Električkovú brzdu v Karlovej Vsi na skúšku vypnú
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Cestná svetelná križovatka Karloveská - Kuklovská nebude v prevádzke denne od 10. do 15. hodiny.


Ilustračné foto © imhd.sk, archív


Od 8. apríla 2013 bude na skúšobnú dobu dvoch týždňov, denne v čase od 10:15 do 15:00 vypnutá cestná svetelná signalizácia na výjazde z obratiska Karlova Ves a v križovatke Karloveská - Kuklovská. "Semafory" na tejto križovatke vyrástli s pôvodným zámerom zlepšiť vjazd električiek do obratiska a výjazd z neho. Realizácia projektu pod taktovkou magistrátu však priniesla presne opačný efekt. Električky končiace v Karlovej Vsi sú namiesto dovtedajšieho zdržiavania dávaním prednosti autám zdržiavané signalizáciou a k nim sa pridali aj električky jazdiace do Dúbravky, ktoré predtým jazdili po hlavnej ceste a bez zdržania.

Svetelná križovatka tak priniesla zlepšenie jedine vodičom áut, ktorí sa bez problémov dostanú z Karloveskej na Kuklovskú a späť, hoci na tento účel bol pôvodne vybudovaný nadjazd, takže odbočenia je možné vykonať aj mimoúrovňovo bez križovania električkovej trate.

Zaujímavý je tiež spôsob, akým električka vchádzajúca do obratiska vôbec dostane signál "voľno". V 21. storočí a dobe automatizácie činností musí vodič na konečnej zastávke vystúpiť z električky a stlačiť tlačidlo na stožiari. Pritom už v čase realizácie tejto križovatky bolo na dvoch iných križovatkách v meste - pred tunelom a na Štúrovej - realizované automatické zaraďovanie "zelenej" pre odbočenie, ak mala električka prestavenú výhybku do odbočky.

Dôsledkom fungovania tejto svetelnej signalizácie je nielen zdržiavanie električiek, ale aj zvyšovanie nepresnosti a nesprávne radenie sa električkových vlakov v smere do centra. Vodiči liniek 6 a 9 často dostanú "zelenú" pred prichádzajúcimi električkami liniek 4 a 5, hoci majú ísť až po nich. V snahe dodržať vlastný cestovný poriadok sa tak zaradia pred linky 4 a 5, čím im "garantujú", že budú meškať niekoľko minút. Okrem ďalšieho zdržiavania liniek 4 a 5 sú tak aj znemožnené cestovným poriadkom garantované prestupy z linky 5 na linku 9.

O ďalšom osude tejto svetelnej signalizácie rozhodne dvojtýždňový experiment.


4.4.2013
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

ivanbuto6.4.2013 16:27 #17 Re:
Tych 15 sekund si zobral odkial? Kto z vas robil posudzovanie vplyvov na MHD a s akymi vysledkami?
Vystavba nemusi byt viazana na plynulost IAD v spickach, ale to je problem celej chorej metodiky dopravno-kapacitneho posudzovania.
Mike6.4.2013 12:25 #16 Re:
Reakcia na #15 od ivanbuto:
Ale o dosť viac si postoja aj tí domáci čo tam bývajú a chodia tade už dnes. A je predpoklad, že tade pôjde aj linka MHD (možno 96?, možno nová - pešiaci aj MHD podľa zákona v DUR aj predtým v UŠ boli riešení, aj trasy aj dostupnosť).
Ale pre mňa za mňa kľudne poďme do extrému, ak by aj na tej križovatke (Mierová Hraničná) nebola preferencia tbus, (čo by mohla byť zasa cez stláčanie písmena ak DPB medzitým nezistil spôsob ako pripevniť trolejový kontakt s povelom do radiča), tak nepostavme žiadny Bergamon, pretože 208 tam budú zdržané oproti dnešku o 15 sekúnd naviac. Alebo nech sa tam stavia rodinný dom o dvoch parkovacích miestach. Do budúcna budem takéto rišenia kľudne navrhovať
ivanbuto6.4.2013 3:03 #15 Re:
Reakcia na #14 od Mike:
A už sme doma, dopravno-kapacitné posudzovanie bez vyhodnotenia dopadov na MHD, nehovoriac o osobitnom posúdení pešej a cyklistickej dopravy - špecialita ODP.
Autá môžu ísť na Bajkalskú, ak chcú ísť cez Hraničnú, tak si môžu v špičke postáť.
Mike6.4.2013 0:17 #14 Re:
Reakcia na #13 od ivanbuto:
Momentálne mi nenapadá ako lepšie sa dá riešiť doprava z obytného komplexu Bregamon na rohu Ml. nív a Hraničnej, ktorý práve vyrastá. Akurát viem, že tá križovatka je navrhnutá (a asi aj bude realizovaná) debilne, dalo by sa to aj lepšie. Ale pokiaľ tam pôjde toľko áut, ako sa očakáva, CSS tam bude treba.
ivanbuto5.4.2013 22:30 #13 Re:
Reakcia na #8 od Mike:
Veď ja tiež neobhajujem všetky stanoviská či postupy DPB... snažím sa to posudzovať od prípadu k prípadu. Tých zlyhaní mesta ale vidím v pomere viac. Napríklad oproti plánovanej zbytočnej CSS Mierová - Hraničná je stláčanie tlačidla D vs. kontakt v troleji len málo podstatná vec.
Andreas.Papak5.4.2013 19:22 #12 Re:
Reakcia na #10 od slavius:
A ja som sa minule čudoval načo je tam semaforový čudlík ale toto ma fakt nenapadlo
vlado135.4.2013 17:53 -1#11 Re:
most ponad Karloveskú nebol budovaný na účely odbočenia z Karloveskej cez Púpavovú na Kuklovskú či Šaštínsku, táto možnosť je iba doplnková,
ak by to bolo tak, ako sa píše v článku, tak by sa muselo zakázať státie na pravej strane Púpavovej
hlavným poslaním "nadjazdu" bolo zjednodušiť lokálny pohyb pre chodcov medzi Púpavovou, a Kuklovskou a zastávkami električky, aby sa nemuselo chodiť dookola, vozovka pre autá sa urobila pre vyššiu efektívnosť inžinierskej stavby
slavius5.4.2013 16:24 #10 Re:
Reakcia na #9 od Valec:
Ech, všetko jedna banda, aj DPB aj magoriát .. viac politiky ako logiky ...
Valec5.4.2013 16:12  +1#9 Re:
"V 21. storočí a dobe automatizácie činností musí vodič na konečnej zastávke vystúpiť z električky a stlačiť tlačidlo na stožiari."
Pokiaľ viem, toto bola požiadavka DPB.
Mike5.4.2013 14:32 #8 Re:
Reakcia na #7 od ivanbuto:
No, že magistrát navrhoval to podržanie zelenej buď slučku v ceste ktorá by registrovala všetky veľké a ťažké vozidlá, alebo cez nejaký kontakt v troleji a DPB sa rozhodol, že najlepšie to bude keď budú vodiči (tbusov) stláčať do D.

No ja nehovorím že má sa čím chváliť, ale som povedal že toto je prípad (a aj mnohé ďalšie, ale tento je vypuklý), keď nefunguje/nie je spolupráca magistrát - DPB.
ivanbuto5.4.2013 12:43 #7 Re:
Reakcia na #4 od Mike:
A čo je s CSS Cintorín Ružinov?
No, tak keď je téma organizácie dopravy a preferencie, zrovna magistrát sa teda čím chváliť veľmi nemá...
Stenly5.4.2013 11:42 #6 Re:
Reakcia na #3 od 810zssk:
Presne, vedenie by sa malo vymeniť. Už len za ten trolejbusový tender by si to zaslúžili.
810zssk5.4.2013 10:54 #5 Re:
Reakcia na #4 od Mike:
Ved to je ten problem. DPB ma byt dopravca, on ma jazdit. Vsetko rozhodovanie by sa malo vykonavat na magistrate, kde by mala vzniknut prislusna odborna zlozka (pripadne veci ako linkovanie, CP, atd delegovat na BID a.s.).
Mike5.4.2013 10:48 #4 Re:
Reakcia na #3 od 810zssk:
Áno presne. Ale vo vybraných oblastiach sa správa autonómne a magistrát ich v tomto rešpektuje. Podľa hesla oni sú prevádzkovatelia, oni vedia asi najlepšie, keď si oni tak povedia, tak aj bude, aj keď my si myslíme že by to šlo aj lepšie. Podobne aj CSS Citnorín Ružinov..
810zssk5.4.2013 10:21 #3 Re:
Reakcia na #2 od Mike:
Ja by som spravil anketu o tom ci nevymenit vedenie DPB. Dopekla, ved to je mestska firma!
Mike5.4.2013 9:48 #2 Re:
Navrhujem spraviť ďalšiu anketu na titluke či si ľudia myslia, že spolupráca DPB a magistrát bude aj niekedy fungovať úspešne.
tbus5.4.2013 9:40 #1 Re:
spontánny poriadok, častokrát plynulejší a bezpečnejší ako pravidlá
http://www.youtube.com/watch?v=_9w7SODzoa8