Súčasne by sa malo vybudovať aj nové sociálne zariadenie pre vodičov.
Poslanci mestského zastupiteľstva budú 25. a 26. júna 2014 rozhodovať o prenájme časti podchodu na Trnavskom mýte dopravnému podniku. Ten chce v miestach súčasných nevyužívaných a zdevastovamných priestorov s rozlohou 142 m2 vybudovať predajňu cestovných lístkov a sociálne zariadenie pre vodičov. Vzhľadom na to, že ide o služby vo verejnom záujme, mesto stanovilo cenu za prenájom na 0,50 Eur/m2 za rok.
Podchod bol sprevádzkovaný v roku 1975 a v súčasnosti je Trnavské mýto je najväčším uzlom MHD v Bratislave. V pracovný deň cez neho prejde viac ako 2800 spojov devätnástich liniek. To ho predurčuje na vybavenie predajňou DPB, kde by cestujúci mohli získať okrem cestovných lístkov na MHD aj cestovné lístky integrovanej dopravy.
Sociálne zariadenie ušetrí dopravnému podniku peniaze
Výhodná poloha podchodu zároveň umožňuje zriadiť sociálne zariadenie pre vodičov, ktoré dopravnému podniku výhľadovo ušetrí náklady. V súčasnosti väčšina vodičov čerpá zákonné pracovné prestávky na konečných, pričom počas prestávky ich vozidlá stoja. Nové sociálne zariadenie umožní zmeniť systém poskytovania pracovných prestávok tak, že vozidlo počas prestávky preberie tzv. striedač, a vodič bude prestávku čerpať na Trnavskom mýte. Vozidlá tak nebudú postávať po konečných, ale prepravovať cestujúcich. Dopravný podnik ušetrí náklady tým, že bude môcť vypraviť menej vozidiel pri zachovaní rovnakého počtu spojov.
Z pohľadu cestujúcich zmena systému prestávok vodičov prinesie častejšie spoje zabezpečené novými nízkopodlažnými vozidlami. Okrem ekonomických výhod je to jeden z dôvodov, prečo sa podobný systém používa vo väčšine európskych miest. V Bratislave sa využíva napríklad na linkách 4 5 99, 210 a X13.
Mike
Po druhé, ráno sú cp všetkých liniek bus aj tbus robené na najefektívnejšie možné obehy, pričom neexistuje linka, ktorá by v rannej špičke mala prestávku, alebo nejaký dlhší prestoj (ak nerátam "čakanie" do intervalu.)Takže ráno, keď je najvyššia potreba výpravy, by sa zavedením systému oddelenia vodiča od vozidla žiadna úspora vozov nedosiahla...