Zmeny oproti pôvodnému projektu by mali byť na oboch koncoch trate.
Hlavné mesto pripravuje návrh zmien v projekte prvej časti petržalskej električky. Podľa mesta zmeny v projekte už v minulosti boli odporučené projektantom a ich realizácia neohrozí pôvodný termín dokončenia stavby. Doterajšie nezapracovanie týchto zmien do projektu mesto zdôvodňuje tým, že pri zmene projektovej dokumentácie na rekonštrukciu Starého mosta sa neodporúčalo zapracovávať aj tieto zmeny, pretože neboli súčasťou samotného mostného objektu.
Riešenie Štúrovej ulice
Pôvodný projekt petržalskej električky nerieši verejný priestor v okolí električkovej trate na Štúrovej ulici a Šafárikovom námestí. Otázku poľudštenia verejného priestoru nastolila občianska iniciatíva Lepšia doprava. K uvedenej otázke sa doteraz konalo viacero stretnutí zástupcov hlavného mesta, mestskej časti Staré Mesto, Dopravného podniku Bratislava a OI Lepšia doprava. Súčasťou tejto zmeny by malo byť aj posunutie zastávky električiek zo stredu Štúrovej ulice k parčíku na Šafárikovom námestí.
Zmena dĺžky estakády Artmedia
Úprava projektu by mala riešiť lepšie napojenie lávok pre peších a cyklistov skrátením estakády Artmedia a posunutím zastávky Viedenská cesta. Zmena vyplynula zo zmenených podkladov projektanta Starého mosta.
S obratiskom, alebo bez
Projekt prvej časti petržalskej električky v úseku Štúrova - Bosákova počíta s vybudovaním obratiska električiek pri križovatke Jantárovej a Rusovskej cesty v mieste terajšieho dočasného úložiska zeminy. Vzhľadom na dodávku nových obojsmerných električiek a plány na kontinuálnu výstavbu druhej časti petržalskej električky od Bosákovej po Janíkov dvor, ktorá by mala byť financovaná v rámci programovacieho obdobia 2014 - 2020, sa naskytá možnosť vybudovať prvú časť bez plánovaného obratiska. Ak by obratisko zostalo v projekte zachované, bolo by potrebné napojiť ho výhybkami aj na pokračovanie trate v smere k Janíkovmu dvoru.
Mesto o zmenách rozhodne na májovom zastupiteľstve
Riadiaci orgán, ktorým je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, podľa mesta odporúča opatrný postoj k uvedeným zmenám, pretože projekt zatiaľ nebol na úrovni Európskej komisie oficiálne schválený. Agentúra Jaspers, poradca Európskej komisie, odporúča realizovať zmeny súvisiace s obratiskom a riešením Štúrovej ulice. Mesto uvedené zmeny projektu pred dokončením v najbližších týždňoch spracuje podrobnejšie a následne o nich bude rozhodovať Mestské zastupiteľstvo koncom mája. Uvedené návrhy zmien je možné realizovať v pôvodnom termíne výstavby do konca augusta 2015.
Mike
Lebo zelenú pre chodcov môžeš predlžovať do nekonečna, ale vždy nastane fáza že chodec ktorý vstúpi na prechod v predposlednej sekunde zelenej, ho "doprechádza" už počas červenej...
Druhá možnosť je predĺžiť medzičasy tak, aby autá pustili do kolízneho smeru s chodcami už keď títo budú bezpečne na druhej strane. Avšak v prípade "klasických" križovatiek kde sú smerové semafory k takýmto kolíziam parkticky nedochádza. Aspoň si žiadnu takúto križovatku nevybavujem.
Problém býva pri doplnkovej zelenej šípke (tam sú chodci v kolízií a často to je nastavené tak, že kým auto príde k prechodu tak chodec ktorému má dávať prednosť už má červenú), alebo pri plnom signáli (problém detto.. teda vlastne ten, ktorý popisuješ..).
Ale to je o tom že tí vodiči áut by museli vedieť, že chodec na prechode má pred nimi prednosť a pritom je jedno, čo mu svieti na semafore... ale to sme opäť pri tej prvej vete.. A ešte koľkým vodičom chýba obyčajný zdravý rozum...