Opravu za 1 mil. € vykoná spoločnosť TSS Grade.
Dopravný podnik Bratislava pristupuje k oprave jednokoľajnej električkovej trate na Vajanského nábreží v úseku od Nám. Ľ. Štúra po Šafárikovo námestie. Trať je v súčasnosti pre rekonštrukciu Šafárikovho nám. a Štúrovej ul. mimo prevádzky. Rekonštrukciu trate vykoná spoločnosť TSS Grade, s ktorou DPB uzatvoril zmluvu o dielo. Začiatok opravy trate bol zmluvne stanovený na 23. septembra a ukončenie je naplánované na 28. októbra 2015.
Dôvodom opravy trate je jej havarijný stav spôsobený podmytím pri povodni. Pri rekonštrukcii trate sa zhotoví nové podložie trate a žliabkové koľajnice budú upevnené opätovne na DZP paneloch. Zakrytie električkovej trate bude opäť pozostávať zo zámkovej dlažby a asfaltového betónu. Pri rekonštrukcii sa použijú aj antivibračné a protihlukové prvky. Súčasťou opravy je aj výmena dvoch výhybiek v smere z Rázusovho nábr. na Šafárikovo nám., pričom prvá výhybka na Rázusovom nábr. by mala byť opravená do začiatku októbra, kedy sa plánuje obnovenie premávky električiek cez Mostovú a Jesenského.
Cena za opravu trate v jednokoľajnej dĺžke cca 550 bm bola stanovená na 1 009 500 € bez DPH.
lostrail
Druha vec je, ze prerabat ju v podstate na povodny stav je uzasne nevyuzity potencial. Aj ked priestoru je malo najma na strane Safka, mohli by zaviest striedavu obojsmernu prevadzku. Medzi zastavkami Most SNP a Safarikovo Namestie by bol zavedeny takt. Bolo by treba pridat kolajove spojky na jednu aj druhu stranu a nejaku blokovaciu logiku, ale miesto tam na to je. Tak by bolo mozne niektore spoje viest aj v opacnom smere ako doteraz (a trat by posluzila ako odklonova trasa, ako tu uz bolo spomenute - co nie je celkom mozne pri jednosmernej prevadzke).
Nechat to v povodnom usporiadani, t.j. ako jednosmernu trat, je velmi kratkozrake.
Nemyslim si vsak, ze oprava tejto trate vytvori nejaky tlak na pokracovanie po Dostojevskeho rade, najma, ked v genereli je navrhovana trat po Dunaskej / Grosslingovej a DPB aj magistrat sa jasne vyjadrili, ze na Dostojevskeho sa pocita nanajvys s potiahnutim trolejbusu. Nie, ze by tam na to nebolo miesto alebo ze by generel nebol jasne tendencne zamerany na dalsi bujny rozvoj automobilovej dopravy.
Navyse podla toho popisu nejde o ziadnu rekonstrukciu, len opravu. Ano, daju nove podlozie, ale kolajnice napr. zostanu povodne (mozno na tvari miesta zistia, ze su take krive, ze bude treba dat nove, co sa zase vsetci budu tvarit, ze to "nikto necakal" a pritom sa staci pozriet na to, ako teraz vyzeraju...).