Od soboty 25. apríla 2015 je do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi zaradená prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7501.
Dopravný podnik Bratislava obdržal od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR povolenie na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi nových typov vozidiel – električiek Škoda 29T a Škoda 30T.
„Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.
DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovne Jurajov Dvor, údržba električiek sa vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.
V súčasnosti sa vo vozidlovom parku DPB nachádza už 7 obojsmerných električiek Škoda 30T a jedna jednosmerná električka Škoda 29T. Do konca roka príde do Bratislavy spolu 45 (30 + 15) týchto vozidiel.
Homologizácia nových vozidiel zahŕňala:
- teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla,
- skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania,
- skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď.,
- skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km,
- skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach.
Aktuálne odchody električky Škoda 30T z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie).
Rady
Zastala na zastavke pre par fotiek. na ceduli napis Sluz jazda.
tak to nozno na dnes zabalili.
ano, elektrickkA je super len sa jej nejak lepi smola na paty.
inak mi to pripomenulo vtip s ruskymi kozminautami na mesiaci ako sa hadaju pred raketou kto mal vziat kluc?