Opraví sa trolejbusové obratisko Gaštanová a vymení sa tarifný systém vo vozidlách MHD.
Hlavné mesto SR Bratislava získalo ďalšie nenávratné finančné príspevky (NFP) na svoje dopravné projekty. V priebehu mája boli podpísané zmluvy o poskytnutí NFP z Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačného programu Bratislavský kraj na projekty "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" a "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy".
V rámci projektu "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" má ísť podľa autorov projektu o rekonštrukciu a modernizáciu trolejbusového obratiska na Gaštanovej ulici a prepojenie na existujúce dopravné a technické zázemie v súvislosti so zabezpečením fungovania Integrovaného dopravného systému. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 280 tisíc €, z čoho 266 tisíc € predstavuje NFP. Rekonštrukcia trolejbusového obratiska by podľa zmluvného harmonogramu mala prebehnúť v termíne november 2013 - apríl 2014.
Projekt "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy" je zameraný na obnovu palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov vo vozidlách MHD v Bratislave. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 4,5 mil. €, z čoho 4,3 mil. € predstavuje NFP. V rámci projektu sa majú nakúpiť palubné počítače do vozidiel v počte 717 kusov, 2850 označovačov cestovných lístkov, systém na sčítavanie cestujúcich vo vozidlách v počte 144 kusov a systém na bezdrôtovú komunikáciu vo vozovniach DPB umožňujúci bezdrôtový prenos dát medzi riadiacim počítačom a palubným počítačom vo vozidlách. Realizácia projektu je naplánovaná na obdobie november 2013 - jún 2014. Dodávatelia systémov budú vybratí vo verejnej súťaži.
Ámos
No ked nebudes skusat nove technologie, tak sa nikdy nikam neposunies.
Cela debata zacala tym, ze EU je ochotna financovat vymenu vozidiel MHD ekologickej trakcie, resp. cokolvek co je ekologickejsie ako naftovy bus. Preto som prisiel s tymto.
Ano mas pravdu, ze cena za vrchne vedenie je dnes tak neskutocne vysoka, ze jeho dalsia vystavba pre trolejbusy je uplne nerentabilna. No ked uz zakladny system mame, je hlupost ho nevyuzit naplno. A nie len na L43, napriklad ako pilotony projekt.
Kedze Siemens vie dobudovat tento system do akehokolvek skeletu busu, mozno uvazovat o jeho instalacii do trolejbusov pre linky L63 a L61, kedze vacsinu trasy tieto vozidla jazdia pod dratmi a dobijanie by prebiehalo pocas jazdy.
Moznosti je vela! Netreba len byt spiaci a spiatočnícky. Som si isty, ze dobre vypracovany projekt v tejto oblasti by EU podporila.