Od soboty 25. apríla 2015 je do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi zaradená prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7501.
Dopravný podnik Bratislava obdržal od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR povolenie na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi nových typov vozidiel – električiek Škoda 29T a Škoda 30T.
„Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.
DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovne Jurajov Dvor, údržba električiek sa vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.
V súčasnosti sa vo vozidlovom parku DPB nachádza už 7 obojsmerných električiek Škoda 30T a jedna jednosmerná električka Škoda 29T. Do konca roka príde do Bratislavy spolu 45 (30 + 15) týchto vozidiel.
Homologizácia nových vozidiel zahŕňala:
- teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla,
- skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania,
- skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď.,
- skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km,
- skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach.
Aktuálne odchody električky Škoda 30T z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie).
Rady
sofer ma po min 2/incidentch asi chuddak dost