Prichádzajú ďalšie jednosmerné električky Škoda 29T

V tomto roku bude dodaných spolu 15 jednosmerných vozidiel.

Po prvej novej jednosmernej električke Škoda 29T ForCity Plus #7401, dodanej ešte vo februári tohto roka, bola v závere júna dodaná do Bratislavy v poradí druhá električka tohto typu, ktorá dostala číslo 7403. Ďalšia nová jednosmerná električka (s číslom 7402) príde do Bratislavy v noci z 1. na 2. júla. Pre tento rok má bratislavský dopravný podnik objednaných spolu 15 jednosmerných vozidiel, ďalších 15 jednosmerných električiek by malo prísť v roku 2016.

Jednosmerné električky sa oproti obojsmerným električkám Škoda 30T (ktorých už bolo dodaných 15) vyznačujú väčším počtom sedadiel pre cestujúcich - až 69, keďže vozidlá majú dvere len na jednej strane a zadnú plošinu nezaberá kabína vodiča.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pharel #55:
Hm, toto malo byt k druhemu clanku :))
Funguje tato vyluka? Videl som prave zabludilu 94 iducu cez Blumental zastavku 🙂
... a vejdou se do remízy ??
Pani, netreba zabudat, ze noviny na kabine, ci turecke koberceky automaticky zvysuju spolahlivost vozidla o 30%! Aspon take som sa tu docital. 😉
Reakcia na: pharel #51:
V jednej 30T som uz videl aj oblubene noviny na kabine. Aj by som to nazval balkanizaciou, ale nepamatam si ze by som v zagrebskych Koncaroch videl nieco tak nevkusne.
Haha je to sice 30T ale 7501 si jaky dementny upgrade urobil? Vyzera to ako rolety na oknach do kabiny vodica aby mu nikto nepozeral na pracovisko. Vyzera to otrasne a malo by to byt zakazane a ludia nemaju vyhlad dopredu ani dozadu teraz.
Reakcia na: Ámos #49:
Sucasny dizajn casto stavia na jednoduchosti a preto su doplnkove napisy v uplne zakladnom fonte celkom v poriadku.
Reakcia na: 810zssk #46:
jo a na Arialy alebo co je to za font nie je nic moderne a nie nejde z dobou.
Reakcia na: 810zssk #46:
by si sa cudoval, co vsetko si bezny vlk vsimne. pocuvam to casto z roznych stran ake detaily sa vedia cestujucim, hlavne muzskej populacii pacit. A prave jeden konkretny uplne obycajny vlk si prave vsimol tienovane cisla, ktore prezili desatrocia.

Ja verim, ze sa niekto v DPB spamata a tie biele cisla da dolu. Mozno nie o rok ani o dva, ale raz sa tam hadam vratia.
Reakcia na: 810zssk #46:
sa skôr bojím, že už neuvidíme žiadny font, lebo všetko bude oblepené CVR, na ktorú DPB nemá dosah... 😞
Reakcia na: Ámos #45:
Ano, lenze historicke prvky sa pouzivaju bud ak su silne spojene so znackou v mysliach zakaznikov, alebo ak firma chce posobit "tradicne". V pripade DPB a MHD neplati ani jedno. DPB sa dlhodobo snazi komunikovat image modernej firmy a stare evidencne cisla sa beznemu cestujucemu nijak neasociuju s "tradiciou" alebo inou pozitivnou hodnotou. Bezny vlk si cislo bud nevsimne, alebo pomysli co do pekla robi historicke pismo na novej elektricke.

DPB zvolil spravny pristup, ide s dobou a snazi sa prezentovat moderne. Vacsinou im to sice prilis nejde, ale v tomto pripade to vypalilo dobre. Verim ze casom ten povodny font uz na ziadnom novom vozidle neuvidime.
Reakcia na: 810zssk #44:
nebolo to myslene ironicky. Bolo to myslene presne tak ako som to napisal, ale nikde som nepisal o variach a podobnych ()

Mnozstvo modernych renomovanych spolocnosti pouziva v marketingovej komunikacii odkazy z minulosti. Su dokonca spolocnosti, ktore vo svojej historii nezmenili, ani len neobnovili logo. Taky Ford, pouziva v podstate rovnake logo od 1927, Lambo ho nezmenilo nikdy.

Ak vydrzali tieto cisla aj super moderne (v danej dobe) T2ky, tak neviem preco by nemali prezit na 29/30T.

Reakcia na: Ámos #43:
Tak holt, ked tu rozni ultrasotousi podobne veci pisu uplne vazne, tak sa niekedy tazko identifikuje kto to uz mysli ironicky 🙂 Ospravedlnujem sa teda.
Reakcia na: 810zssk #41:
nevadi, obcas cloveku skratka nedojde... to sa stava
Reakcia na: 810zssk #41:
Ty si to nepochopil, alebo to je ironia?
Reakcia na: Ámos #40:
Ano a namiesto ForCity sme mali kupit Varia, lebo ved sa treba hlasit k tradiciam! Ziadne moderne dizajny, fujto! ?
Reakcia na: Ibiza #39:
ved toto, pouzivaju sa davno pradavno a niekedy by si podnik mal nechat taketo dizajnovky a odkazy na historiu.
Niekto to nazve soutosovina, ini by povedal, ze sa jedna o prihlasenie k tradiciam.

http://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie/20820/Stretnutie-autobusu-Tatra-27-91-48-s-novym-trolejbusom-MAN-Siemens-61.html?&ref=ba%2Fvozidlo%2F560%2FMAN-Sodomka-Siemens-61.html&ghg=&ghv=560
Reakcia na: PeterNovak #37:
Tie čísla sú staršie ako komunizmus, ty truľo.
Reakcia na: MatejBA #36:
jasne, ze je to cele subjektivne. Niekto rad holky a ini zase autobusy, no ?
ako sa niekomu mozu pacit tie hnusne zlte komunisticke cisla, pouzivane pred 40 rokmi na tych starych T3 vrakoch
Reakcia na: Ámos #35:
Tie biele nad oknami sa mi pacia, to biele na cervenom moc nie. U mna to je tak 50:50
Reakcia na: petoo #30:
no vyrazne lepsie ako tie hnusne biele
Reakcia na: 4004 #32:
Nič v zlom, ale s takým fontom to vyzerá ako propagácia Sovietskeho zväzu...
Reakcia na: 4004 #32:
Vôbec mi to k sebe neladí, neviem si pomôcť. Je to dobré tak, ako to je.
Reakcia na: petoo #23:
Aj ja som to nahodil do Photoshopu. Tvoje ev. cislo vyzera dost tmave, ja som pouzil fotku ktora bola zachytena v slnku, a aj som prefarbil normalny font, a obe kombinacie vyzeraju lepsie nez cervena a biela.
No podľa mňa by to vyzeralo dobre.
Reakcia na: Ámos #28:
hej viem ale dal som ho tam kde máju teraz to nove .. tak teda verzia na červenej ?
Reakcia na: Error 0x007 #27:
priznávam že s tým som sa až tak nehral ? takže oprava
Reakcia na: petoo #23:
len jedna poznamka, ze na novych vozoch sa cisla (klasika DPB) dava na cervene plochy...
Reakcia na: petoo #23:
Pri tej lavej fotke dobra montaz, ale na pravej to je moc tmave (v realite by to bolo asi o dost svetlejsie - vid Medved) ?
tak asi prisla 7408 a nie 7402
Reakcia na: LubomirM #24:
Kazde 4 minuty linka na HS po trase L1 ? To dufam este prehodnotia , lebo vozit vzduch je naozaj prepych, ked sa nevie nic pridat na vzkm.
Reakcia na: Mike #20:
Do Petrzalky ma ist linka c. 1 v polovicnom intervale 4 minuty, to je 12 vozov, + 2 vozy prevadzkova zaloha + 1 voz ZV na hlavnej stanici, pretoze v pripade vypadku do Petrzalky moze len obojsmerne vozidlo. to je celych 15 obojsmernych elektriciek. Tieto budu len ako prirastok podla toho, ake informacie mam ja. T3M 7733+7734 ma z dovodu investicii do toho vozidla nateraz zostat, rovnako ako T3G, T3S a T3P.

Co sa tyka K2S - chapem, ze napr. 7104 je vrak, ale je pravda, ze zatialco sa v Bratislave neuzivia solo T3 na linkach, K2 ma idealnu kapacitu najmensieho vozidla, navyse sa pocitaju za solo vozidlo a nezeru viac kilometrov - inak v tomto ohlade by ma zaujimalo, ci sa nove vozidla pocitaju kilometricky za solo alebo supravu. V pripade, ze solo, tak tam je nasa odpoved, ze kde sa vezmu vozokilometre na trat do Petrzalky.

Popravde neverim tomu, ze po uprave Juraku na servisovanie NP vozidiel 29T a 30T budu opcne vozy zaradene do Krasnan. Podla mna to bude rovnake ako s rozdelenim trolejbusov na Hrobonovu - SOR a Jurajov Dvor - 14Tr a 15Tr. Obe vozovne maju na vsetky linky rovnako dobry dosah, takze manipulacne jazdy maju len minimalny rozdiel. Je jedno, ci ti na linku 5 vyjde vozidlo z Krasnan alebo z Juraku.

Pokial viem, co sa tyka EU, tak tam sa pocita s vyradenim/nahradenim 45 suprav, kedze u 45 vozov sa jedna o obnovu a 15 o rozsirenie. Ovela vacsi problem je u trolejbusov, kde cela dotacia bola na obnovu a teda bude nutne vyradit voz za voz, co som pocul, co zial zahrna aj vozidla, ktore mali GO a su este sposobile na dalsiu prevadzku.
keď sa tu už rieši či by klasické čísla na nových elinach vypadali dobre alebo nie tak som si dovolil takú malú ukážku akoby to mohlo vypadať ... to či sa to hodí alebo nie hodnotiť nebudem lebo to je každeho subjektívny názor a každému človeku sa páči niečo iné ? (zvolená čiselna kombinácia čisto náhodná bola po ruke ? )
Reakcia na: Ámos #18:
Ano, lebo ja sa zasadne zhodujem s DPB v tom co je spravne ? Zlta by este nevadila (hoci sa nehodi), ten font ano. A vdaka, tie MBCC su velmi dobrym prikladom preco to nepouzivat na nove vozy.
Reakcia na: Ámos #19:
Riadiaci orgán spomínal že nie je ☺
Reakcia na: LubomirM #15:
Pre úplnosť, myslím zoznam vyradených súprav po dodaní všetkých 60 nových vozov, snáď to vyraďovanie neurýchlia do 31.12.2015... uvidíme, kam sa nainštalujú k 1.11 nové označovače, už to niečo napovie.

Ale počítaš dobre, 44 odporových súprav T3,k tomu 3 súpravy T3M, 6 súprav T3G -spolu 53 a k tomu zopár K2S (4? 7?). A nových 60. Bodaj by si mal pravdu s tým prírastkom 15 vozov, ale ako počítam, a teda aké verzie som počul a čítal, tak čistý prírastok možno ani nebude,alebo ak, tak max cca 3-4 vozy. Lebo "veď načo. " Petržalka by sa dala vyjazdiť aj s dnešným počtom vozov a to aj pri intervale 7,5 min. Akurát by išli striedači na úplne všetky linky. A na druhú etapu el. do Pet. tie vozy stačiť aj tak nebudú.
A hlavne nejaké výrazné navyšovanie vozokm v MHD sa zrejme nechystá (lebo financie..), tak načo vozy naviac...?

Tiež sa mi to vôbec nepozdáva, ale radšej sa pripravme na horší variant, alebo bojujme proti tomu, ako si predstavovať ideálny scenár (že sa nevyradí žiadna súprava, ktorá tu podľa technického stavu ešte môže pár rokov v premávke fungovať) a potom by sme boli zrazu trpko sklamaní...

(Teraz nepočítam to, že do Krasňan má ísť 15 opčných 29T a tam sa vyradia iba 3 súpravy T3M a zopár K2S, teda tam bude prírastok, zatiaľ čo na Juráku môže byť úbytok.. - výprava sa dá prerozdeliť).
Reakcia na: LubomirM #15:
lebo poziadavka EU je aby vozidla jazdili a neprestavkovali tak ako teraz, ze 50 minut jazdy a 23 minut prestavky.
Reakcia na: 810zssk #17:
h?

Mas moderny voz, tak tam logicky nedas nejake historicky vyzerajuce cisla, ktory navyse farebne vobec nesedi k tomu cervenemu nateru.

preto sa pytam, ci MBCC nie je moderny voz.

Skutocne tie zlte cisla na cervenej vyzeraju zle?
Reakcia na: Ámos #13:
A to si v mojom prispevku nasiel kde? Tvrdim snad ze na MBCC to nevyzera hrozne?
Reakcia na: Mike #11:
To podla mna znie ako dobra blbost...

Tak pocitajte so mnou:
T3SU:
7719+7721, 7723+7724, 7727+7728, 7732+7731. 7735+7736

Celkom 10 vozidiel - 5 suprav

T3SUCS:
7737-7742, 7745-7770, 7773-7780, 7793+7794, 7797+7798, 7801-7834

Celkom 78 vozidiel - 39 suprav

44 suprav odporovych T3 na vyradenie
45 novych vozidiel na nahradu (kedze 15 je prirastok vozoveho parku a nebude sa nic vyradovat za ne)

Ak by sme aj nepocitali 7732+7731, tak ked sa vyradia 7729+7726 a 7602+7610, tak je to 45 suprav.

Tak mi teraz povedz, to budeme ako vyradovat viac elektriciek ako sme kupili, ked mame nedostatok vozidiel? To co je za blbost ?
Reakcia na: Ibiza #7:
Suhlasim. Podla mna tie ev. cisla vyzeraju strasne, biela na cervenom sa vobec nehodi. Ja osobne mam rad ten klasicky font, ale bol by som spokojny ak by boli tie cisla zlte.
Reakcia na: 810zssk #8:
hm... cize MBCC nie je moderny voz?
Reakcia na: Rubber38 #6:
cize niekto to skusil a vyzeralo to zle?
Reakcia na: CraneMan #9:
Ak niekto mimoriadne nezasiahne, tak je plán vyradiť (odstaviť) všetky zrýchlovačové T3, teda T3SU ajSUCS, potom všetky T3M aj T3G a aj nejaké K2S (alebo K2G :-D)
Reakcia na: CraneMan #9:
prvou T3 bola 7731, ktora to ma za sebou ? ostatne sa vyradovat nebudu este, iba odstavovat. Zrejme vtedy, ked sa znizi vyprava, co bude od soboty ?
Viete kedy sa bude vyraďovať prvá T3? Vozne typu T3M-SU budú vyradené až v budúcom roku, keďže opčné eliny majú ísť do Krasňan? A ešte jedna otázka: vozne typu T3G ostanú zachované? Ak áno, vrátia ich naspäť do Krasňan, alebo majú ostať na Juráku?
Reakcia na: Ibiza #4:
Lebo by to vyzeralo uplne hrozne. Mas moderny voz, tak tam logicky nedas nejake historicky vyzerajuce cisla (netusim preco to vlastne vydrzalo v pouzivani doteraz, uz davno sa mal vseobecne lepit nejaky iny font), ktory navyse farebne vobec nesedi k tomu cervenemu nateru.

Totalne by to pokazilo pekny dojem z toho nadherneho dizajnu co maju ForCity.
Nesúhlasím - podľa mňa sa to tam vyložene hodí. Tento nový dizajn čísel už tu bol pred 20 rokmi a nakoniec sa prešlo na pôvodný. Ide o zachovanie tradícií. Áno, je to šotoušovina, ale tu je myslím si na mieste.
Reakcia na: Ibiza #4:
Práve že ten pôvodný dizajn sa im, na rozdiel od tohto nového, vôbec nehodí. Je síce netradičný a svojim spôsobom zaujímavý, ale proste by sa s novým moderným vozom len bil v škaredom kontraste, to je akoby sme na 29/30T placli staré skladacie dvere namiesto tých súčasných len preto, že sa niekomu zdajú zaujímavé, retro, a dobre vyzerajú napr. na starých T3
Reakcia na: Ibiza #4:
Lebo sa to tam nehodi.
Neviete prečo DPB upustil od pôvodného a historického dizajnu E.Č. vozidiel a prešiel na tento nový? Veď tie historické čísla boli oveľa krajšie a aj by lepšie vyzerali na nových elinách.
Reakcia na: N/A #2:
stoji tusim na hranici, dnes v noci ma prist
Dnes som ju videl na skúšobnej jazde v Ružinove.