Obojsmerná električka Škoda 30T začala jazdiť s cestujúcimi (od 25.4.2015)

Od soboty 25. apríla 2015 je do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi zaradená prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7501.

Dopravný podnik Bratislava obdržal od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR povolenie na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi nových typov vozidiel – električiek Škoda 29T a Škoda 30T.

„Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovne Jurajov Dvor, údržba električiek sa vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.

V súčasnosti sa vo vozidlovom parku DPB nachádza už 7 obojsmerných električiek Škoda 30T a jedna jednosmerná električka Škoda 29T. Do konca roka príde do Bratislavy spolu 45 (30 + 15) týchto vozidiel.

Homologizácia nových vozidiel zahŕňala:

  • teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla,
  • skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania,
  • skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď.,
  • skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km,
  • skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach.

Aktuálne odchody električky Škoda 30T z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Stale sa mi nechce verit, ze budeme mat nove elektricky ?
No pekne, takze zajtra sa vozim dokola 😃 (ale iba raz staci :P)
Tak uvidíme či zvládne nápor cestujúcich počas Ba pre všetkých ..- Ak prežije tento víkend bez ujmy, tak už všetko ?
Reakcia na: Mike #3:
šotošenie moze zacat, prve dni sa budem vozit radsej len za tmy ?
Teraz by sem dispeceri alebo ti na vyprave mohli dat info ohladom casov odchodov z Dubravky 🙂
Skvelá správa... Teším sa ? ? A čo ja viem, možno aj vďaka novým električkám sa viac začne využívať hromadná doprava... ? ?
A ktore poradie..pripadnem ktore odch. z konecnej? Vie sa ?
Reakcia na: Mikimaus #7:
Radsej nech jazdi mimo CP a bez znameho CP, lebo inak dane poradie na L4 bude natresk cely den . ?
Sotousi budu striehnut na kombinaciu historickej elektricky pri Bratislave pre vsetkych, ktora bude vedla tejto 🙂
Reakcia na: Mikimaus #7:
na DPB je info o vyjazde 4:53 , co vidim ako start 4/6 smer Dubravka, a aj 4/7 smer ZP
Reakcia na: Petto #10:
Dik ?
Reakcia na: Petto #10:
to ako aj 29T a aj 30T zajtra pôjdú? 🙂 lebo mne blbne virtuálna zastávková tabuľa a nejde mi... tka nikdy neviem kedy čo ide
Reakcia na: mark178 #12:
Otazne je ci 7501 podporovana na virtualnej, ale ako kazde nove vozidlo skor tipujem ze nie
?
Reakcia na: Petto #10:
4/7 končí najsjkôr ?
Ja sa chcem len opýtať, to ako ten tankodrom za JD zvládne? alebo už stihli tao dať nejako do kopy, tú trať na smer Zlaté Piesky? Dik za info
Reakcia na: Salomon #15:
Tak isto ako to zvladala za posledne mesiace...
Len aby tie elektricky aj nieco vydrzali. A som zvedavy jak budu ludia zase ticho hladiet ako tam sedi bezdak, cmaraju po interiery alebo inak poskodzuju. Vodic nie je SBS a to ze to ma kamery neznamena, ze vidi kazdy kutik vo voze. Prajem vela stastnych kilometrov a hlavne cestujuci musia viac "bojovat" o to aby tie vozidla nezanedbavali v upratovani. Je to smutne jak to umyvaju(!) X desiatky vozov s jednym vedrom vody...
Reakcia na: rondel #9:
...čo bude pomerne jednoduché, keďže historické električky budú mať odchody každých 15 min., takže sa stretnú zhruba na rovnakých miestach s každou jednou 4-kou 🙂
Ako zistím, ktoré poradie ide v ktorom čase podľa CP? Vďaka...
Reakcia na: Petto #13:
Co ale nevadi, lebo kazdy odchod s nepriradenym vozidlom na L4 bude najpravdepodobnejsie 7501 (ak ovsem uz nebude mat najnovsi soft) ? btw 6810 a 6833 uz svietia aj na tabuli ?
Reakcia na: TeBeCe #21:
update: tak uz aj autobusy zacinaju, cize je predpoklad, ze aj nove elektricky to dostanu ?
Predpokladany zastavkovy CP doplneny ?
Reakcia na: Mike #3:
A preto ju mali začať testovať radšej až od pondelka...
Reakcia na: kecho #24:
nech si zvyká na záhul hneď od začiatku ?
Reakcia na: kecho #24:
Nemyslím si, že kvôli Dňom Bratislavy v nej bude až taký nátresk ako by bol v normálny pracovný deň v rannej špičke. A zvedavci by sa prišli povoziť aj v pondelok.
Neviete kde bude jazdit v nedelu?
Reakcia na: Citario #28:
Zrejme tiež na 4ke.
Reakcia na: Citario #28:
Podla mna na 3/8 nech je aj v ruzinove a v raci.
na internetovej tabuli ju uz vypisuje? ?
Reakcia na: Adam3 #30:
Určite nie.
Reakcia na: Adam3 #30:
3/8 robia cez víkend Krasňany, takže tam najskôr v pondelok. Zajtra podľa mňa zase 4 a myslím si, že aj cez týždeň.

Inak, ako to vyzerá s Americkým námestím ako chodí linka 3? Môže tade ísť či nie?
Reakcia na: TomJ #33:
Moze 🙂 Ale iba jeden krat ?
vidim, ze skusok sa podrobil i jeden z riaditelov rovno z veducej pozicie vozidla 🙂
prave sedim v tejto 4ke a stala sa funny vec:
vodic isiel von prehodit vyhybku a vybuchol si dvere kabinky.
ostali sme stat v dubravke tak ze blokujeme krizovatku :)☺
Reakcia na: Rady #36:
No to je vol
stale sa pokusa uz spolu s cestujucimi ju otvorit.
hold nova vec stane sa 🙂
stoja za nami uz dalsie elektricky
chudak vodic ze uz dnew musel zapisnicu spisovat s nejakou pani..

prichadza dispecing?
sme vlastne az v karlovej vsi krizovatka s kuklovskou

zda sa ze dispecer auto nedoviezlo kluce iba mozno naradie

sme na nestastnom mieste ludia nevystuouju do cesty
Už ide aj náhradná doprava 🙂
Reakcia na: Rady #40:
Dnes sa im dari? No dufam, ze nedokatuju zamok/dvere a potom nebudu riesit kazdu ...odpalkujeme zamok a dame tam supatko ? Hlavne, ze tak dlho trenovali ?
stoji za nami uz 5/elektrickiek smer na dubravku
sme pred zastavkiu Dolne krcace
vodic i dispecer vyzeraju zufalo
Kabína odomknuta, bude sa točiť v KV.
ludi odviezla x4 bus.

v elektricke bol.aj moderator Strizine takze kabinku si nataca rtvs
c. uz jju dali na obratisko
elektricka ide prazdna smer mesto
sofer ma po min 2/incidentch asi chuddak dost
Reakcia na: Rady #46:
A ide do vozovne alebo na Zlaté Piesky?
Teraz stojí na Molecovej na odstavnej koľaji , niečo tam riešia z RTVS, takže momentálne nepremáva.
pokial sofer na odstav ej molecovej nespacha sebevrazdu tak snad to dnes este risknu a pustia ju?
Reakcia na: Rady #49:
Dnešná jazda po 11 smer mesto bola takmer posledná pre novú električku. Nejaký vodič automobilu vletel pred zastávkou Botanická záhrada električke do cesty. Vodič našťastie stihol zabrzdiť. Jedna pani však spadla, tak volal dispečing, tá pani medzitým vraj odišla, ale museli sme čakať na dispečing, kým sme sa pohli ďalej.

Čo sa týka električka, tak cestovanie bolo príjemné. Nie však pre všetkých, kedže sa našli aj babky mudrlantky, ktoré sa sťažovali nato, že je tam málo sedadiel, že to je kvôli toľkým dverám a pod.
A teda sla do vozovne a dnes uz jazdit nebude? Len kvoli zabuchnutym dveram? :)) ci sa este napoji na svoj casovy harmonogram?
teraz presla okolo tesca na kammennom prazdna v sprievode disp.auta.

Zastala na zastavke pre par fotiek. na ceduli napis Sluz jazda.
tak to nozno na dnes zabalili.


ano, elektrickkA je super len sa jej nejak lepi smola na paty.

inak mi to pripomenulo vtip s ruskymi kozminautami na mesiaci ako sa hadaju pred raketou kto mal vziat kluc?
Isla sa napojit na svoje casy do vozovne JD a odtial bude pokracovat do Dubravky normalne
Reakcia na: pharel #53:
Podla tabule ide stale 7755\6 od vozovne smer dubravka
Reakcia na: Petto #54:
Tak idu teraz za sebou 7501 a zalozak za nu
Babky demokratky nech idu do kina ked chcu viac sedadiel. To neni pojazdny kostol ale MHD vozidlo. Inac dopravnemu podniku sa dari. Vzdy ked nieco presentuju sa nieco do***abre. Ale karma je zdarma.
Predchvilou isla smer dubravka 7401 ako skusobna jazda, to stym vymknutim vodica nevymysis len tak, to prinasa zivot udajne sa to stava aj v lietadlach....
Reakcia na: Adam3 #30:
A dorobili v Rači už hrany nástupíšť?
Reakcia na: Valec #58:
Keď sa vie dostať už dnes do Krasňan...

Skôr je problém s Americkým námestím, to je práve ten úsek, ktorý inak logickú jazdu na 3+8 nateraz znemožňuje. A nepočul som veru, že by sa s tým niečo išlo v najbližších dňoch robiť (ale rád sa nechám niekým znalým opraviť)
Reakcia na: Rubber38 #59:
7501 prešla v rámci skúšok aj tým najhorším úsekom - teda spojkou medzi Americkým a Floriánskym...
Reakcia na: Rubber38 #59:
Dostať sa je jedna vec.. ale môže byť napr. problém s otváraním do von výsuvných dverí. A to stačí jedna taká zastávka na trase (jedine, že by sa na takej vystupovalo na druhú stranu).
Reakcia na: Valec #61:
Spodná hrana dverí 30T je v takej istej výške, ako na T6 s IFE dverami, tie jazdili už všade...
Reakcia na: Mike #60:
A prešla aj so záťažou, či len naľahko? Tiež by ma zaujímalo, akou rýchlosťou asi tak ?
Ako to bolo dnes s tym prudkym zabrzdenim na Botanickej v 7501 o 11:20 ? Bol som v tej eline vtedy,ale vzadu. Len som videl ze sme presli na zelenu pre elektricky. IADckar musel ist potom na cervenu ci ako sa otacal ? alebo sa otacal v nepovolenom smere napr. nazad do Karlovky ?
Reakcia na: Rady #52:
Takmer kopia sceny z jednej casti Simpsonovcov, kde Homer robil vodica monorailu.
"Klicky jsou uvnitr. Sutr!"
Reakcia na: Petto #64:
ja som bol v prvom kĺbe a mám pocit, že sa otáčal smerom do Karlovky (tuším som ešte zazrel zadnú časť auta, než odišiel), čomu som sa trocha čudoval, kedže tam sa to tuším nedá.
Reakcia na: Petto #64:
Inak vraj tá "zranená" odišla, keď zistila, že bude musieť spisovať formality s dispečingom, takže sa chcela len posťažovať a zdržanie bolo nakoniec zbytočné.
Reakcia na: Andy #67:
Ono to bolo tak, že po zabrzdení sa vodič pýtal, či sa niekto nezranil a jedna babka povedala, že spadla. Nato vodič povedal, že musí zavolať dispečing, babka síce vravela, že netreba (resp. niečo v tom zmysle), vodič ale povedal, že to tak musia spraviť. A ako píšeš, než došiel dispečing zranená odišla čakalo sa zbytočne.
Sú už v prevádzke pre cestujúcich aj 7502, 7504 a 7505 alebo ich ešte len testujú?
Reakcia na: iDavis #69:
Stale sa len testuju vsetky, oba prototypy ( tj 29t i 30t) sa testuju s cestujucimi prip. zaskoluju soferi
Inak isiel som nou v sobotu a tam pri poslednom podvozku daco rezonuje, skripe.
Reakcia na: pharel #71:
7401 ci 7501?
Lebo pri 7401 sa o tom uz vravelo...
Reakcia na: Ámos #72:
Fuha, tak to si ma dostal, nepamatam si, ked zistim napisem 🙂 ale mozno 7501 kedze som to cielene napisal do clanku prave o tejto eline.
Reakcia na: pharel #73:
A pamätas si ci bola obojsmerna alebo jednosmerna?
Reakcia na: Error 0x007 #74:
Obojsmerna 🙂
Reakcia na: pharel #75:
obojsmerne su 75xx
Dnes som sa konečne odviezol tým novým zázrakom. Konkrétne 7502. Konečne kultúra cestovania hodná 21 storočia, ale to trvalo. Električka ponúka dostatok miesta a je relatívne tichá, rozbehy sú pomerne rýchle.
No je tu pár veci, ktoré by som vytkol. V prvom rade je to nepríjemne piskľavý a hlasný tón zvukovej signalizácie pri zatváraní dverí. Druhá vec je, že chvíľkami sú podvozky aj zvnútra vozidla celkom hlučné, no tento problém je skôr spôsobený kvalitou našich tratí. A ešte jeden taký detail, škoda že sa nepoužili modernejšie dopytové tlačítka, tento typ mi príde už celkom zastaraný.
Reakcia na: Michal111 #77:
A za aky typ by si to chcel vymenit? Mne sa tie tlacidka zdaju v pohode
Reakcia na: Michal111 #77:
Suhlasim s tebou ohladom tlacitiek . Paradox, ze vozidla ktore tu mame na min. 20 rokov maju najlacnejsie tlacitka , ktore navyse zvonka reaguju az ked elektricka zastane. Ale lowcost 1.seria NB SORiek ma asi najlepsie dotykove. Ale co si dopravca zada, to mu vyrobca nainstaluje. Ak si nezada, vyrobca da najlacnejsie.

No nesuhlasim s tebou ohladom zvonceka. Zvoncek mi pride ovela "uchovo vhodnejsi" v elinach ako zvonceky v novych trofloch ci busoch , ktore mi zacinaju enormne pilit usi.

Podvozky ano stav trate. V Dubravke tichucko, no niektore usekz v Karlovke + Spitalska to je horsie jak T3tky. Karlovku uz riesit je nepodstatne, ale co ta Spitalska ? ?
Reakcia na: Petto #79:
Kde vidite problem s tymi dopytovymi tlacidlami?
Reakcia na: 810zssk #80:
Mne vadi len ta reakcia na otvorenie dveri (zvonka) az po zastaveni vozidla.
Reakcia na: Petto #79:
"zvonka reaguju az ked elektricka zastane." - či to náhodou nebola požiadavka (či už DPB, alebo vyššie - drážneho úradu alebo ministerstva (teda pána 1/6).

"1.seria NB SORiek ma asi najlepsie dotykove." - ale aj tam odchadzaju a radi sa kazia, či už tak že nereagujú vôbec (napr. stačí posunutý káblik a pod..), alebo sa zapínajú samé (napr. počas služobnej jazdy a pod.. možno reagujú na prach? špinu?..). Tieto dotykové, čo sú v 30T, sa podľa mňa tak ľahko a tak skoro nepokazia.
Reakcia na: Petto #81:
Ako to je pravda,ale da sa to prezit,mne hlavne vadi veta" vymenit za nieco modernejsie" mne sa zdaju byt tlacidka ako take v poho, urcite su vhodnejsie ako tlacidko ala SU 12 IV. Generacie....
Reakcia na: Petto #81:
Pokial viem, toto je presne dovod preco trolejsory nemaju dotykove tlacidlo zvonku - drahovy urad pozaduje aby dopyt zvonku nemal pamat.
Reakcia na: mrkvakj #83:
Z SU 4.G nemam skusenost, co je tam presne ?
Reakcia na: Petto #85:
Toto:imhd.sk/transport/galeria-media/2865/4-rocnik-2014/128406/Solaris-Urbino-12-IV-tlacidlo-otvarania-dveri.html?&ref=transport%2Fgaleria%2F2865%2F4-rocnik-2014.html%3F%26p%3D3 a tipujem ze tieto tlacidka niesu to najlacnejsie co trh ponuka
Pre mňa sú určite modernejšie dotykové tlačítka, najlepšie by bolo asi niečo ako má MBCC. Zoberme si že, staré Kinderká vyrobené v rokoch 2001 až 2005 majú takmer identické dopytové tlačítka ako električka vyrobená v roku 2014/2015.

Čo sa týka toho zvuku signalizácie, narážal som skôr na výšku tónu, píska to tak hlasno akoby sme boli všetci hluchý a nepríjemne to rezonuje v uchu.

A ešte ma napadla jedna vec ohľadne informačného systému, nebolo by dobre keby obrazovka kde sú písané nasledujúce zastávky a pásmo, ukazovala aj časy príchodu na danú zástavku?? Podľa mňa by to bola fajn vec.
Reakcia na: Michal111 #87:
Prichody fajn vec ok, ale zober si ze napr. usek Legionarska-Tr.myto, linka 4 su tu 4 moznosti dlzky cestovania
-cez ktizovatku Krizna x Legionarska ide na zelenu, vyhybku ma nadstavenu spravne
- krizovatka zelena, ale pred 4 ide 8/9 teda musi cakat na uvolnenie vyhybky
- krizovatka cervena, vyhybka v poho
-ktizovatka zelena,manualne prehodenie vyhybky

A toto su len zaklady, vsetky tieto moznosti sa daju kombinovat, a to vsetko naprogramovat, vies si to predstavit ked este pol roka pospusteni blumentalu hlasili/pisali ze sme na Florianskom namesti?


A dalsia vec.kde to tam vopchat?
Reakcia na: Michal111 #87:
Dana velka obrazovka ma urcite viac funkcionalit , no len "vsetcisunaobede"

Mne by sa skor pacilo, keby preskakovala GPS virtualna tabula s realnymi z dalsej stanice ako len nejake fotky a poradovnik zastavok
Reakcia na: Petto #89:
No urcite by bolo fajn namiesto fotiek starych elektriciek tam menit informacie ako napriklad napojenia na vacsich dopravnych uzloch (udanie odchodov inych liniek z danej zastavky), dalej aktualne informacie o vylukach a nie lepit ich na okna s tymi komunistickymi lepkami a ta mapka s linkami elektriciek by mohla byt taka, ktora by ukazovala pohyb vozidla, kde sa na mapke nachadza, blikajuce zastavky - nieco take ako metro v Londyne 🙂 a zvonenie urcite nie je hlucne v tejto elektricke, to skor nove SORky (bus, T-bus). Mne vadila iba klima, bola nastavena asi na 15 stupnov, mali by to inak nastavovat ti soferi, 20-23 stupnov ako je aj standard v office 🙂
Reakcia na: pharel #90:
Keby len Londýne,už aj 15Tčky v Rige majú monitor kde sa ukazuje aktuálna poloha električky na mape..
Reakcia na: Mike #82:
ale to opozdenie je fakt otravne. Clovek stlaci dopyt a nic. kym si uvedomi, ze musi stlacit znovu... velmi rozpacito sa vzdy ludia tvaria.
Reakcia na: Michal111 #87:
A co je este horsie? Ze ma aj okna z rovnakeho materialu ako nie len 5 rokov stare Sorky. Este aj Ik400 mali okna z rovnakeho materialu... ?
Reakcia na: mrkvakj #88:
Podla mna dobry napad aj miesto na to je...
http://imhd.sk/ba/galeria-media/2824/skoda-29t-forcity-plus/137076/Jedni-z-prvych-cestujucich-v-elektricke-Skoda-29T-ForCity-Plus.html?&ref=ba%2Fgaleria%2F2824%2Fskoda-29t-forcity-plus.html%3F%26p%3D2

Pre cestujuceho lepsia info ako cislo zony, hlavne pri planovani prestupu.

A netreba nic programovat, kedze uz to funguje na virtualnej zastavkovej tabule. Staci udaje preniest.
Reakcia na: pharel #90:
klimu soferi nenastavuju pokial viem. funguje rovnako ako v MBCC

Inak plny suhlas. Mne ako pravidelnemu cestujucemu so sotofotky na dve veci. Ja chcem info, ktore mi pomozu v orientovani sa.
Reakcia na: Ámos #95:
V každom vozidle klimatizáciu obsluhuje vodič.
Reakcia na: Michal111 #87:
MBCC maju moderne dotykove tlacidla, dokonca s vlastnou inteligenciou, ktora sa sama rozhodne ci otvori dvere, alebo nie. :-S Ale aspon sa cestujuci zabavia hladanim dveri, ktore sa otvoria.

A mechanika ma vacsinou tu vyhodu, ze poskytuje aj spatnu vazbu o stlaceni. Nie ze do busSORiek stacilo tuknut, ale na troloSORke to uz nestaci a musis vacsiu plochu pouzit.
Vie niekto presnejšie, kedy sa začne schvaľovanie 30T a 29T?
Koľko km majú najazdené s cestujúcimi a koľko musia najazdiť?
..ticha zavist ..a my v Kosiciach musime trpiet tie vysokopodlazne taskentwageny sudruha harasiho a este bez klimy-idu letne mesiace ani si radsej nechcem predstavit tu "kulturu cestovania" v nich, pytam sa naco to vobec mesto kupovalo? a este ich vychvalil do nebies vraj sa v tendri presne trafili ze dpmk stale po takych elektrickach tuzilo.. a co obcan to ich uz nezaujima ci oni po takych tuzili? podla mna totalne zbytocne vyhodene prachy do vzduchu a pochybujem ze este z EU mesto Kosice dakedy dostane eurofondy na nove briky.. kedy konecne aj my zazijeme elektricky typu 29/30T, caf urbos, bombardier flexity a pod..? o chvilu budeme mat nove trate v meste a elektricky dobre ze nie z doby kamennej.. uplne doslova mi pridu ako prerobene stare T3 ?
Reakcia na: hmozdinka #99:
Uz tu s tym prestan spamovat ?