Deň otvorených dverí v DPMK (20.9.2014 09:30 – 17:30)

Areál vozovne na Bardejovskej ulici opäť otvorí svoje brány.

Dopravný podnik v sobotu 20. septembra 2014, v čase od 9:30 do 17:30, opäť otvorí brány areálu vozovne na Bardejovskej ulici pre verejnosť. Aj tento rok pripravil bohatý program pre malých aj veľkých.

Dopravný podnik počas Dňa otvorených dverí vystaví svoje vozidlá, pričom nebude chýbať napríklad historická električka Cassovia. Medzi vystavenými vozidlami budú aj dva historické Ikarusy (Ikarus 31 z roku 1959 a Ikarus 620 z roku 1969) z dopravného podniku v Miskolci. Všetci návštevníci sa môžu tešiť na ukážky práce mestských policajtov a hasičov. Pripravená je aj prehliadka priestorov DPMK, depa, techniky a jazdy historickou električkou.

Počas tohtoročného Dňa otvorených dverí vystúpia aj obľúbené skupiny - Nocadeň a Heľenine oči. Svoje umenie budú prezentovať aj Divadlo v Kufri a folklórny súbor Hanička. Pre deti bude pripravený bohatý program v podobe súťaží a rôznych atrakcií (trampolína, maľovanie na tvár, tvorivá dielnička, mobilný detský kútik a pod.).

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KosickyTiger #40:
ked sa nazbierala vacsia skupina, tak v doprovode veduceho streduska udrzby dala spravit prehliadka aj za paskou ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #39:
Nááááááááádherné foto.? Kedy bola prehliadka tých dielní? Veď tam boli pásky? ?

http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/8565/den-otvorenych-dveri-v-dpmk.html#124764-417-Vozovna-Bardejovska
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #38:
Doplním len toľko, že ich autorom som ja ?
Nejaké foto, kvalitou síce neohurujú, ale aspoň niečo ? Viac na http://goo.gl/XJQlSX a http://goo.gl/Oy8aap (Urobím si reklamu ? )
Mne sa okrem Ikarusov tohto roku najviac páčili tie ružové prasatá. ?
Reakcia na: Tatranka #35:
veru aspoň ich nemusím ísť okukávať do Miskolca,fajne že tu boli ?
Ikarusy z Miskolca sú parádne!?
Reakcia na: Dispecer #33:
A sakra!!!?
Reakcia na: Tatranka #32:
Lebo imhd.sk má s nimi isté skúsenosti a nechce im robiť reklamu... ?
Reakcia na: Tatranka #31:
To čo je? Zadám Veterany. eu a na skle mám vykradaci.eu❓
Reakcia na: tbus #30:
6267, 5005 ostali aj vďaka chceniu nižšieho manažmentu priamo zodpovedného za chod prevádzky, nebudem menovať a vďaka im za to.
5501 má snahu získať spolok vykradaci.eu a niečo s ním aj urobiť. Držím palce, keďže jeho stav je žalostný.

U busov je problém ich životnosť a výsledný technický stav po ukončení prevádzky. To už nie sú nezničiteľné "tanky" ako RO a RTOčka...?
Reakcia na: Rudyke902 #17:
Pokiaľ viem, tak vlnu šrotovania prežili 6267, 5005 a 5501.. takže zjavne je snaha aj niečo odložiť. Neviem však nakoľko sú moje info aktuálne, a aké sú s nimi plány. Klbáky podľa mňa nemalo význam odkladať, Ikarusy 435 sa zaradom lámali lebo boli prehnité, proste 17 rokov bez akejkoľvek väčšej opravy sa prejavili, B741 sa takisto rozpadávali za jazdy, tie súce s generálkou, ale tiež odjazdili 22 rokov, prevažne na celodenkách, stálo by to veľa dať ich do normálneho stavu. Navyše tieto kĺbové typy sa plánujú zachovať v BA, možno niečo aj v PO, C744 vlastní súkromník v Košiciach, takže nemusíš sa báť, niečo ostane aj pre ďalšie generácie.
Reakcia na: Tatranka #27:
Čoskoro pôjdu von Sarkove fotky z 1994... Už sa teším na tie záplavy sĺz... ?
.. no ved, ale je to smutne.. Možno do roka sa može vedenie aj zmeniť - a bude chut aj zachranovať - no už nebude čo.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #25:
Ak je nálada vedenia šrotovať, tak sa šrotuje.Kto im v tom zabráni? Mesto,ktorému je to fuk?
Reakcia na: KosickyTiger #24:
Áno lebo je najstaršia dochovaná a iná už bohužiaľ nebola. Je to síce v našich končinách dvojdverový unikát, ale svoje si tu odjazdila v bežnej premávke až až. Školský voz to donekonečna nebude a je plán vrátiť ju do stavu z bežnej prevádzky. A z tých "normálne" premávajúcich je odložená 336 z roku 1982.
Reakcia na: Tatranka #22:
Ja som len poukázal na to - že z toho čo sa vyradilo (a necha sa zošrotovať) teraz výmenou za tie SOR - ky by sa bola dosť pekná "zbierka" do buducna nazbierala - všetko "funkčne" vozy ešte, (a za darmo) o pár rokov by sa nemuselo potom (ak by zrazu mal niekto záujem niečo z historie prezentovať) zhánať niečo funkčne, alebo kupovať od niekoho a pod...
Tak ako na spanilej jazde - museli sme si "požičiať" modrý ikarus dvojdverový a improvizovať Košickými špz a ev.č - ako že je náš... pritom neúrekom takých Ikarusov u nás jazdilo na linkách RA do VSŽ, či 52 , mnohí z nás sa v nich viezli denne a niekoľko rokov... a žiaľ nemáme ani jeden zachovaný ..
Lebo takú šancu mať tolko rôznych typov vozov čo sa vyradili a jazdili u nás - už viac v histórii DP nebude.. ? Netvrdím že DPMK sa má hneď toho chytiť a prevádzkovať to ako múzeálna inštitucia... Len proste pár vytypovaných vozov (napr. 4 ks) trebalo niekde v kúte pod strechu "odložiť" ,a nie hneď všetko zošrotovať... Zošrotovať by tie vozy sa dali stále, aj po roku či dvoch - ak by sa nenašli ludia tomu naklonení, alebo iné vedenie, či iná nálada vo vedeni DP,atd... Tak som to myslel.. to môj názor.
Reakcia na: Tatranka #14:
My máme hystorickú T3 =100 - tiež - školské vozidlo.
A pritom tu máme kopu premávajúcich T3, ktoré sú normálne
Reakcia na: Jack37 #20:
Tak mi poraď ešte nejaké, aké poznáš.?
Reakcia na: Rudyke902 #17:
Nooooo...Tak to suplujeme súkromnými aktivitami.
A všetko má viac uhlov pohľadu.
DPMK ako prevádzkovateľ nie je múzeálna inštitúcia a všetko je to na dobrej vôli kompetentných ako sa k tomu postavia. Prvotný problém je v ľuďoch a na tom to celé stojí a padá.
V Košiciach je ignorácia histórie MHD zo strany vedení mesta chronická, zo strany DPMK je to tiež podľa nálad vo vedení, Slov. technické múzeum do istej miery tiež podlieha rozmarom jeho vedenia a blbým zákonom, súkromné kluby spravidla nemajú peniaze na nejaké veľké akcie typu múzea MHD a často ani na vypracovanie projektov za eurofondy. V tejto oblasti chýba niečo také ako je napr. MDC ŽSR, ktoré by tieto aktivity zastrešovalo finančne a odborne za pomoci tretieho sektora. Na železnici to funguje, lenže aj to bola dlhá a trnistá cesta k vzniku takejto inštitúcie...