Presne pred 6 rokmi, 4. septembra 2006, bola do prevádzky slávnostne uvedená trolejbusová trať na sídlisku Dlhé diely v Karlovej Vsi. Pre vtedy novú trať bolo zakúpených 6 moderných nízkopodlažných trolejbusov Škoda 25 Tr s pomocným naftovým pohonom, nakoľko uvedená trať nie je napojená na zvyšok trolejbusovej siete v Bratislave. Nedostatočný počet nových trolejbusov sa prejavil už začiatkom roka 2007, kedy za pokazené trolejbusy na niektoré spoje nastúpili staré autobusy všetkých druhov.
Od roku 2008 sa po dobudovaní trolejovej slučky pri Riviére namiesto autobusov na krátky čas začali dovážať na dlhodielsku trať klasické trolejbusy Škoda 15 Tr, prípadne Škoda 14 Tr. Nakoľko však v tom čase neboli svojou zastaranosťou a obmedzenou bezbariérovosťou "politicky vhodné", opäť sa vypadnuté spoje nahradli autobusmi, tentoraz s nízkou podlahou a poväčšine prenajaté od externej firmy. Namiesto plánovaného nákupu ďalších 6 trolejbusov Škoda 25 Tr sa totiž v roku 2007 zakúpili malé autobusy SOR BN 9.5, a tak výpadky nemohli byť nahradené novými trolejbusmi. Od roku 2012 sa znova vo väčšine prípadov na trať dovážajú kĺbové trolejbusy Škoda 15 Tr(M).
Na jar 2012 sa na krátku dobu opäť darilo vypraviť na všetky spoje linky 33 trolejbusy Škoda 25 Tr. Výrobca upravil riadiaci softvér trolejbusov za účelom zníženia ich poruchovosti, najmä náprav trolejbusov. Zlepšený stav netrval dlho a v priebehu uplynulých letných prázdnin bola väčšina trolejbusov Škoda 25 Tr odstavená z dôvodu porúch. Na linke 33 tak v závere prázdnin premávali zo 6 vozidiel Škoda 25 Tr len 1-2 vozidlá a cez víkendy žiadne. Zvyšok (na plnú špičkovú výpravu je potrebných 5 vozidiel) opäť doplnili trolejbusy Škoda 15 TrM, ktoré sú potom na iných linkách nahradené krátkymi trolejbusmi. Či sa podarí opraviť zvyšné vozidlá, alebo pre poruchy dojazdia aj posledné 2 nám zatiaľ nie je známe.
Ideálnym riešením uvedeného stavu by bolo vybudovanie spojky medzi dlhodielskou traťou a trolejbusovou sieťou v meste, ktorá by okrem možnosti vypravovania všetkých trolejbusov bez nutnosti ich dovážania do Karlovej Vsi za pomoci ťahača umožnila aj vytvorenie žiadaného priameho spojenia Dlhých dielov s centrom, alebo Kramármi trolejbusovou linkou. V každom prípade je však potrebné čo najskôr zakúpiť nové nízkopodlažné trolejbusy nielen na doplnenie vozidlového parku, ale najmä na jeho obnovu.
Doplnené 12.9.2012: Odstavené trolejbusy postupne prechádzajú opravami náprav, ako prvý bol dokončený trolejbus #6704.
Peter6607