Pribudnúť má 7 terminálov integrovanej dopravy na železničných tratiach

Viaceré z nich však budú mať problematické napojenie na MHD.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa chystajú vybudovať terminály osobnej integrovanej dopravy na území Bratislavy. Pôjde o vytvorenie nových železničných zastávok, ktoré by zatraktívnili železničnú dopravu v rámci integrovaného dopravného systému.

Dňa 4. decembra 2012 ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na zhotovenie projektovej dokumentácie pre "TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice".

Predmetom projektovej dokumentácie sú nasledujúce Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP):

  • TIOP č.1 zastávka Devínska Nová Ves - zastávka
  • TIOP č.2 zastávka Bratislava - Lamačská brána
  • TIOP č.3 zastávka Bratislava - Patrónka
  • TIOP č.4 zastávka Bratislava - Mladá garda
  • TIOP č.5 zastávka Bratislava - Trnávka
  • TIOP č.6 zastávka Bratislava - Ružinov
  • TIOP č.7 zastávka Bratislava - Vrakuňa

Poloha jednotlivých navrhovaných zastávok je znázornená na stránke www.hrapko.sk. Z informácií vyplýva, že poloha zastávok nie vždy rešpektuje väzby na MHD alebo hustejšie obývané územia. V Devínskej Novej Vsi je napriek očakávaniam zastávka navrhnutá mimo sídliska a mimo obsluhy relevantných liniek MHD, na vlak sa tak nebude dať efektívne prestupovať. TIP Patrónka nevyužije možnosť obslúžiť aj zastávku Dubová, ktorá je v tesnej blízkosti železničnej trate. TIOP Mladá garda nebude napojený na električkovú dopravu na Račianskej ul. ani na obytnú štvrť pri Pluhovej ul. či v budúcnosti plánovanú trať k ŽST Filiálka. Problém s nenapojením na električkovú dopravu má aj TIOP Ružinov pri obratisku autobusov Súhvezdná a je navyše blízko k TIOP Trnávka.

Naopak, s budúcou električkovou traťou do lokality Bory pod Dúbravkou už TIOP Lamačská brána počíta a jeho súčasťou má byť aj parkovisko P+R. Na trolejbusovú dopravu je dobre napojený TIOP Vrakuňa v blízkosti obratiska Čiližská.

Projektová dokumentácia bude hradená zo štrukturálnych fondov EÚ - Operačný program Doprava 2007-2013 (Prioritná os č.4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov) – TIOP 4 až 7 a ERDF (projekt Twin City Rail) – TIOP 1 až 3. Predpokladaná hodnota zákazky je 520 486 €, súťažné podklady sa poskytujú do 21. decembra 2012, lehota na predkladanie ponúk je do 31. januára 2013.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #19:
Tam vlaky len prelietajú nad chatami, kolaje sú obrúsené na hladko na 140 km/h, takže žiadne hlučné "zváraniny" tam nie sú. Samozrejme hned za plotom, a to ešte nad dvorom prelet vlakov.... no neviem. ? Neaz až sem počujem výhybky žst Senec od nás (nedaleko od tých chát). Ale napr. budova zast. Reca tiež je obývaná, neraz ked som tam bol, nákladiaky potančili celú budovu hore-dole, tam aj späť, ..... zemetrasenie nič k tomu. (tiež dalej hacienda Talapka)...
Reakcia na: titomi #24:
Podľa mne dostupných zdrojov sa má ten nový chodník ťahať aj ďalej po Ivanskej až po jestvujúcu zastávku MHD, takže o to sa neboj. Odbočovací pruh z Ivanskej na Vrakunskú sa neplánuje, len samostatný jazdný pruh z Trnavskej ja Vranukskú aby autá prechádzajúce týmto smerom nebstáli v prípade prechádzajúceho vlaku zbytočne v zápche. To som myslel tým odbočovacím pruhom.
Vidim dobre ze tam nevidim zastavku Bratislava-Pekna cesta? ?
Reakcia na: Rubber38 #23:
"No, pokial viem tak ZSR sa prave chystaju rekonstruovat tebou spominane priecestie, pricom vznikne mimo ineho napr. nova chodnik pre pesich alebo novy odbacaci pruh"

Novy chodnik pre pesich? Ved teraz tam nie je ziaden! Ale priechod pre chodcov oznaceny na ceste a vyustujuci priamo do kolajiska tam je. Ak by aj spravili novy "chodnik" cez priecestie, tak na Ivanskej potom nema momentalne ziadne pokracovanie - ani na jednej strane... cize chodci pekne po krajnici. Cele zle.
Odbocovaci pruh - ak hovoris o odbocovani z Ivanskej na Vrankunsku cez priecestie, tak to by musel vzniknut tento pruh este pred priecestim, aby to malo nejaky zmysel. A prave toto odbocovanie bolo kvoli poslednej nehode autobus vs. vlak predsa zrusene❗ Naco ho znovu vytvarat? Na novu nehodu ❓

Všetko mimo hlavnú tému, ale nedalo mi 🙂
Reakcia na: wcz87 #22:
No, pokial viem tak ZSR sa prave chystaju rekonstruovat tebou spominane priecestie, pricom vznikne mimo ineho napr. nova chodnik pre pesich alebo novy odbacaci pruh. Ale o mimourovnovom krizovani sa zatial neuvazuje, pravdepodobne kvoli vysokym financnym nakladom, takze tak asi ostane urovnove krizovanie. Ale to pri vhodne vymyslenom rieseni nevadi, aj v Raci ostalo urovnove krizovanie a jedina nevyhoda je caste meskanie autobusov L52 a L56 kvoli spustenym zavoram...
Chcem sa spýtať, nakoĺko je možné v procese príprave PD možné modifikovať napr. mierne zmeny v polohách zastávok, vybavenie zastávok, vyvolané investície a pod. ????

Ďalej si myslím a treba asi tlačiť na všetkých kompetentných, aby sa v procese prípravy terminálov riešili aj napr. veci ako je odstránenie úrovňového križovania na Ivánskej.
Rumunsko má vo svojom OPD zahrnuté aj odstránenie úrovňových križovaní železnice a cesty. V slušnom stave rozpracovania je projekt mimoúrovňového križovania Ivánskej cesty, ktorý sa riešil v rámci Ten T a napojenia letiska. Prikladám link:

hhttp://www.dialnice.info/gallery/image.php?album_id=46&image_id=9841&view=no_count

podla aquilu TS na mimourovnove krizenie je spracovana a pri troske vole neni problem to zahrnut do projektu TID alebo aj ako nultu fazu napojenie letiska na TEN-T .. len je to zase o nekooperacii medzi mestom, zeleznicami, ministerstvom a krajom ..

keby urobili krizenie ako je tu navrhntue .. tak je to v pohode ..

Koľko ešte chceme mŕtvych ľudí, aby sme namiesto zlodejín a nezmyslov, na ktoré sa idú použiť peniaze z Filiálky začali robiť niečo zmysluplné ???? alebo aspoň aj niečo zmysluplné.....ak EK dá prachy ne reko električkovej trate prečo by to nedala na odstránenie križovaní železnice a cetsy ???????? prosim o vysvetlenie.....
Mne sa pri Patronke (inak radsej by som tu stanicu nazval Kramare) najviac pozdavala poloha priamo na nadjazde (s presahom na obe strany), tak aby priblizne v polovici nastupista bolo schodisko na zast. Pri suchom mlyne...
Reakcia na: david1 #19:
Lenže na ulici Pri Suchom mlyne sú to záhrady patriace k domom, teda nie som si istý, či tie pozemky patria štátu/ŽSR.
Zeleznica ma ochranne pasmo cca. 10 metrov od trate. V minulosti to prenajimali na ucely ,ktore spominas. Zahradky su aj pri trati smer N.Zamky od Vinohradov po cca.Recu. Za Sencom aj s murovanymi chatkami v tesnej blizkosti trate. Musi to byt fakt super vikendovy relax ?
Inak nemôže byť dôvod umiestnenia TIOP Patrónka problém s pozemkami? Smerom k Dubovej sú totiž pri trati z jednej strany záhrady a z druhej garáže.
Citácie z webu na ktorý je vyššie link:
"Od 1. 2. 2007 do súčasnosti vedúci oddelenia prípravy projektov železničnej infraštruktúry na Sekcii riadenia projektov MDPT SR"

Takže môžete sa pýtať priamo jeho.
Reakcia na: 810zssk #11:
V tomto prípade by ho skôr zneužili na fuj prestupovanie v rámci mesta. Z čoho vyplýva i ďalší argument, že tak sa to nikdy nerobilo.
Reakcia na: pepe631 #10:
Tak toto je asi najhoršia zmena oproti pôvodným plánom (čo im vadilo zastavovanie v oblúku?:)) aj keď možno sa tam počíta s hustou zástavbou za traťou:)). Pri pôvodnej variante by to pohodlne obslúžilo 2/3 sídliska, bez dáke nadväznej linky.... ako bonus nákup po ceste z práce v OC.
Btw, kam zmizla zastavka Tesco Lamac? Ta by tiez bola viac nez vhodna.
Reakcia na: 810zssk #6:
Vrančovičova som sa aj ja čudoval, ale asi sa počíta s tým, že nebude potrebná, keďže všetku dopravu zachytí Lamačská brána a 3 zastávky za sebou by už bolo moc (aj keď ja by som ju osobne mal blízko a využíval 😃, čo už, prežijeme aj so starou stanicou, s prestupom na 130-tku :D)

Reakcia na: Mike #4:
Pokiaľ sa nič nezmenilo, tak zastávka Železná sa má rušiť....no keďže tu sa všetko tak rýchlo mení, ktovie.... Inak podľa najnovšieho plánu Rázsochy sa nebudú dostavovať, nemocnica sa bude robiť v lokalite Vojenskej, čiže ktovie, či preto nezvolili danú zastávku "Patrónka" do súčasnej polohy...keďže tá lokalite potom bude dosť využívaná /idú odtiaľ aj busové spoje na každý smer/...ale to sú už len dohady.
Reakcia na: pepe631 #10:
Niekto sa bal ze zmysluplne dopravne riesenie by cestujuci nepochopili a hladali chytak.
Pokial viem, tak terminal v DNV mal stat priamo pri novom obchodnom centre Glavica - presne o tych 500 metrov v smere do mesta. Nerozumiem, preco sa tento plan zmenil. Este pred rokom som nasiel na strankach MiU DNV aj pdf s tymto planom - podrobny nakres oblasti v okoli OC Glavica. ?
"Problém s nenapojením na električkovú dopravu má aj TIOP Ružinov pri obratisku autobusov Súhvezdná a je navyše blízko k TIOP Trnávka."
To že je TIOP Ružinov blízko k TIOP Trnávka by som nepovažoval za problém, oba sú presne tam, kde je veľký potenciál. Vzdialenosť je 1 km, čo je bežná vzdialenosť zastávok viedenského S-bahnu. Zásadný problém toho Ružinova je chýbajúce zmysluplné napojenie na MHD, najmä na električkovú dopravu, čím o dosť stratí na atraktivite. Nech si už len nikto nemyslí, že cestujúci budú (i keď bratislavskí sú zvyknutí) chodiť pri prestupe 300 metrov pešo po ulici bez chodníkov.
Reakcia na: Mikimaus #7:
Tam sa ale počítalo so zvojkoľajnením.