Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.
Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.
Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.
petoo
Takže prví a pre mňa veľmi dôležití rozdiel je že podľa zmluvy by nemali mať sklápacie sedadla aj na bočnej strane ale ostatne usporiadanie by malo zostať tak ako bolo (teda nie ako u Tbusov medzimestská verzia )
Ďalšia vec ktorá mi v zmluve udrela do oči je že plošina pre vozík sa má nachádzať pri druhých dverách tak teraz neviem či len omyl (pri tom počte dverí by som sa nečudoval ) alebo tam naozaj bude čo by bolo aj logickejšie keďže priestor pre vozík je pravé pri týchto dverách? .
Taktiež by mali byť použite na osvetlenie interiéru LED(ky) na rozdiel od tradičných žiariviek ktoré sú aj v nových Tsoroch .
Vozidlá budú mať tak ako T busy možnosti vyčleniť priestor predných dverí len pre vodiča a tak isto v nich budú aj tlačítka núdzovej signalizácie
Čo sa týka informačného systému podľa zmluvy by mal byt na pravej strane vozidla len jeden vonkajší displej na rozdiel od doterajších dvoch samozrejme malý displej na číslo linky bude na ľavej strane vo vnútri nebude tradičný displej s červených LED ale jedna obojstranná 19 palcová obrazovka +vonkajsí reproduktor pre nevidiacich a počítanie cestujúcich. Označovače by mali byť take ako pri Tbusoch.
Kamerový systém by mal pozostávať zo 7 kamier (4vonkajsie ,3 vnútorné ) so záznamom
Jedna vec ktorá nie je v zmluve úplne presne stanovená je umiestnenie dopytových tlačidiel teda či budú na dverách alebo ne (to má ešte spresniť objednávateľ/DPB/)
Klimatizáciu nespomínam zámerne lebo ta sa tu už dosť preberala, a ak sa všetko co je v zmluve dodrží tak to nebudu zas až tak hrozne autobusy s pohľadu cestujúcich.?