Výrobca zapožičal DPB kĺbový autobus SOR NB 18

Zapožičané vozidlo dostalo číslo 1859.

Od začiatku februára 2013 má dopravný podnik bezplatne zapožičaný od výrobcu jeden kĺbový autobus SOR NB 18, ktorý by tu mal pobudnúť do konca roka. Vozidlo v bielom vyhotovení bolo zaradené do vozovne Trnávka a obdržalo číslo 1859. Autobus bude slúžiť ako náhradný za vozidlá v opravách.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pozerám, že má tak ako napr. pražské autobusy NB City alebo nové žilinské trolejbusy posuvné okná, nie výklopné.
Reakcia na: Juraj76 #11:
Ináč neviem prečo je problém že z vozovne Jurajov dvor urobili "podradnú" vozovňu (aj keby sme sa mohli o tom sporiť ale keby aj...) .. a ja si myslím že to je interná záležitosť podniku že akej vozovni dá aký význam, aj keby Vozovňa Jurajov dvor vypravovala spolu 3 sorky B9.5 na linku 52 a nič iné.. ❗
Reakcia na: 810zssk #10:
Neviem o tom že by 2201-2212 chodili na zváranie rámu do čiech... Teda keby sa o toto jednalo.. Za to vozy z Trnávky a Petržalky priebežne chodili.. a niektoré aj dva krát tam boli ?
Keby sa jednalo o klasické odstavenie vozidla na poruchy tak to určite vždy stoja vo všetkcýh vozovniach viaceré sorky... ale ako poznáme prax z DPB požičiavať si ho asi nebudú.. a hlavne..
ak by sa mali nahradiť všetky odstavené kĺb sorky, to by museli zapožičať asi 10 takýchto autobusov.. ?
Reakcia na: Jurino #12:
Jurino, ďakujem. Asi tak by som si to predstavoval. A ani si ma neurazil. Skúsme všetci takto reagovať. A neurážať iného.
Reakcia na: Juraj76 #11:
Ale ako sa tu už veľakrát písalo linky vypravované z JD sú väčšinou doplnkové - napr. 59, 74. Na 59 aj Petržalka vypravuje Ikarusy 435 (čiže svoje najstaršie vozidlá). JD cez víkend nemá takú výpravu, aby tam bol potrebný väčší počet nízkopodlažných vozidiel ( cez týždeň, keď nie sú žiadne Sorky na opravách, by malo vychádzať vypraviť na celodenné poradia linky 78 Sorky, kam boli hlavne určené). Časom, by mali byť nahradené Karosy novými vozidlami aj na delených poradiach, to súhlasím, ale v najhoršom stave sú aktuálne Ikarusy 435, ktoré má Petržalka, pretože tie neprešli žiadnou opravou.
Trnávka má 72 vozidiel (4 Karosy sú tam už pridelené). Nepočítal som tie poradia, ale keď píšeš, že je ich 71, tak vychádza rezerva 1 voz na deň. A každý deň je odstavených viac vozidiel ako 1 Sorka, preto bola 1859 zapožičaná sem, to sa ti snažím vysvetliť. Celkovo si však myslím, že by pomohlo zlúčiť Trnávku a Jurajov dvor, pretože aj tak si musí Trnávka požičiavať vozy od JD. Okrem toho, by potom mohli byť všetky celodenné poradia obsadené nízkopodlažnými vozidlami.

Reakcia na: Jurino #8:
Jurino, argumenty máš dobré, ale:
1. Pred veľkou zmenou v garážovaní autobusov boli z JD vypravované aj linky 61 a 83. Spolu so zmenou v garážovaní autobusov sa rozhodlo, že aj tieto linky sa zmenia. Čiže DP urobil z JD podradnú vozovňu.
2. Tvoj argument ohľadom vozovne Petržalka ( a jej krátkych NP vozidiel) je síce správny, ale opäť len ukazuje, že DP preferuje vozovňu Trnávka. Síce v JD je kratších NP autobusov 51, ale hádam len preto, že sú to vozidlá na CNG pohon. Myslím si, že keby neboli aj z tých by si Trnávka zobrala možno 35- 40 a nič nenechala JD a ani Petržalke.
3. Porovnajme si počet poradí na kĺbových linkách z Trnávky a JD a porovnajme ich s počtom vozidiel. Trnávkové linky majú 71 poradí a počet autobusov je tam 68. Je teda logické, že si musí požičiavať. Linky z JD majú 38 poradí a počet autobusov je 86. Z toho jasne vyplýva, že opäť bolo katastrofálne zadelenie liniek do vozovní. A malo to byť presne opačne: Trnávkové linky mali byť vypravované z JD a linky z JD mali byť vypravované z Trnávky.
Predpokladam, ze ked to je nahrada za pokazene vozidla tak bude jazdit tam kde prave pokazene vozidla budu odstavene.. ci uz Trnavka, Jurak, alebo Petrzalka.
Reakcia na: ophis #5:
Trnavka je jedina normalne vedena vozovna v DPB.. teda aspon dlho bola, teraz to ide dolu vodou tak ako cely podnik...
Reakcia na: Juraj76 #7:
A Jurajov dvor vypravuje koľko Soriek cez víkend (nepočítaj tam linky 32, 63, 88, 96, pretože tam majú byť Solarisy).
Ty tu furt plačes nad stavom kĺbových vozidiel v JD, ale porovnaj koľko nízkopodlažných vozidiel krátkych ma Petržalka. Je to 13 vozidiel, z ktorých je často veľa odstavených.
JD má väčšinu liniek delených tak načo im tam treba viac Soriek. Porovnaj si to s linkou 94 - Sorky sú len na 2 - 3 poradiach, pretože väčšina poradí je delených.
TomJ, je síce pekné, čo si napísal, ale to neobstojí:
1. Trnávka má 68 nízkopodlažných autobusov, Petržalka 61, Jurajov dvor 12. Je tu teda obrovský nepomer. Takže práve preto mal byť tento voz daný do JD. Ak má málo Trnávka kĺbových vozidiel, pravda je taká, že má dosť nízkopodlažných a málo vysokopodlažných- najmenej 80% z kĺbových vozidiel je nízkopodlažných. To je veľký nepomer oproti ostatným vozidlám (Petržalka 57% nízkopodlažných, Jurajov Dvor asi 16% nízkopodlažnýných autobusov. Ak má Trnávka málo kĺbových autobusov, tak sa malo viac KAROS presunúť do Trnávky a nie dať tam ďalšie nízkopodlažné vozidlo. A navyše cez víkendy vypravuje len SORKY, takže tam asi nemá problémy s málom vozidiel.
2. Navyše je tu v článku použitý argement, ktorý ide proti tvojmu príspevku. "Autobus bude slúžiť ako náhradný za vozidlá v opravách". To znamená, že vozidlo úrišlo do Bratislavy nie preto, že má Trnávka málo vozidiel, ale aby nahradilo utobusy, ktoré teraz nepramávajú. A pravde je taká, že Trnávka také vozidlá nemá, zato Petržalka má 7 mimo prevádzky + sa znižuje počet IKARUSOV. To znamená, že tá ho potom potrebovala oveľa viac ako Trnávka.
Reakcia na: Juraj76 #4:
Len tak mimochodom, Trnávka má málo kĺbových vozov, ináč by si nepožičiavala Karosy z Juráku. Je teda pochopiteľné, že daný voz išiel práve tam.
Reakcia na: Juraj76 #4:
Bohužiaľ to bolo najlepšie vidno vtedy, keď zrušili Krasňany pre autobusy. Trnávka je so svojím vedením asi najodpornejšia a najarogantnejšia vozovňa, nehovoriac ani o tom, že oni nadávajú na všetky autobusy, nič im nie je dobré. Len pre zaujímavosť : vozovňa Trnávka nie je v časti Ružinov - Trnávka, ale v časti Nové Mesto - Jurajov dvor. Bez pochýb teda živíme duplicitne isté funkcie pre darmožráčov.
Toto je vtip? Ďalšie vozidlo išlo do Trnávky, kde ich bolo doteraz 68 a nie do Jurajovho dvora, kde ich je úbohých 12. Ak má slúžiť ako náhradné vozidlo za tie, čo sú na opravách, ani tak nemá v Trnávke čo hľadať, lebo tam nie je žiadne vozidlo odstavené (aspoň nie kĺbové a namiesto krátkych potom skôr mali prenajať krátke vozidlo) a malo byť dané do vozovne Petržalka, kde je odstavených 7 kĺbových nízkopodlažných autobusov (3 SORKY +4 MERCEDESY). Takto je to len ďalšie preferovanie vozovne Trnávka na úkor ostatných vozovní. Hanba!
Reakcia na: petoo #2:
Predpokladám,že ten je dávno zošrotovaný ?
kde skončil ten prototyp ktorý sa tu testoval ? lebo ten bol biely , tak či to nie je náhodou ten ?
Fotka by sa nenašla? ?