Obnovenie premávky električiek cez Jesenského (od 28.10.2015)

Všetky električkové linky už premávajú po svojich riadnych trasách.

Od 28. októbra 2015 od 14. hodiny je po rekonštrukcii križovatky Jesenského - Štúrova obnovená premávka električiek v tomto úseku. Obnoví sa premávka linky 1 a zároveň linku 7 nahradí predĺžená linka 6.

  • Linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Štefanovičova - Radlinského - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Most SNP - Mostová - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Štefanovičova - Hlavná stanica.
  • Linka 4 bude premávať obojsmerne cez nábrežie, Mostovú a Jesenského ul.
  • Linka 6 bude premávať počas špičiek po pôvodnej trase z Karlovej Vsi cez nábrežie, Mostovú, Jesenského, Nám. SNP, Obchodnú, Račianske mýto a Račiansku k ŽST Vinohrady. V rannej špičke bude linka 6 premávať až do Rače na Komisárky.
  • Linka 7 bude zrušená, nahradí ju predĺžená linka 6.

Pôvodne avizovaným termínom sprevádzkovania električiek na Jesenského ul. bol 20. október 2015, a to napriek tomu, že mesto ešte nemalo k dispozícii všetky potrebné povolenia. "Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy však k dnešnému dňu nedostal právoplatné rozhodnutie od VÚC. Z tohto dôvodu DPB, a.s. nemôže obnoviť električkovú dopravu na Jesenského ulici a Nábreží arm. gen. Svobodu, až kým nebude disponovať právoplatným rozhodnutím o prevádzke," uvádza Dopravný podnik Bratislava na svojej webstránke.

Ide pritom už o tretie nedodržanie termínu sprevádzkovania električkovej trate počas jedného roka. Zatiaľ sa načas nepodarilo sprevádzkovať ani jednu z električkových tratí realizovaných z eurofondov. Ešte za bývalého vedenia mesta bol oznámený termín sprevádzkovania "modernizovanej" električkovej trate v Dúbravke na 10. november 2014 krátko pred komunálnymi voľbami. Termín bol tesne pred plánovaným spustením posunutý na 11. november, potom na 14. november a nakoniec sa trať podarilo spustiť až na štvrtý pokus 18. novembra.

Podobný prešľap sa podaril aj novému vedeniu mesta, ktoré deklarovalo, že opravenú trať na Hlavnú stanicu sprevádzkuje 1. septembra 2015 od rána. Trať sa nakoniec podarilo spustiť o pol dňa neskôr, pričom za plnej prevádzky robotníci dokončovali napríklad chýbajúcu dlažbu. V prípade trate na Jesenského ul. je dnes už zrejmé, že posun začatia prevádzky nebude "len" niekoľkohodinový, ale pôjde o viac dní.

Doplnené 27.10.2015: VÚC vydal hlavnému mestu dňa 27. októbra 2015 povolenie na obnovenie premávky električiek cez križovatku Jesenského - Štúrova, keďže bolo preukázané, že je "zabezpečená bezpečnosť cestujúcej verejnosti aj peších".

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Len tak pre nase nasratie, ze rekonstrukcia elektrickovej trate sa da urobit aj na POCHAVLU, kto chce prepocita aj cenu na km a porovna s Bratislavou:

http://technet.idnes.cz/povedena-oprava-tramvajove-trati-na-petriny-fmy-/tec_reportaze.aspx?c=A151031_192447_tec_reportaze_rja
Reakcia na: pharel #99:
Lebo vozidla prechadzaju z linky 6 na linku 9 a opacne pocas dna.
Reakcia na: TomJ #98:
Preco tu hovorite o linke 9? 😃
Reakcia na: Juraj76 #97:
Keďže linka 9 jazdila posledný týždeň vo výlukovom režime, nemali vodiči nahodené normálne služby, ale museli si vždy na konečnej manuálne prehadzovať cieľ. Kvôli tomu zrejme nie sú zachytené na tabuli s odchodmi.
Reakcia na: Juraj76 #96:
A jazdí vôbec niečo na linke 9? Všetky jej odchody z konečmných sú na šedo. Znamená to, že všetky električky z nej boli stiahnuté na linku 6 bez náhrady?
Ako to bude s linkou 6 a 9 dnes? Dokončia ich tie električky, ktoré sú na nich od rána a podľa doterajších CP (teda cez výluku) alebo ako? Podľa ,ňa mali už dnešný deň dokončiť tak ako začali a až od zajtra mali začať už električky po novom.
L6 to zatial toci z kv na nam.snp a cez tunel do kv.
Vedela som to od včera...
Reakcia na: lostrail #92:
Už sa premáva obojsmerne.
K tomu poslednemu doplneniu: Kedze bolo vydane suhlasne stanovisko, uz sa tadial jazdi alebo je znamy novy termin?
Reakcia na: TomJ #78:
Záleží od toho odkiaľ ide z Petržalky.
- Lúky a Ovsište : 68 alebo 98 - Polus - 4
- Háje : 98 Technopol - Polus - 4 alebo tí čo sú z okolia Nám. hraničiarov tak 68 - Tr.mýto - 4
- Dvory : 88/91/191 - most SNP - 4

Ostatne ísť aj na dva prestupy na Zlaté piesky nie je žiadna tragédia, keď sa človek musí dopraviť inou linkou k 68 alebo 98 a potom na 4ku. Ešte sa dá aj s 95kou cestovať ale je to na zachádzku a ísť ešte naproti električke na ktorú prestupujem dvojnásobná, lebo zatiaľ čo pri 95ke mi zdrhne tak so 68kou ju ešte môžem chytiť a najlepšie s 98kou obísť centrum a Nivy a rovno to pri Poluse vyriešiť.
Reakcia na: 810zssk #89:
No mohli myslieť bezpečnosť chodcov, keďže ten triangel pri luxore je ešte viac menej stavenisko. Aj keď neviem či sa to má riešiť v tomto konaní... Ale bezpečnosť cestujúcich, hoc aj pri nehode... veď je taká istá ako v hocijakej inej električke na ľubovolnom inom mieste v Ba... či je zrovna tam v niečom rozdiel?
Reakcia na: Mike #88:
Tak bezpecnost cestujucich neni len nastup a vystup, ale napr. aj to co by sa im stalo pri pripadnej nehode..
Reakcia na: TeBeCe #87:
"a ani opatrenia, akým spôsobom zaistia bezpečnosť cestujúcich a ostatných účastníkov premávky, keďže je to skúšobná prevádzka,"

No to je hrozné ten DPB, ani o bezpečnosť cestujúcich v električke sa nevie postarať ?
Keďže na zastávke na Jesenského sa vôbec nič nemenilo tak neviem, prečo do toho ťahajú cestujúcich...
Reakcia na: Jezo #86:
"Obchádzkové trasy, ktoré naďalej platia, sa týkajú električky č. 2 a 4, ktoré premávajú po okružnej trase. Linka č. 6 zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka - Karlova Ves - Most SNP." ?
Reakcia na: jozefzba #84:
Áno. Včera boli že vraj za ním až na letisku pri Viedni a Frešo (či kto) im to nepodpísal. Je to vojna medzi poslancami. Takže zatiaľ nič, uvidíme cez víkend.
Pekny den.
Na stranke DPB je napisane, ze VUC este nedal suhlas na prevadzku trate. Ach ti pani.
Jozef
Aspoň už teraz vieme, ako to dopadne s traťou do Petržalky. ?
Reakcia na: tajtenius #80:
tento systém linkového vedenia je tak robený aby to muselo byť takto ... potom by sa linka 5 predĺžila zase o nejaké minpty navyše, aj keď už teraz je najdlhšou linkou, následne by si musel vymeniť aj 9/6 a to by nebolo dobré... určite zatiaľ tento systém ej najlepší, pokým sa neotvorí trať do petržalky, potom možno dôjde k nejakej menšej reorganizácii ... 🙂 to že tebe to vyhovuje nemusí vyhovovať ostatným, mne súčasný stav nevyhovoval, lebo som chodieval z karlovej vsi na jesenského
Reakcia na: tajtenius #80:
Aha, takže nielen že Vajnorská sa nedostane na Špitálsku a na nábrežie, ale navyše z Rače sa nikto nedostane na Obchodnú (v rozumnom čase). Parádny nápad
Reakcia na: TomJ #78:
Dá sa aj pod most, nechodím z kopčian, len tak si kombinujem. Niektorým táto výluka, šetrí jeden prestup. Hmm a keby si v tom úseku vymenili trasy 4ka s 5kou to by ešte len bolo skvelé.
Reakcia na: tajtenius #77:
Z Petržalky najlepšie s L68,98 . Ak trváš na Zochovej tak ti tam ostala L9 a na Legionárskej prestúpiš na L2,4.
Reakcia na: tajtenius #77:
A pod Mostom SNP sa prestúpiť nedá? Ak chodíš na Kollárko, predpokladám, že využívaš linku 80. Z Rusovskej cesty môžeš ísť pod most 88, od stanice 91/191. Ak cestuješ z Kopčian, tak smola. Ale hádam sa nebude kvôli pár ľuďom z Kopčian, čo jazdia na Vajnorskú komplikovať cestovanie stovkám ľudí z Dúbravky a Karlovky, ktorí chcú ísť pod most alebo na Jesenského.
Reakcia na: tr3mp #76:
Veru tak, z Petržalky je to najlepší prestup na 4ku smer zlaté piesky zo zochovej na kapucinsku. Ako behať z kollarka na mariansku.
Reakcia na: 810zssk #75:
Možno to, že pri výlukovej trase sa dá 4-kou dostať priamo na Kapucínsku, kam síce ide aj 5-ka a či rýchlejšie 83/84. Alebo aj preto, že teraz Dúbravka nemá priame spojenie s nábrežím a Šafkom ?
Reakcia na: tajtenius #74:
Zdovodnenie?
Linka 4 by mohla premávať ako doteraz. Podla mna je viac užitočnejšia ak ide cez kapucinsku ako cez jesenskeho.
Len taká otázka pre pamätníkov - kedy sa niečo podarilo spustiť v pôvodne ohlásenom termíne? ?
Reakcia na: pharel #66:
si dosť pomileny? ?
Reakcia na: PVo #70:
? ? ?
Nakoľko rozhodnutie na prevádzku električkovej trate Jesenského - Štúrova bude podpísané až zajtra (20.10.) okolo poludnia, budú prijaté nasledovné opatrenia:
Ranná výprava električiek bude prebiehať podľa nových CP s tým, že bude od rána zavedený mimoriadny odklon:
- L1 - Hlavná stanica - Obchodná - Kamenné nám. - Americké nám. - Vazovova - Krížna - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica
- L4 - zo Špitálskej cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel do Dúbravky (tak isto po tej istej trase späť)
- L6 - zostáva po trase Karlova Ves - Most SNP a späť
- L7 - bude do času obnovenia prevádzky premávať po trase Nám. SNP - ŽST Vinohrady (- Komisárky)

Po vydaní rozhodnutia bude obnovená premávka električiek cez Jesenského. Na krátku dobu (cca 30 min.) sa preruší premávka L6 a na stavebnej výhybke Most SNP sa vykonajú najnutnejšie úpravy na spojazdnenie vetvy zo smeru Most SNP - Mostová, opačným smerom sa bude ďalej jazdiť po stavebnej výhybke. Linku 7 nahradí linka 6. Linky 1, 4 a 6 už budú jazdiť cez Jesenského. Ostatné práce na demontáži celej stavebnej výhybky a trolejového vedenia budú vykonané nasledujúcu noc.
Reakcia na: CraneMan #68:
Nie. To bola tuším linka č. 2

Delené:
6+9/21,22,23,24,25,26,27 - voz. Krasňany
6+9/28,29,30,31,32,33,34 - voz. JD
Reakcia na: Pe67 #63:
Ahoj, vieš prosím povedať, či Krasňany budú mať tým pádom aj to jedno delené poradie (tuším linka 9 ak sa nemýlim), ktoré končilo ranný diel vo vozovni Jurajov Dvor?
Reakcia na: pharel #66:
Logiku by som dal skor na zac.prac.tyzdna. Ale to by museli prist demontovat kalifornana cez noc vikend/prac.den ? - co maju asi neplatene ?
Reakcia na: Petto #65:
Heh som nejak pomyleny, nebolo tam povodne od 19teho? a potom ze sa to updatlo na 20teho? 🙂
Reakcia na: pharel #64:
A jak maju ist ? Vsak je dnes 19teho este stale.
Od kolkej to akoze spustia? Stale idu eliny podla starych tras 🙂
CP električiek od zajtra (linky 3+8, 4, 5, 6+9) je to isté čo bolo od 18.11. 2014 do tušim 5.7. 2015 (?). Akurát všetky poradia na linke 5 v pracovné dni (teda aj 5/7) budú robiť Krasňany, na oplátku za 5/7 dostane JD celodenku 9/1.
Reakcia na: david1 #52:
Porovnal som CP odchody L6 od utorka s terajšími odchodmi L7 z Vinohradov do centra. Časové polohy sú identické avšak posledný spoj L7 dnes ide o 09:05, naopak L6 pôjde už o 08:49. Ak sa tieto 2 spoje rušia len kvôli KV kde už o takom čase takú kapacitu netreba, mohli ich skrátiť po Poštovú, odkiaľ by išli ako L3 po Vinohrady. Ale ak sa rušia kvôli slabej vyťaženosti tak beriem späť.
Reakcia na: mark178 #54:
L6 začína skôr, lenže prvé výjazdy sú z vozovne Jurajov dvor., rovnako ako v rannej špičke sú prvé dojazdy do Juráku takže s L6 sa z Karlovej Vsi dostaneš na Vinohrady 07:43 a potom až 08:39. Bolo by fajn keby tie výjazdy a dojazdy išli na striedačky raz z/na Vinorhady a raz z/do Juráku. V rannej špičke by to asi bol problém, ale popoludní by sa to mohlo kľudne zrealizovať.
Reakcia na: mark178 #53:
Odkedy je int. 3+5 v rannej špičke do centra tak práveže L3 mala väčšie balíky. Teraz je to pre Račanov lepšie vdaka L7. Na Račianskej máš silné obidva prúdy. No ten do centra je určite silnejší...
Reakcia na: rrqq #57:
0-5 ludi co sa viezli na stanicu je drviva väcsina cestujucich? Zaujimava matematika, odporucam nejake doucovanie...
Reakcia na: Solider #55:
Svoje zohralo aj predĺženie L7 do Rače (od utorka L6), lebo na Vinohradoch keď sa vyrúti obsah ranných Rexov, tak je rozdiel či nastúpia do úplne prázdnej el., ktorá tam začína, alebo sa dotlačia do el. idúcej z Rače, kde už aj dosť ľudí stojí...
Nechápem prečo už dávno nespustili L8 zo Štrkovca, L3 z Rače a L12(?) z Dúbravky na hlavnú železničnú stanicu!!! V minulosti to tak bolo a neboli žiadne sťažnosti, skôr to vyhovovalo drvivej väčšine cestujúcich!!!
Reakcia na: Solider #55:
na všetkých školách sú povinné prednášky :d ale tak rána od Gardy bývali vždy kritické 🙂 😃 😃
Reakcia na: david1 #52:
Odkedy zaviedli povinné prednášky na STU, tak akékoľvek posúvanie v ranných hodinách je len pro forma, nestíha už ani jedna linka, cestujúcim pred gardou sa zhoršil komfort cestovania a tí za gardou sa do vozidla ani nedostanú. Uvidíme, čo sa zmení od utorka, keď sa vráti naspäť L6 na Obchodnú, ale začína to byť tak kritické, že by pomohlo len ďalšie posilnenie ponúkanej kapacity.
Reakcia na: david1 #52:
ale máš pravdu mohlo by to začaž už o hodinu skôr aj poobedná špička 🙂
Reakcia na: david1 #52:
L6 je hlavn braná ako posila pre školu smer vnohrady a pre pracujúcich smer karlova ves...
úprmne lepše by bolo 3 minúty pred L5 ako je tov tomto režime čo bol dotwraz keďže to má byť brané ako posila, ale pri intervale v akom sú električky to moc nezaváži
skôr by som to dal že
linka 6, odchody 00, 08, 16, ...
linka 5, odchody 02, 10, 18, ...
linka 3, odchody 05, 13, 21, ...
z Bluemntálu obojsmerne 😃 (to je len príklad) aby to tej 5ke pomáhalo, lebo 5ka je viac vyťažená ako 3 a to vidím každý deň, keďže cestujem z Rače 🙂
Dalej L6 začína poobede dosť neskoro 14:49 z Vinohradov hlavne , keď je braná ako školská posila.

Chválim posunutie polohy 3 min. po L5 a dve pred večne natrieskanú L3 v smere do centra.
Reakcia na: Trolley #50:
A L9 ma jeden dojazdový spoj po Obchodnú z Ružinova. Mal byť vedený v jej trase po n.SNP alebo radšej pod označením L8.
V CP L1 akosi chýbajú dojazdové spoje do Vozovne Krasňany. ?
Reakcia na: Ámos #47:
Nezmyselnost L1 a L2 vyplyva najma z toho ze idu zavlekom (priecna os), cim sa stavaju nekonkurencieschopne voci autobusovym linkam, ktore idu priamo. Ich pripadnym predlzenim cez Patronku do zapadnej casti mesta tento problem nezmizne. Zmysluplnost linkam 1 a 2 da az pripadna vystavba trate na Stefanikovej (ano, viedol by som tade aj L2 - za predpokladu ze by neexistovala trat po Sancovej). Som toho nazoru ze po Petrzalke by hned dalsiou prioritou mala byt prave trat Dubravka - Patronka - Hlavna stanica - Hodzovo namestie - Namestie SNP (vyhladovo potom s odbockou Hlavna stanica - Sancova - Karadzicova - Kamenne/Safarikovo namestie). Zial mesto tento vytazeny tah uplne ignoruje..
Reakcia na: Ámos #47:
Od Patronky po Stromovu je miesto pre ET i v stredovom pase, nemusime hned lozit pod zem. Sklonove pomery su mozno extremnejsie, ale vidim jednoducsie a realnejsie spravit ET tak, ze Patronku prekona nadurovnovo, cca na Hrobonovej sa zacne zarezavat aby stupala miernejsie, vrchol prekona v zareze, vylezie spat na uroven cesty a nasledne estakadou prekona Prazsku do predstanicneho priestoru (kde by ET bola na povrchu a la riesenie od OI LD).

Kopat na celej dlzke tunel je jednak neekonomicke (EU v tomto progr.obdobi uz neni taka stedra),, jednak problematicke kvoli podjazdu na Kramare, jednak pomerne riskantne z geologickeho hladiska (pri ceste vysoky oporny mur, pod cestou lamacske zeleznicne tunely, ktore boli kvoli problemom nadlozim kratko po postaveni skracovane, a poslednych niekolko desatroci ich opat stabilizuju a utesnuju... )
Reakcia na: Solider #44:
Ja si dnes viem v celku predstavit, ze ked uz konecne niekto zacne stavat na hlst, tak miesto podzemneho obratiska sa bude pokracovat v razeni a hlbeni tunela pre ET na Patronku.

Nasledne by ako L1 tak aj L2 boli opodstatnene linky.
Reakcia na: Petto #37:
v BP to pocas vyluky na octogone riesili striedacom.
Ten by nastupil do zadnej kabiny, potiahol cez vyhybku dozadu k SNG a nasledne vystupil za krizovatkou.
Samozrejme to sa ale bavime o vytazenych combinach, nie prazdnych 30T na L1.
Reakcia na: Petto #37:
Netrva, ked sa poponahlas za minutu si prehodeny aj s cestou.
Reakcia na: S@fino #34:
To treba povedať tým, ktorí proti električke na Štefánikovej argumentovali tým, že „premávajú tam už trolejbusy“. Mohli sme za európske peniaze postaviť trať tam, kde historicky patrí a namiesto toho sa zakonzervovala normalizačná trať Štefanovičovej/Námestí slobody/Imricha Karvaša.
Reakcia na: lostrail #42:
zruš jeden pruh pre IGK a nemusíš nad ničím špekulovať... Aj tak pri Redute je reálne iba jeden "priamy" pruh... a z tramu napr. spraviť aj buspruh
V diskusii k clanku k rekonstrukcii trate na Vajanskeho nabrezi som sa uz zamyslel nad jendokolajkou v tom duchu, ze by mohli doplnit obojsmerne vyhybky k jednodkolajke a jednosmernu vzdy na prislusnu kolaj dvojkolajky a zabezpecit trat nejakym blokovanim useku. Vhodnym taktom by po tejto trati mohli elektricky premavat obojsmerne. Nova zastavka na Nam. L. Stura by mohla pribudnut v obidvoch opacnych smeroch, t.j. aj od Mosta SNP, aj "od Safka"). Dobre by tiez mozno bolo, keby existovala na Safku tretia kolaj, kde by stala elektricka cakajuca na prichodziu - neblokovala by spoje smerom na Petrzalku.

Co sa tyka Kalifornanov, tam je asi problem s tym, ze ludia tu nie su zvyknuti nastupovat na elektricku na "nespravnej kolaji". Cize kolajove spojky ano, ale s dokladnym zamyslenim nad tym, kde budu elektricky stat.

S jednokolajkou by sa dali robit vselijake zaujimave kusky a nemuselo by to byt ani tak strasne drahe, no zjavne nie je vola. Navyse pani, co navrhovali Generel boli schopni nakreslit trat po Grosslingovej, tak som si isty, ze nejaku dalsiu na Medenu / Dobrovicovu by zvladli ;-P. Ale skor to vidim ked tak na obojsmernu prevadzku.

Inspiroval som sa predrecnikom a v painte som nacrtol situaciu.

Legenda:
modre ciary - trate, o ktorym pisem a existujuce trate
Zelene ciary - Nove a existujuce nastupiska zastavok
cervene ciary - pripadna alternativa alebo rozsirenie. V pripad eodbocenia do Petrzalky utopia, v pripade ciastocneho zdvojkolajnenia triangla na Nam. L. Stura jednoducho iba moznost, ak by bolo odstranene lave odbocenie k Redute a zvysenie poctu pruhov posunute o kus dalej. Toto odbocenie je dost problem. Eventualne by sa dalo sklbit s tratou, kedze tu nejake zapchy nebyvaju, no interval CSS by sa potom musel predlzit.
Reakcia na: Petto #40:
Dakujem a aj v kosiciach (pred rekonstrukciami) tak jazdila L5, tocila sa pri optime a linky do USS tou vyhybkou normalne prechadzali
https://www.google.sk/maps/@48.696322,21.2355097,3a,75y,328.31h,86.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1stVxvO9rg4jj6ZMhAU9tSgQ!2e0!7i13312!8i6656
Reakcia na: Adam3 #38:
Otazne kde ho chces dat, kalifornan je len vzdy docasne primontovanie kolaje a vyhybky, ktorou musia prechadzat pomalsie ako klasicka vyhybka ( no niektore BA vyhybky su tiez roztrieskane jakokeby boli len docasne) , kdezto vyhybka Petrzalka by mala priechodnejsia, novsia len pre 1 linku
Reakcia na: 810zssk #33:
V danom úseku sa moc často nepohybujem, preto som predpokladal, že je trať pri SNM spolu s výhybkami(najmä tou zjazdovou) ešte stále rozkopaná, preto som začal navrhovať všelijaké šotoušoviny ? Samozrejme ak je (či v blízkej budúcnosti bude) trať už pojazdná, tak sa môže moje WindowsSkicár umenie ignorovať ?
Som sa chcel uz davnejsie spytat ale ked to tu rozoberate... Neda sa spravit kalifornan s 2 vyhybkami? Myslim tak ako to bude v petrzalke, ze sa bude dat na nom otocit ale aj nim obycajne preist.
Reakcia na: 810zssk #36:
no nezmesti, zmena stanovista dnes v 30T trva dost dlho aj vdaka BUSE - co bude brzdit takcitak 4 a 6.
Reakcia na: Petto #35:
Myslim ze ten "problem" by sa vyriesit dal 🙂 Zas 4 minuty nie su tak vela aby sa tam ta 1 nezmestila.
Reakcia na: 810zssk #33:
a dalsi problem by boli elektricky 4,6 z Karlovky smer Kamenne v takte 4 minuty .
To uz radsej nech pride L1 klasicky na NLS z Jesenskeho a tam by bol Kalifornan aby sa mohla vratit z NLS na Jesenskrho. Kalifornan by vsak zavadzal v ceste pre IAD,takze nic z toho?
Reakcia na: ufo #31:
Úplný súhlas, a dokonca si dovolím tvrdiť, že taká L2 mala oveľa väčšie využitie, keď premávala cez Obchodnú ako teraz, keď po Štefanovičovej vozí vzduch...
Reakcia na: Rubber38 #29:
Naco docasny triangel, ked triangel tam uz je? 🙂 Staci vyjst z L. Stura smerom na Safko, nacuvat to smerom k Mostu SNP (po SNG) a hla, sme na spravnej kolaji 🙂 Problemom by predpokladam bola len CSS.
Reakcia na: ufo #31:
a kde sa pise obmedzeni X13 ?
Celá linka 1 je len zbytočné míňanie km... X13 zase obmedzia, nebude sa dať do nej nastúpiť, ale bude jazdiť prázdna vyhliadková linka 1 s 29T alebo 30T...
Reakcia na: Rubber38 #29:
Vzhľadom na polomer toho oblúka si myslím že je tvoj návrh nerealizovateľný
Reakcia na: Error 0x007 #28:
Postaviť dočasný triangel by myslím teoreticky nemalo byť veľký problém, no pochybujem, že DPB má na to "súčiastky" = čakanie na ich dodanie by sa pomaly rovnalo čakaniu na sprevázdkovanie zadunajskej šaliny. A samozrejme si nie som istý, či by sa dal obísť obrubník nástupišťa (či by ten oblúkový polomer potom nebol primalý), resp. ak hej, tak ako náročné by bolo ten miniobrubník prekonať. Výhodou by na druhej strane bola možnosť pojazďovania aj jednosmernými (K2S) strojmi

Pod pojmom triangel si predstavujem cca toto (viď obr.)
Reakcia na: 810zssk #24:
No od šťanici by mohli ist po SNP a Jesenskeho na konecnu L. Štúra (na tu kolaj smer šafko), len by bolo treba vymysliet ako by sa elina dostala spät na spravnu kolaj ?
Reakcia na: 810zssk #26:
* je tu riesenie
Reakcia na: Ámos #25:
To mi nahodou napadlo uz par dni dozadu, ze keby tam dokoncili aspon par metrov trate a dali to predcasneho uzivania, tak by to tento problem riesilo 🙂 A este vzdy je tu trianglom na Nam. L. Stura ?
Reakcia na: 810zssk #24:
A keby dali kalifornan na Sturovu ?
Reakcia na: Viko #20:
Obojsmerna obsluha Nam. SNP elektrickou namiesto hlucheho useku cez tunel. Napad je to urcite dobry, len momentalne nerealizovatelny.
Reakcia na: Valec #21:
To hravo vyriesime dalsim kalifornanom ktorym zas prejdu naspat ?
Reakcia na: Petto #2:
Ved bud linky 3/8 alebo linka 9 + samozrejme linka 4 ako doteraz. Bolo by nelogické dávať ich na nevyťaženú linku 1 a nepraktické dávať ich na linku 5 vypravovanú počas týždňa z Krasňan.
Reakcia na: Technopol #18:
A električky od tunela by tiež prešli do protismeru a tak by pokračovali ďalej po meste. ?
Reakcia na: Technopol #18:
O čo by to bolo lepšie?
Reakcia na: Technopol #18:
s tym, co tam je, urcite nie.
Moja teoretická linka 1 je po trase HLST - Most SNP, s tým že súčasný kaliforňan by zostal tam kde je a teda v smere od NLŠ by prešla pred zastávkou Most SNPdo protismeru kde by bol výstup aj nástup, len neviem či je to realizovatelné.
Reakcia na: CraneMan #15:
Pochybujem, ze by vyradili T3G, nakolko prave skoncila prehliadka na 7837 a predpokladam ze 7835 je tiez na prehliadke, ale s DPB nidky nevies...
Reakcia na: jandro #6:
Suhlasim.
Reakcia na: Petto #13:
Takže predsa niečo z nových električiek sa ujde aj Krasňanom? Majú byť náhrada za T3M a T3G, alebo T3G majú ostať? Kam sa v takomto prípade bude vypravovať zvyšok T6?
Reakcia na: CraneMan #12:
Petrzalku dame hadam uz na februar/marec ?
Reakcia na: pharel #10:
JPP> L5 bude s opcnymi 29t ktore budu deponovane na Kraksnanoch.
Reakcia na: pharel #10:
To bude ešte trvať nejaký čas, až linka 1 začne jazdiť do Petržalky. A na 5ku chceš dať nové vozy? Však 5ku vypravuje celú vozovňa Krasňany, a nové eliny sú všetky deponované na Juráku. Neviem, nepozdáva sa mi príliš, aby linku 5 čo bola vždy krasňanská linka mal mať Jurák, hoci aj len niektoré vybraté poradia, už cez víkend mi to príliš nereže, že ju majú. Však nech tie eliny sú na 1ke a 1ku bude mať opäť Jurák, ako kedysi.
Reakcia na: pharel #10:
Do konca roka 2016?
Reakcia na: CraneMan #8:
Neboj, bude kolotocova len do konca roka, potom snad ked spustia linku do Petrzalky tak zo stanice bude 1 chodit tam. Co sa tyka komentu od Petta - sak na 5 ich konecne dajme tie nove eliny 🙂
Reakcia na: CraneMan #8:
32 bude od Noveho roka udajne posilnena a Dubravka ma ovela kvalitnejsie rychlejsie spojenie s 83/84. Takze nie, nebola ta hlupost.
Čiže linka 1 bude zase kolotočová... Hlúposť ako mraky bolo zrušenie priameho spojenia západnej časti mesta s Hl. stanicou.
Reakcia na: jandro #6:
Tam by stacili aj sola pri 8 min. intervale. No K2S asi menej zeru vdaka rekuperacii.
Reakcia na: 810zssk #4:
Na 1-tku stačia najmenej kapacitné eliny
Reakcia na: 810zssk #4:
WTF linka 1 s novymi elinami ? No to bude staznosti. Linka odnikial nikam ?
Reakcia na: Petto #2:
1
Reakcia na: Stapfel #1:
Nie, až keď bude obojsmerne sprevádzkované Šafko pre šaliny
A kam teraz s novymi elinami ? Mame 30ks a L4 vyprava 18ks, ci opat spickove L6/9 z Juraku ? ?