DPB využije opciu na nákup nových trolejbusov
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

V roku 2015 bude dodaných ďalších 20 krátkych a 20 kĺbových trolejbusov.


Ilustračné foto © Matej Kavacký


Dopravný podnik Bratislava sa rozhodol využiť opciu na nákup nových trolejbusov a u českého výrobcu Škoda Electric si v závere apríla 2014 objednal ďalšie nové vozidlá. V rámci opcie ide o 20 krátkych trolejbusov Škoda 30 Tr bez prídavného diesel-elektrického agregátu (APU) a 20 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr.

Trolejbusy z opcie budú podľa zverejneného harmonogramu dodané v priebehu roka 2015. Kĺbové trolejbusy by mali byť sprevádzkované v mesiacoch máj až júl a sólo trolejbusy v mesiacoch august až október 2015.

Celkový počet nových trolejbusov dodaných do Bratislavy v rokoch 2014 a 2015 tak bude 35 sólo vozidiel bez APU, 15 sólo vozidiel s APU a 70 kĺbových trolejbusov bez APU, spolu 120 nových trolejbusov Škoda s karosériou SOR, čo predstavuje kompletnú obnovu vozidlového parku trolejbusov DPB. Nákup nových trolejbusov je spolufinancovaný z Kohézneho fondu EÚ. Zmluvné ceny nových vozidiel (bez DPH) sú nasledovné:

  • sólo trolejbus bez APU: 403 577,50 €,
  • sólo trolejbus s APU: 498 337,48 €,
  • kĺbový trolejbus: 561 825,51 €.

Pred zaradením prvých nových trolejbusov do premávky, ku koncu apríla 2014, DPB prevázkoval 44 kĺbových trolejbusov (z toho 6 nízkopodlažných) a 68 sólo trolejbusov (1 nízkopodlažný nepojazdný), vrátane 6 prenajatých vozidiel.


29.4.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

trolejbus620714.5.2014 22:55 #42 Re:
Reakcia na #41 od trolejbus6207:
ešte jedna poznámka - ostravské Trollino 18 je s APU, Trollino 12 sú bez APU
trolejbus620714.5.2014 22:51 #41 Re:
Reakcia na #39 od Roberto:
Sofia vysúťažila 50ks 27Tr podľa mne dostupných info za 549.500€ za voz
Ostrava má jediné Trollino 18 z roku 2006 a 14ks Trollino 12, tie boli dodané v rokoch 2003 až 2008, tu možno zavážilo pri cene to, že si ich kompletoval sám DPO
trolejbus620714.5.2014 22:41 #40 Re:
Reakcia na #38 od Sanos:
Zlín kúpil 27Tr za cca 511.500€ a 26Tr za cca 397.300€, ak som to dobre prerátal z CZK(14,02M a 10,89M CZK) a to vysúťažili 25 vozov na tri roky, nie 80 vozov ako Delfín a spol
Roberto14.5.2014 21:48 #39 Re:
Reakcia na #38 od Sanos:
aké veľké boli dodávky (kusy) prosím Ťa?
Sanos14.5.2014 21:40 #38 Re:
Len pre zaujímavosť Sofia kúpila Škodu 27Tr s APU a klímou za 560000 Euro.
Ostrava Trolino 12 za 365000 a Trolino 18 za 575000.
Petto7.5.2014 14:41 #37 Re:
Reakcia na #35 od S499.1023:
Mas pocit ze skratke MAN znamena tiez nieco s autobusmi ?
S499.10237.5.2014 14:23 #36 Re:
Reakcia na #33 od Jaakub:
Mám jeden známy pár, ktorí ma prišli do Prahy navštíviť a v obchode sa pani postarala o zábavy, keď žiadala růžky a vřeckovky .
S499.10237.5.2014 14:19  +2#35 Re:
Reakcia na #16 od Petto:
A ktoeré z tých slov hovorí o poľnohospodárskej technike?
Michal1115.5.2014 22:35 #34 Re:
DPB je asi jediný podnik na Slovensku alebo nebodaj aj v Európe, ktorý potrebuje na preškolenie vodičov 15 vozidiel a minimálne 2 mesiace.
Jaakub5.5.2014 22:12  +2#33 Re:
Reakcia na #19 od LC:
Toto mi pripomenulo jeden vtip o dvoch Slovákoch, ktorí sa stretnú v Prahe.
– "Zdravim, nevíš kde je tady křečma?"
– "Ale jo, tady za řohem."

Aby som to teda dokončil, po česky sa robotník povie dělník.
810zssk5.5.2014 14:24 #32 Re:
Reakcia na #31 od Samčo:
Nie, nemali dnes.
Samčo5.5.2014 12:00 #31 Re:
Reakcia na #30 od pharel:
Mali dnes, ale samozrejme nie sú vonku čo ma ani neprekvapuje
pharel5.5.2014 9:31 #30 Re:
Ahojte, kedy uz zacnu jazdit nove TB?
Peter66074.5.2014 23:38  +2#29 Re:
Reakcia na #4 od 810zssk:
Ak pôjde 1518 na VP, tak BB bude mať trolejbusov akurát dosť a ešte, že to sú aj nejaké Trolejbusy
jokl3.5.2014 10:33 #28 Re:
Reakcia na #27 od Kona:
Ved neboj aby tam pár z BA nedorazili
Kona3.5.2014 10:06 #27 Re:
Reakcia na #25 od kecho:
U nás v KE máme 18m Citelisy, takže vo veľkej nutnosti by sme ich vedeli prerobiť výmenou motorov...
Ámos3.5.2014 9:09  +1#26 Re:
Reakcia na #24 od tram:
Mas pocit, ze nasledky kazdej DN su na vozidlo rovnake a tiez, ze nasledky DN auto - elektricka budu rovnake ako auto - autobus?
kecho3.5.2014 6:42 #25 Re:
Reakcia na #20 od Kona:
tak keď vezmete tých 6 z Dlháčov, možno sa dopracujete k tomu, že jeden bude ok (+ostatné budú preň na náhradné diely ) pozri si, ako často (ne)jazdia
tram2.5.2014 23:38 -1#24 Re:
Roberto: Mas snad pocit, ze po nehode s osobnym autom co sa napriklad elektriciek tyka, hned vyradili z premavky?
LC2.5.2014 9:13 #23 Re:
Reakcia na #20 od Kona:
Spametalo, lebo idu volby, po volbach sa nato zabudne. Jedina nadej je, ze ztoho bude dobry kseft pre vedenie a SOR to by potom ...