Finančnú podporu dostala aj trolejbusová trať na Trenčianskej ulici
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Trolejbusy budú jazdiť až na koniec Trenčianskej ulice, kde však bývajú dopravné zápchy.


Ilustračné foto © osa


Nenávratný finančný príspevok (NFP) z Európskeho fondu regionálneho rozvoja získal aj daľší projekt hlavného mesta SR Bratislavy, ktorého cieľom je predĺženie trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici. Trolejbusová trať by mala byť predĺžená zo súčasného obratiska Ružová dolina po Trenčianskej ulici až k predajni Lidl.

Celkové náklady na realizáciu projektu sú plánované vo výške 544 550 € s DPH, pričom oprávnené výdavky predstavujú sumu 435 664 €, z ktorých 95 %, t.j. 413 882 € je predmetom NFP. Samotná výstavba predĺženia trolejbusovej trate by mala byť podľa harmonogramu uvedeného v zmluve o NFP realizovaná po ukončení výberového konania na zhotoviteľa stavby v termíne november 2013 až máj 2014.

Doplnené 7.6.2013 17:21:

Časť Trenčianskej ulice, ktorou povedie predĺžená trolejbusová trať, je svedkom dopravných zápch v čase prepravných špičiek, čo dokumentuje aj ilustračná fotografia. Zaujímalo nás preto, či bude v súvislosti s novou trolejbusovou traťou riešená aj preferencia vozidiel MHD. Otázku sme smerovali na komunikačné oddelenia magistrátu aj dopravného podniku, no ani jedno z nich nereagovalo.

V prípade neriešenia preferencie trolejbusy uviaznu v dopravnej zápche. To v konečnom dôsledku bude znamenať nutnosť zvýšenia počtu trolejbusov v premávke, ktoré bude neúmerné ku krátkej dĺžke novej trate, alebo sa zhorší pravidelnosť dopravy.


7.6.2013
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Mike8.7.2013 8:32  +1#35 Re:
Reakcia na #34 od Valec:
Zastávka môže byť zriadená aj na poli?
Valec8.7.2013 8:26  +1#34 Re:
Reakcia na #32 od Mike:
Podľa akého predpisu nemôže MHD jazdiť po poli?
slavius8.7.2013 7:50 #33 Re:
Reakcia na #32 od Mike:
Hmmm ... ja som si tak nejak vždy myslel, že kolaudácia je niečo oficiálnejšie ako nejaký +- akt
Mike8.7.2013 7:15  +1#32 Re:
Reakcia na #30 od slavius:
Áno, ale keďže tam DPB zaviedol linku MHD, ktorá nemôže chodiť po poli, ale premáva po ceste, tak nejako +- tým aktom sa tá komunikácia zlegalizovala...
TeBeCe8.7.2013 7:02  +1#31 Re:
Reakcia na #30 od slavius:
aj keby bola, divim sa, ze DPB si tam stale rozbija autobusy...ja uz ani autom tadial nejazdim...
slavius7.7.2013 20:31 #30 Re:
Reakcia na #27 od Tedomík:
A tá cesta na Gruntoch je už zlegalizovaná? Ešte keď plánovali 139 tak riešili, že ten tankodróm nie je skolaudovaná cesta, nemá vlastníka, nemá ju kto udržiavať/opraviť...
Emil7.7.2013 18:03 #29 Re:
Nie je niekde zaveseny projekt?
Petto17.6.2013 23:21 #28 Re:
Reakcia na #27 od Tedomík:
Po tankodrome cez Grunty ? Nedajboze 30,31 Tr - to ich chces vyradit po 3 rokoch premavky ?
Tedomík17.6.2013 23:03 #27 Re:
Reakcia na #25 od luky133:
Nečaká to kým sa nezmenia Grunty?
Aby to jazdilo po trase Dlháče - Grunty - Cintorín - RTVS - ZOO - ŽST Patrónka (už do vtedy snáď bude) - Kramáre - Ohavná? Ptm zas sa bude hovoriť, že po kým není hl.st. hotova to je zbytocne
Ámos17.6.2013 12:30 #26 Re:
Reakcia na #25 od luky133:
ved tam nemusi byt trolej v podjazde. Pred nim na zastavke da palice dole a pri ZOO ich hodi naspat.
luky13316.6.2013 23:40 #25 Re:
Reakcia na #16 od slavius:
Na 32 sa budú stále vyhovárať na príliš nízky podjazd v Mlynskej doline... Zaujímavé, že v Čechách dokážu jazdiť trolejbusy úplne normálne aj v nižších podjazdoch (samozrejme s menšou rýchlosťou ako je bežné). Ale na Slovensku by to predsa nebolo možné....
Ike13.6.2013 22:30  +1#24 Re:
Tento projekt spraví posunie bratislavskú MHD na úroveň Západu.
david112.6.2013 14:45 #23 Re:
Mám trochu odlišný názor. Podľa mňa pomôže predĺženie trate tam bývajúcim obyvatelom k dostupnosti MHD do centra. Teraz majú v blízkosti iba L98 a špičkovú 74 na Bajkalskej alebo peší presun na Gagarinovu.
Jednoducho po kúskoch "cicajú" EU z € na "modernizáciu"tratí v BA. Predĺženie na letisko či do Lamača by bolo naraz veľké sústo.
Valec12.6.2013 13:54 #22 Re:
Reakcia na #21 od Ámos:
Koncepcie? Dlhodobej?
Ámos12.6.2013 10:08  +1#21 Re:
Reakcia na #20 od Mike:
a ja uz som cakal, ze sa to robi na zaklade nejakej dlhodobej koncepcie
zabudol som, ze sme v Bratislave a robi sa to len preto, aby sa prefinancovali peniaze a cast nejakej vilky pri bratislavskych vinohradoch.
Mike11.6.2013 8:09 #20 Re:
Reakcia na #17 od Ámos:
To ťažko... zrejme ako vždy linkové vedenie nikto nerieši. To je iba pracovný názov že trasa linky 63.. skutočné linkové vedenie po zatrolejovaní daných úsekov môže byť kľudne úplne iné...
Ámos10.6.2013 22:31 #19 Re:
Reakcia na #18 od Solider:
a dobre robil. ekonomickost takto vynalozenych prostriedkov pri sucasnych rozsireni je uz aj teraz otazna
Solider10.6.2013 19:27 #18 Re:
Reakcia na #17 od Ámos:
Ja by som povedal, že zvyšok nič. O drátoch do Lamača zrejme nikto ani neuvažoval.
Ámos10.6.2013 19:15 #17 Re:
Reakcia na #14 od Mike:
a zvysok diesel agregat alebo ako?
slavius10.6.2013 17:35  +1#16 Re:
A 32(/139) zatrolejovať náhodou neplánujú taktiež?