Od júla bude dopravnému podniku 4 roky dodávať prémiovú naftu firma TaM trans spedition.
Dopravný podnik Bratislava uzavrel výber nového dodávateľa na dodávku motorovej nafty pre vozidlá MHD a prevádzku čepracích staníc pohonných hmôt v areáloch DPB. Podľa požiadaviek tendra DPB vyhláseného v roku 2012 by nová nafta mala znížiť doterajšiu spotrebu pohonných hmôt, zvýšiť výkon vozidiel a znížiť ich hlučnosť oproti súčasnému stavu.
Víťazným dodávateľom je spoločnosť TaM trans spedition, s.r.o. zo Šároviec. DPB plánuje počas trvania zmluvy (48 mesiacov) odobrať 9,4 mil. litrov motorovej nafty ročne, pričom v prípade nákupu autobusov na CNG pohon je možné objem znížiť. Ponúknutá cena za liter prémiovej 60-cetánovej nafty "Diesel 60" bola 1,1040 € bez DPH. Dodávateľ môže predajnú cenu priebežne meniť z dôvodu kolísania cien nafty, zachovaný však musí byť konštantný rozdiel medzi zmluvnou cenou a referenčnou cenou (= Priemerná týždenná cena nafty v SR podľa Štatistického úradu SR) litra nafty, pričom hodnota tohto rozdielu je stanovená na -0,1072 €, čo znamená, že DPB by mal nakupovať motorovú naftu lacnejšie o 10,72 centu/liter (t.j. 7,4860 %) ako bude priemerná cena nafty v SR. Týmto spôsobom je možné meniť cenu 2-krát mesačne, resp. pri zmene referenčnej ceny. Od doterajšieho dodávateľa, Slovnaftu Bratislava, bratislavský dopravný podnik podľa zmluvy nakupoval motorovú naftu za cenu približne o 5,36 centu/liter nižšiu ako bola jej priemerná cena na slovenskom trhu. DPB aktuálne prevádzkuje 345 autobusov na naftový pohon z celkového počtu 461 prevádzkových autobusov.
Nový dodávateľ sa v zmluve zaviazal preukázať, že súčin ceny novej nafty a spotrebovaného množstva vrátane úspory vďaka novej nafte je o 2 % menší ako súčin aktuálnej ceny doterajšej nafty a doterajšej spotreby. V opačnom prípade dodávateľ zaplatí zmluvnú pokutu. Overenie by malo byť realizované na vybranej vzorke autobusov na vybraných linkách.
Za služby spojené s obsluhou a dohľadom dvoch čerpacích staníc vo vozovniach na Trnávke a v Petržalke zaplatí DPB mesačne 6400 € bez DPH. Dopravný podnik zároveň prenajme dodávateľovi miestnosti pre obsluhu týchto čerpacích staníc a nádrže na pohonné hmoty za cenu 1159 € + DPH / mesiac.
Juraj76
Petto, aj keď som napísal rok 2018 alebo dokonca 2027, neznamená to, že s tým by som zároveň súhlasil. Duplom ak vidím, čo sa vo výprave deje už dlhšie. Ale dnes to už je naozaj extrém. Nahrádzať 18m autobusy 9metrovými a 19m 10metrovými je naozaj už silná káva. Situácia je už kritická. Ani v jednej vozovni to nie je v poriadku. V Trnávke nedostatok autobusov, v Petržalke rapídy úbytok Ikrusov a nedostatočný počet kĺbových nových autobusov, v Juráku veľmi málo nových kĺbových autobusov. A aspoň vidno, čo spôsobilo nevyhlásenie tendra na 60 kĺbových CNG autobusov. Ak by bol stav autobusov ako dnesa bolo by aj tých 60 autobusov, možno by problémy neboli a viac Karos by sa mohlo požičať možno aj na dožitie do Trnávky a Petržalky. Preto budem rád, ak sa pri tých rokoch budem mýliť.
Valec, samozrejme to som nevyčítal, ale pri dodávke nových autobusov by možno pomohla ajzmena výpravy liniek.