Sci-fi: V Bratislave sa jazdí už aj na rajský plyn

Inovácie vo vozovom parku niekedy nepoznajú hranice a aj vďaka nim sa stáva cestovanie čoraz príjemnejším, ba až úchvatným. Dôkazom toho sú aj nasledovné vozidlá.

Škoda 15Tr Tresco

Keďže sa manažéri v OD Tresco na Kamennom námestí nemohli pozerať na tlačenicu v trolejbusoch na linke 202 najmä v rannej špičke, rozhodli sa to riešiť netradične. Pre dopravný podnik kúpili posledné štyri kusy 15Tr13/6M, ktoré mala Škoda opustený Ostrov na sklade (DP Tbilisi nebol schopný zaplatiť objednané vozidlá). Boli očíslované ako 6639 - 6642. Tieto vozidlá budú vypravované na linke 202. Interval na linkách 201 a 202 v špičke bude 8 minút.

Magora DPB

Dňa 1.4.2003 sa v Bratislave testoval 12 metrov dlhý poschodový autobus (tzv. dvojitý dekel) Magora DPB. Bol prezentovaný najmä na linke 21. Stretol sa veľkým ohlasom, problém bol však v tom, že vodič autobusu po zastavení na zastávke povedal „prvý apríl“ a odišiel, takže sa s ním nik neodviezol. Vo vozovni s tým boli spokojní, pretože nemuseli zametať svinstvo, ktoré by v ňom cestujúci spravili. V iných mestách sa tento autobus neosvedčil, pretože približne po hodine premávky v hornej časti autobusu nejakí zlí cestujúci vytrhali sedadlá a fixkami popísali podlahu. Jednou z noviniek v MHD bolo, že dopravnému podniku sa na tomto vozidle podarilo spojazdniť zobrazovanie kurzu Eura (€) na digitálnom transparente, kedže doň nevedeli nahrať cieľovú zastávku.

Ykarus 412 CPG

Dopravný podnik v spolupráci s firmou Ykarus uviedol do prevádzky nový, vysokoekologický nízkopodlažný Ykarus 412 CPG (Compressed Paradise Gas). Voz sa skúšal na všetkých možných aj nemožných linkách (aj s nemožnými vodičmi). Je vybavený špeciálnou klimatizáciou, ktorá vháňa do voza už spomínaný rajský plyn, čo sa dá využiť najmä na linkách jazdiacich k nemocniciam (49, 51). Vozidlo si Bratislavy veľmi neužilo, keďže do vodičovej kabíny začal po trojmesačnej prevádzke prenikať rajský plyn a cestou z Kramárov na linke 49 vodič zaspal a rútil sa od nemocnice, dole kopcom až k ZOO. A tak Ykarus 412 CPG skončil tam, kde aj patrí - v hnoji. Nikomu z cestujúcich sa našťastie nič nestalo, keďže vo vozidle sa nachádzal iba vodič. (Ako inak? Veď bol na linke 49.)

DP sprivatizoval SADistov

Nepredstaviteľné sa stalo skutočnosťou - DP naškrabal posledných 100 miliónov a sprivatizoval bratislavských SADistov. Okamžite zakázal dodávky Vrakos, s ktorými podľa hovorcu nemá DP dobré skúsenosti a preorientoval sa na autobusy SRO C9.5. Prvá 15-kusová séria dorazila do novosprivatizovanej vozovne na Trnavskej ceste koncom februára. Od 1. apríla plánuje DP urobiť nové oblastné označovanie, pričom SADistické linky budú označené podľa priemerného počtu cestujúcich a už existujúce linky sa označia pomocou vzorca  (integráciu dopravy zaručuje integrál použitý vo vzorci).

Vrakosa B 750

Čo je veľa, to je moč! V zúfalej situácii, keď je akútny nedostatok vozidiel, sa už zliepa naozaj hocičo, a tak znitovaním množstva dielcov vznikla Vrakosa B 750. Je plne nízkopodlažná, ba až bezpodlažná, takže niektorí cestujúci budú musieť počas jazdy pekne šľapať. Údajne za trest bol tento autobus nasadený na linku 50, aby podaktorí obéznejší cestujúci na nej schudli...

V Bratislave sa vyskytla nová choroba SORS

Táto choroba je prudko nákazlivá a prejavuje sa zvýšeným záujmom o cestovanie linkami, na ktorých premávajú midibusy typu SOR. Chorobou sa nakazili predovšetkým obyvatelia Devína, Lamača, Východného, Mierovej kolónie a Machnáča. V snahe vyliečiť postihnutých, DP do týchto lokalít sem-tam vypraví aj nejakú Vrakosu, ale zatiaľ to nepomáha.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.