Zároveň bolo prijaté aj opatrenie na zvýšenie bezpečnosti pri vchádzaní do zastávok.
Po vlne kritiky, ktorú prinieslo zavedenie príkazu pre vodičov električiek s textom „Všetky zástavky električiek (bez ohľadu na dĺžku nástupišťa) sa považujú (...) za zastávky, priestor ktorých neumožňuje vodičovi vlaku zastaviť v zastávke ako druhému v poradí – sú to zastávky pre jedno vozidlo (vlak alebo iné vozidlo, napríklad autobus)“ došlo k úprave predpisu.
Dopravný podnik jasnejšie definoval povinnosti vodičov a opäť povolil zastavovanie dvoch električkových vlakov v zastávkach. V záujme bezpečnosti bude musieť vodič druhého vlaku vchádzať do zastávky maximálnou rýchlosťou 15 km/h.
Vodiči tiež boli upozornení na doterajšiu povinnosť: „Ak priestor zastávky (dĺžka nástupišťa) neumožňuje vodičovi vlaku zastaviť v zastávke ako druhému v poradí, je povinný vyčkať na uvoľnenie zastávky v takej vzdialenosti od prvého vlaku alebo iného vozidla (cca 10 – 15 metrov), aby u cestujúcich nevznikla pochybnosť o tom, že do zastávky vojde až po jeho odchode“.
Brzdná dráha električky môže byť až 100 metrov
Vzdialenosti potrebné na zastavenie nezaťaženej električky v ideálnych adhéznych podmienkach a vzdialenosti pri rôznych reakčných časoch vodiča:
Rýchlosť pred začatím brzdenia |
Brzdná dráha |
Brzdná dráha s reakčným časom |
|||
Núdzová brzda |
Prevádzková brzda |
0,2 s |
0,5 s |
1,0 s |
|
10 km/h |
1,68 m |
3,44 m |
4,00 m |
4,83 m |
6,22 m |
15 km/h |
3,77 m |
7,75 m |
8,58 m |
9,83 m |
11,92 m |
20 km/h |
6,71 m |
13,78 m |
14,89 m |
16,56 m |
19,33 m |
25 km/h |
10,48 m |
21,53 m |
22,92 m |
25,00 m |
28,47 m |
30 km/h |
15,10 m |
31,00 m |
32,67 m |
35,17 m |
39,34 m |
35 km/h |
20,55 m |
42,20 m |
44,14 m |
47,06 m |
51,92 m |
40 km/h |
26,84 m |
55,11 m |
57,34 m |
60,67 m |
66,23 m |
45 km/h |
33,97 m |
69,75 m |
72,25 m |
76,00 m |
82,25 m |
50 km/h |
41,94 m |
86,12 m |
88,89 m |
93,06 m |
100,01 m |
Pozn.: Reakčný čas vodiča je za ideálnych okolností 0,2 s, môže však byť až 0,5 s
Zdroj: DPB, a. s.
Valec