Na križovatke Jantárovej cesty a Šintavskej ul. sa linka 95 dostala na hlavnú.
Nosná autobusová linka 95 premávajúca zväčša v trase budúcej električky bude mierne rýchlejšia. Mesto zmenilo hlavnú cestu na križovatke Jantárovej cesty a Šintavskej ul., čím sa autobusy tejto linky dostali na hlavnú cestu a nebudú strácať čas dávaním prednosti. Naopak, na vedľajšiu cestu sa dostala obslužná linka 99, ktorá však jazdí menej často.
O tom, že jedna z najčastejšie jazdiacich autobusových liniek v meste je často na vedľajšej "koľaji", sme písali ešte v roku 2009. V tom čase museli autobusy linky 95 dávať prednosť na 60% križovatiek. Aj po najnovšej zmene tak ešte zostane viacero križovatiek, kde budú autobusy pribrzďovať alebo zastavovať. Preferenciu by podľa plánov magistrátu mala vyriešiť až električka, ktorá by mala mať na všetkých križovatkách prednosť.
jozin
Je faktom, ze v spicke mali busy 95 OBCAS problem prejst touto krizovatkou bez zdrzania, ktore vsak malo kedy bolo viac ako minuta (odhadom). Co je pri intervale spojov v spicke cca 5 minut takmer nepodstatne. Proste tie autobusy chodia tak casto, ze ked niektory meska minutku, tak to nie je ziadna katastrofa.
Takze tento "problem" sa "vyriesi" premalovanim krizovatky. Dosledkom toho vsak bude, ze linka 99 bude mat odteraz dost velky problem dostat sa z vedlajsej cesty na hlavnu cestu, kedze na Jantarovej ceste je v spicke ovela hustejsia doprava, ako na Sintavskej.
A vzhladom na tuto zmenu navyse predpokladam vyrazny narast IAD po Jantarovej ceste, kedze uz od Betliarskej az po Kutlikovu to bude hlavna cesta, na ktorej nebude treba davat prednost autam z inych ulic.
Takze vznikne problem pre linku 99. A ako sa vyriesi ? Typicky pre Bratislavu. Semaforom. Ktory bude mat sice vyznam v case spicky (cca 3 hodiny denne), ale zvysny cas bude iba zbytocne vsetkych zdrzovat. Mimo spicky je tato krizovatka totizto uplne bez problemov prejazdna pre vsetkych, z povodnej vedlajsej cesty nebolo treba davat prednost viac ako 1-2 autam.
Hura, toto sme chceli ?