešiteľné" dogmy:
- Dunajská je jednosmerná - a čo bráni tomu je zobojsmerniť? Šírkou vozovky vôbec nič, to že sú tam parkovacie miesta - tak nech sa presťahujú na Cintorínsku (kde by sa zrušila trať),
- zastávky v opačnom smere sú - áno, ak chcete trolejbus zastaviť na zast. Kam. nám, tak pri prestupe smer KV musíte prejsť cca 150 m na druhú zastávku.
- ak sa zruší SNP, tak 9 a 8 nebude mať kde zastaviť - existuje jediný logický argument, prečo musí človek idúci z mesta smer KV striehnuť či má práve utekať na SNP alebo Jesenského a človek do Ružinova na SNP/Kamenné => riešenie = jedna linka v polovičnom intervale cez Jesenského.
A znova končím pri jednolinkovom variante.?
1 Ružinov - Jesenského - Dúbravka
2 Zlaté Piesky - Obchodná - Karlova Ves
3 Rača - Petržalka
4 Hl.st. - NĽŠ (príp. prehodiť 3/4)