Zmeny v MHD počas výstavby prestupnej zastávky na Radlinského (od 7.4.2014)

Električky neobslúžia zastávku pred Daňovým úradom, linka 94 bude mať zmenenú konečnú.

Počas výstavby prestupného terminálu "Blumentál" na Radlinského ulici, o ktorom sme už informovali, príde od 7. apríla 2014 k niekoľkým zmenám v MHD, ktoré sa dotknú liniek 2 3 5 6 8 a 94. V priebehu stavebných prác nebude obsluhovaná električková zastávka Floriánske námestie pred Daňovým úradom v smere do centra mesta.

  • Linky 3 5 a 6 budú pri jazde z Račianskeho mýta do centra mesta zastavovať na Radlinského ul. na náhradnej zastávke pred križovatkou s Vazovovou ul.
  • Linky 2 a 8 budú pri jazde do centra zastavovať len na zastávke Vazovova na Vazovovej ulici.
  • Linka 94 nebude obsluhovať zastávky Vazovova a STU (na Nám. slobody). Autobusy v smere z Petržalky pôjdu za zastávkou Nám. 1. mája cez  Námestie slobody a ul. I. Karvaša na Radlinského ul., kde bude náhradná priebežná konečná na električkovej zastávke STU. V smere do Petržalky pôjdu autobusy cez Radlinského a Jánsku ul. a od zastávky Nám. 1. mája sa napoja na svoju stálu trasu.

Stavebné práce na novej prestupnej zastávke by mali byť ukončené predbežne 20. júna 2014.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kabbi #49:
veď voľby sú až koncom roka 😉
Už je august a stále to nie je v prevádzke ... Nejak to mešká... Čo sa deje?! ?
Reakcia na: kecho #47:
Pripadne ako odlisenie zaciatku/konca cesty.

Inak mnohym ludom pride divne, ze semafory sa stavaju rovno do stredu vyznacenej trasy pre nevidomych, co je vsak zamer aby ich jednoducho nasli a vedeli sa podla nich riadit v krizovatke. Toto moze byt kludne podobny pripad.
Reakcia na: Andy #46:
nemohlo by to byť napr. kvôli vode, aby netikla na chodník, ale ostala na (teoreteicky dobre vyspádovanej) vozovke?
Reakcia na: richardhudec #45:
Takmer všetky bezbariérové prechody čo som kedy videl, majú ten párcentimetrový schod, a celý život si nad tým lámem hlavu, prečo to tak je. Ale prepdokladám, že to nie je tým, že to je odfláknuté, to je snáď nejaká norma alebo čo, lebo inak by to tak nebolo skoro na každom.
Reakcia na: TeBeCe #44:
Ani sa nečudujem 😃 Bezbariérový prechod, kde je ten znížený obrubník cca 3cm nad úrovňou asfaltu, čiže je poriadne bariérový, označník zastávky v smere do mesta skrytý za stromom, že ho neuvidí nikto, ani keby veľmi chcel, nadostatočná kapacita prístreškov. Jedna veľká paródia - hlavne, keď tam pustia autá 😉
Reakcia na: pharel #43:
kolaudacia. a ta udajne nebude jednoducha...
Kedy to uz spristupnia? Uz vyse tyzdna sa na tom nijak nepracuje. Co este chyba okrem namalovania ciar, prechodov a osadenim znaciek? to sa da zvladnut za noc. Dalsia podotazka, zrevitalizuju nejak aj krizovatku Florianske namestie (zrusia nastupny ostrovcek a rozsiria cestu v smere na Racko)? 🙂 diks
Som presvedceny ze najlepsim riesenim by bola premavka 31/39 v smere k CSU tak ze z Legionarskej by zabocili dolava na Radlinskeho a stali na spolocnom terminali pri Danovom urade.

Pokial ide o zastavku Racianske myto, zastavovali by na zaciatku Radlinskeho kde by sa mohla zriadit nova zastavka pred ZS. Prestupy na Racku by problem neboli:
- prestup z/na autobusove a trolejbusove linky okrem 59 by sa zjednodusil (kratsia vzdialenost a menej semaforov medzi nastupistami), s vynimkou prestupu na linky smerom na Sancovu kde ale existuje komfortny prestup na hrane na Slovnaft Arene, resp. v pripade liniek 201 a 209 je mozny prestup na Trnavskom myte porovnatelny s dnesnym prestupom na Racku
- prestup z/na elektrickove linky na Racku by sa sice zhorsil, ale bol by mozny aj na Florianskom namesti na hrane (cize zlepsenie)
- prestup na 59 by sa zhorsil, ale netyka sa vela cestujucich + stale by bol relativne jednoduchy
Tedomík má pravdu, ale hodila by sa nová zastávka račianske mýto ak by sa to zmenilo... ale podľa by mohla ísť 31/39 normálne cez rač mýtol, povraznícku, blumentál okolo STU a sme CSU, smer trnavské mýto pri STU zabočiť, vytvoriť zastávku možno z boku STU novú a potom blumentál
Reakcia na: Tedomík #39:
Určite už máš nakreslené izochróny dostupnosti zo zastávok...
Reakcia na: david1 #38:
Z Povrazníckej to nie je tak ďaleko ani na Karpatskú, ani k novému Blumentálu
Tým pádom však príde Mýtna a okolie /Povraznícka/ o MHD.
Reakcia na: Petto #36:
Ano, ved to je ten problem. Musela by sa vyriesit ina poloha zastavky.
Reakcia na: 810zssk #35:
ak aj dovoluje,tak neviem si predstavit bez existencie BUS pruhu odbocenie zo zastavky Rac.Myto ( ako stoja 21,210) dolava na Radlinskeho cez 2 pruhy permanetne stojacich IAD.
Reakcia na: Petto #34:
Ale dovoluje. Len je otazne kde na Racku by stali.
Reakcia na: Tedomík #33:
Teraz to vodorovne dop.znacenie ani nedovoluje, jedine ak by z ich terajsej zastavky Rac.myto to stocili dole k novej integrovanej zastavke,ale to mi pride blbost.
Mňa by celkom zaujímalo, či v smere na CSÚ zostane 31+39 ako je, alebo bude stáť na Račianskom mýte ako 21 a 210 a potom zabočí na Radlinského priamo k IPT Blumentál
Reakcia na: kecho #31:
Tak ale cestovat do niektorych lokalit cez Smolenicku je dost nezmysel 🙂 Ano, povodne tam nestala.
Reakcia na: 810zssk #27:
prestup 68/98 máš aj na Smolenickej, keď už ide len o to 😉 a ak si dobre pamätám, tak pôvodne po zmene (zablokovanie výjazdu Apollo-Bosákova) 68čka na euba ani nestála
Reakcia na: 810zssk #25:
nie Kraskova, ale Karvašova...
Reakcia na: kecho #24:
jj, máš pravdu, nejako mi to matematicky nevyšlo 😛

zastávky "nová STU" na Radlinského a "stará STU" na Kraskovej by zrejme skončili ako súčasná Vazovova (pred ÚPSVaR) a Floriánske nám. (pred Daňovým úradom)...
Btw, pri 94 by mozno bolo vhodne zaviest novu zastavku niekde pri krizovatke s Belopotockeho namiesto Vazovovej.
Reakcia na: kecho #26:
Tak zastavka Vazovova pre elektricky pevne verim ze bude zrusena po otvoreni terminalu.

EUBA-Bulikova je problematicka z toho pohladu ze na EUBA je prestup na 98 a Bulikovu zas zrusit pre tu linku nemozes lebo tam je subeh s dalsimi linkami smer Lachova, takze je ziaduce aby stali na jednom nastupisti.

Pri Poluse je to opat do istej miery vec subehu, ale tam si viem predstavit ze by 98 stala len "pred vchodom".
Reakcia na: 810zssk #25:
tak potom treba zlikviodvať aj dvojitý Polus pre L98, EubaBulíkova pre 68, samozrejme súčasná Vazka-FlN pre tram... a určite sa nájde kopec ďalších 😉
Reakcia na: kecho #22:
Lebo medzizastavkova vzdialenost 180 metrov mi proste nepride vhodna 🙂
Reakcia na: t1-ba #23:
zas je volovina, aby bol výstup/nástup oddelený, keď ten bus aj tam musí prejsť trasu Vazka-FlN... prečo by nemohla byť Vazka (súčasné výstupisko) priebežná konečná ako napr. u L68?

máš tam jednu logickú chybu - pri počte zastávok Obchodná-Račko sa ti nezmenší ich počet - vsúčasnosti sú 2 a ak sa spraví nová (párová) STU, tak tiež ostanú dve
otázka je, čo potom so súčasnou zastávkou STU v smere na stanicu ak sa niekedy náhodou predsa len možno podarí sprevádzkovať tú trasu? možno by sa dalo šupnúť ju obojsmerne až k rozhlasu(prestup bus), no ak bude prestup tram/31/39/94 na FlN, možno by bolo lepšie zrušiť ju úplne
Reakcia na: TomJ #21:
Keď už riešime nástupisko a výstupisko 94-ky, nech výstupisko zostane pred školami a novým nástupiskom sa stane Blumentál (alebo akokoľvek sa bude nová zastávka volať).

Pre električky v smere z Obchodnej by bolo potom vhodné zriadiť zastávku STU (medzi zastávkami Vysoká a súčasné Floriánske nám. pri kostole) na úrovni súčasnej zastávky STU v opačnom smere (pod výškovou budovou Stavebnej fakulty STU). Áno, išlo by o ďalšiu investíciu, ale vzhľadom na dopravu by bola výstavba novej zastávky takmer bez obmedzenia automobilovej dopravy, nakoľko táto by mohla na krátkom úseku jazdiť v miestach súčasných parkovacích boxov. Súčasná zastávka Floriánske nám. by tak mohla byť zrušená a električky by zastavovali na novovybudovanej zastávke Blumentál...

Takéto riešenie by prinieslo zjednotenie zastávok STU, električkový prestupný potenciál zastávky Floriánske nám. by sa v oboch smeroch presunul na zastávku Blumentál a zmenšením počtu zastávok medzi Obchodnou ulicou a Račianskym mýtom, resp. zastávkou Legionárska by sa navyše zrýchlila rýchlosť prepravy.
Reakcia na: 810zssk #20:
prečo by nemala? na Vazke je predsa dvojškola+Mýtna (smer Pe/Nový most) a na FlN zase prestup tram. Keď môže mať 98čka PCC pred a za križovatkou a Borská je cez cestu, tak toto by aspoň malo nejaký zmysel...
Reakcia na: 810zssk #20:
Ideálne by podľa mňa bolo, keby 94 stála na Vazke (súčasné výstupište) a ďalej pokračovala aj s cestujúcimi na Floriánske. Teda súčasné nástupište Vazovova by sa zrušilo, ale ľudia z Mýtnej by mohli do busu nastúpiť na súčasnom výstupišti.
Reakcia na: kecho #18:
Btw, to dufam ze 94 nebude stat na Vazke aj Florianovi.
Reakcia na: kecho #18:
Idealne by bolo keby sa to volalo Blumental, ale tiez skor predpokladam to Florianske nam.
Reakcia na: Tedomík #17:
Daňový úrad, Štátna pokladnica, pamätník KDI...? 😉
tipujem, že ostane ako Florain (keď aj proťajšia je Floriánske), lebo Vazka zrejme ostane pre školu, takže 94ka by mala dve rovnaké názvy zastávok za sebou - síce zdvojeníé za sebou sú aj Borská či PCC...
Je to síce nepodstatné, ale neviete ako sa bude tá zastávka volať?

Floriánske námestie, Vazovova či Blumentál?

Vazovova pri ZŠ pre 94 sa zruší?
Reakcia na: ivanbuto #15:
Ja hlavne dufam ze Sturova uz zostane navzdy uzavreta pre IAD na zaklade toho ze je momentalne preukazane ze to nema negativne dopady. Hoci by to vyzeralo trochu absurdne, kedze nepochybujem ze cestu tam aj tak postavia (lebo uz je tak spraveny projekt).
Reakcia na: Mike #12:
Nepochybujem o užitočnosti dopravného modelu, bude zaujímavé sledovať a namerať výsledky v praxi. Z tohto hľadiska mi ani nevadí dlhá doba výstavby, keďže za ten čas bude možné vyhodnotiť dopravnú situáciu. Ak teda bude záujem. ?
Reakcia na: Error 0x007 #13:
Keďže sme v BA, tak ten prestup na trolejbusy nebude. Mňa skôr zaujíma ako sa poriešia CP, keďže na linke 94 sa skráti kolečko a na STU asi nebude mať nejakú vyrovnávačku. V smere do Petržky bude asi z Nám. 1. mája odchádzať v iných časoch ako teraz, tak som zvedavý, či tomu prispôsobia aj 93.
L94 bude stat na Kollarovom? Viem ze by potom boli dve zastavky za sebou (Kollarovo & Nam 1. Maja), ale bol by prestup na trolejbusy...
Reakcia na: ivanbuto #11:
Uvidíme, ako to nakoniec bude v reáli. Ani to čo odznie na diskusii sa nemusí zrealizovať.
Dopravný model ukázal že pri úplnom uzavretí výrazne vzrastie iba zaťaženie ľavého odbočenia z Mýtnej na I. Karvaša pod NBS, ľavé odbočenie z I. Karvaša na Radlinského a ľavé odbočenie pri Avione od benz. pumpy na Odborárske nám. Tieto body keď sa vyriešia nejako schopne všetko by malo fungovať. Ešte môže byť nárast na ľavom odbočení z Vazky na Krížnu - to by pre 2 a 8 znamenalo že to čo ušetria na Floriánskom stratia tam...
Vypnúť svetlá na Floriánovi môže byť, ale chcelo by to potom aj pomeniť hlavnú cestu.. Lebo 3ka od amerického či už je na vedľajšej, alebo na mieste mimo cesty, vždy bude dávať prednosť všetkým smerom okrem chodcov... takže ktovie koľko si tam postojí...
Reakcia na: 44 #9:
Semafory budú počas výstavby vypnuté.
Počas výstavby, keď bude odklonená IAD, sa má preveriť funkčnosť takejto organizácie dopravy a ak sa to osvedčí, mesto má snahu IAD tam už nevrátiť a semafory ponechať vypnuté. Tak to aspoň sľubuje hlavný dopravný inžinier.
Uvidíme, aké info zaznejú na verejnej diskusii.
Reakcia na: 44 #9:
a nebolo by jednoduchsie a rozumnejsie vykazat cestny tranzit z daneho useku radlinskeho a semafor vypnut a demontovat ?
Reakcia na: 810zssk #8:
No dobre, zastavku Florianske zrusia - to mi je jasne - ale semafor tam ostane. Cize elektricka tam bude minutu - dve stat tak ci tak. Takto sa aspon vyuzilo to, ze medzitym ludia nastupili.
Reakcia na: 44 #5:
Obojsmerna bude urcite. Ja si kazdopadne neviem predstavit co budu na zastavke robit 3 mesiace, to je doba za ktoru niekde postavia aj kratku novu elektrickovu trat, preboha.

Sucasna zast. Florianske namestie by sa mala zrusit, hoci jeden nikdy nevie kedze sme v BA.
Reakcia na: Valec #6:
po bratislavsky by to malo byť, že (smer Rača) bude stáť na súčasnom FlN, na novomFlN pred DÚ, na Vazke pri štátnej kase a pri presunutej zastávke Račko pri Bernoláku 😉 a nakoľko vziadelnosť Vazka-Legionárska je príliš dlhá, spravíme tam aj stop-zónu 🙂
Reakcia na: 44 #5:
Po bratislavsky by správne mali stáť na oboch a po dvoch sťažnostiach by sa obnoví aj tá na Vazovovej. A ak aby sa tu niekedy testoval budapeštiansky (teraz neriešte rozchody) CAF, tak jedným zastavením obslúži všetky tri zastávky.
Reakcia na: AAA #3:
Tak to by bolo dost smutne, keby robili 3 mesiace. Ja predpokladam, ze zastavka bude obojsmerna, vratane informacnej tabule odchodov.
Co ma ale zaujima viac - sucastna zastavka Florianske nam. bude teda zrusena, hej? A to teraz budu elektricky jak blbe stat na semafore byvalej zastavky Florianske nam. a potom o 50m dalej na zastavke? To snad nie!
A celý terminál bude obparkovaný autami, okolo ktorých sa budú voziť mestskí policajti a budú odmietať riešiť priestupky, pretože v priestore zastávky autá podľa nich môžu parkovať, ak nechávajú dostatočný priestor pre chodcov.
Reakcia na: colorec #1:
Myslím, že celý "terminál" bude po bratislavsky. Oproti daňovému úradu sa zvýši vozovka do úrovne chodníka a to bude všetko.
Mna by dost zaujimalo ci je sucastou projektu informacna tabula s odchodmi najblizsich spojov. Lebo to by malo patrit uz medzi zakladnu vybavu takejto vyznamnej zastavky, ale kedze sme v Bratislave tak mam trochu obavy.
Aspoň nejaké informácie ohľadom podoby terminálu nie sú dostupné? Som veľmi zvedavý ?