Od augusta sa zvýšila cena električeniek o infláciu

Ceny jednorazových cestovných lístkov sa nezmenia.

Dopravný podnik Bratislava informuje, že od 1. augusta 2012 dôjde k zvýšeniu cien predplatných cestovných lístkov - električeniek o výšku inflácie za predchádzajúci kalendárny rok, teda o 3,9%. Nárast sa pohybuje od 50 centov pri mesačnom zľavnenom lístku až po 29 € pri ročnom prenosnom lístku.

"K tomuto systémovému opatreniu pristúpilo mesto Bratislava na základe dohody s vedením Dopravného podniku Bratislava. Návrh vyplynul z potreby zohľadnenia miery inflácie, ktorá v spoločnosti ovplyvňuje celkovú cenovú hladinu tovarov a služieb," zdôvodňuje zvýšenie cien DPB. K úprave cien príde 12 mesiacov od predošlého zvyšovania cien, ktoré bolo súčasťou balíčka opatrení, ktoré priniesli dopravcovi 10 mil. €.

Ceny jednorazových cestovných lístkov zostávajú nezmenené. Zmenu cien tak nepocítia nepravidelní používatelia MHD, ale jej stáli zákazníci.

Typ predplatného cestovného lístka (PCL)

                                                                

Časová platnosť PCL - cena v EUR 

 

 

 30 dní

 90 dní

365 dní

nezľavnený - obyčajný

 

 

 

celosieťový

                           26,00€

                           68,60€

                        260,00€

CL + BID

                           27,66€

                           73,58€

                        279,92€

žiacky

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

 

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

 

študentský

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

 

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

 

dôchodcovský

 

 

 

celosieťový

                           13,00€

                           34,30€

                        130,00€

CL + BID

                           13,83€

                           36,79€

                        139,96€

prenosný

 

 

 

celosieťový

                           78,00€

                        205,70€

                        779,00€

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mika-chan #71:
1. Požiadaj svojho zamestnávateľa.
2. Náklady na prevádzku auta sú vekmi nemenné? Však len cena PHM sa mení (takmer) každý týždeň a to takmer zásadne smerom nahor.
je toto normalne? a platy sa o inflaciu kedy zvysia? pazravi ste, pazravi!
nemozem sa dockat na auto.
Reakcia na: Gazo #66:
Tvoja druhá časť príspevku odporuje prvej. Z metra by si ešte viac prestupoval ako z električky. A navyše sa pýtaš, prečo je tunel tak dlho uzavretý. Aby tak nedopadli aj tunely pre metro, že by sa museli uzavrieť a nebolo by peňazí na ich opravu ☺
to su starosti ? metro ? a pre koho ci vlastne za co??? ? postavte to ako zimny stadion zo statneho rozpoctu cize cele slovensko sa posklada na dopravu blavakom tak ako na stadion ?

cierny pasazieri ? ? uplne jednoducha vec nastup iba okolo vodica a preukazovat sa cestovnym listkom ono funguje aj v dalko vetsich mnoho milionovych mestach ale v bratislavskej dedine to proste nefungovalo tak ako to tvrdili desiatky rokov o klimatizacii vo vozidle ?

ak si niekto mysli ze clovek ktory ma a vyuziva svoje motorove vozidlo bude jazdit mhd je blazon ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #67:
Začínam rozmýšľať, že po vybudovaní prvej serióznej rýchlodrážnej trate, by sa tam premávajúca linka, mala označovať ako linka metra, aby novinári a vlci boli spokojní.
Reakcia na: Gazo #66:
To je fyzikalna vlastnost metra ze jazdi kazdych 5 minut? A nejazdi nahodou elektricka kazde 4 minuty? Metro je odvsadial v centre za 15 minut? Aj z Marsu, ci to plati len pre planetu Zem?

Kriste, to su zvasty.
Ak by postavili metro bol by vyrieseny cely dopravny system MHD. Zbytocne stavaju elektricku do Petrzalky, ktora nahradi len linku 95 a skrati cestu o 5 minut. Metro premava pravidelne kazdých 5 minút a dostane sa do centra behom 15 minút z kadekoľvek. Na cestách by ubudli autá, pretože cestovanie metrom by bolo cenovo výhodnejšie a rýchlejšie. ?
Navyše, ak ste si nevšimli dopravný podnik nastavuje podmienky dopravy tak, že stále máme horšie možnosti cestovania a viacnásobného prestupovania, aby sme čo najviac zaplatili za aj tak predražené cestovné. Prečo je tunel pre električky pod Hradom stále uzavretý ? Však ho už aspoň rok prerábali a aj tak je stále nefunkčný. Situácia MHD je neskutočná a práve to, že na Slovensku musíme trpieť také hrozné služby. ?
Reakcia na: Petik #64:
Vsak ja som nikde nepovedal, ze sucasny system povazujem za dobry....

Zdravotnictvo je trochu ina vec, zo zdravej populacie v principe profituje cela spolocnost.
Reakcia na: 810zssk #62:
MHD je verejna sluzba platena z dani. Neexistuje ziadna zavislost medzi vyskou zaplatenej dane a vyskou spotreby verejnych sluzieb (platenych z dani).
Ani prerozdelenie dani medzi obce a regiony nie je linearne podla poctu obyvatelov ani nekopiruje vysku dane zaplatenej obyvatelmi danej obce/regionu, ale je predmetom politickej dohody na urovni celeho statu alebo EU.
Vzdy doplacaju bohatsi na chudobnejsich, ci uz regiony alebo jednotlivci. To je podstata dani.
Napriklad Nemci v globale doplacaju na Bratislavakov, ale ty by si im chcel nasolit vyssie cestovne.
Bohaty Trnavcan tiez doplaca na teba, a aj jemu by si chcel dat vyssie cestovne?
Nie je to trochu chore takto uvazovat?
Nemali by sme zvysit chudobnym poplatky u lekara, pretoze na daniach a odvodoch zaplatia do systemu menej?
Reakcia na: 810zssk #62:
Hmm, ľudkovia, toto je naozaj diskutabilnejšie ako sa zdá ... ono tí toľko a tak často "nenávidení" "východniari"/"naplavenin(k)y"/"cépéčkári"/"prisťahovalci" a iní Bratislave ako mestu aj pomáhajú, istým spôsobom: väčšinou ich zamestnávajú firmy so sídlom v Bratislave (niektoré firemné dane idú mestu), a keby aj náhodou nie, mnoho svojich peňazí minú práve v Bratislave (podporujú lokálnych podnikateľov či živnostníkov), takže by som ich až natoľko jednoznačne nezatracoval 😉
Reakcia na: Petik #61:
Kto hovori o tom, ze to niekomu "osolime"? Nikto nechce nikomu nic osladit, ale ani ocukrit. Preco by som mal susedovi ktoreho vobec nepoznam, byva 6 poschodi podomnou a vidim ho raz za uhorsky rok sypat tony cukru na jeho kolac?`
Reakcia na: 810zssk #47:
Ja som si myslel, ze cenova politika - "Nasim" dame zlavu, "cudzakom" to poriadne osolime - je nanavratne v 90-tych rokoch. Ale vidim, ze je zial stale hlboko zakorenena v mysliach niektorych jednotlivcov.
To už mohli zdražieť rovno na 70 eur a nie to vyratúvať na centy,na to má každý.
Reakcia na: 810zssk #56:
Na jednej strane dobrá otázka, prečo by mala BA dotovať cudzích študentov, no na druhej strane si myslím, že ak by mali používať nezlavnené lístky, tak by ich jazdilo na čierno ešte viac ako teraz, čiže v konečnom dosledku by to možno bolo pre DPB ešte aj stratové. Jedine, že by každý deň išli revízori aj viackrát na linky 31/39 (pričom si myslím, že na to by DPB akosi nemyslel).
Reakcia na: VLK #57:
ked ma naposledy chytil nepouzil to vobec ... ?
Reakcia na: jakubko666 #52:
len pre zaujímavosť - revízori majú aj aplikáciu na overovanie platnosti OP ?
Reakcia na: misha4 #53:
A co ako ze vacsina je z inych miest (aj to som si nie isty ci je pravda, nezabudaj na stredoskolakov)? Prave to je argument na zavedenie spominaneho systemu. Preco by BA mala dotovat cudzich studentov?

K bludu ohladne Jaroviec a Rusoviec sa vyjadrovat nebudem, vid. Valcov prispevok.
Reakcia na: jakubko666 #52:
Nevedel som, že bezdomovci majú internet. ?
Reakcia na: misha4 #53:
Ak si z Jaroviec alebo Rusoviec, tak sa pozri do občianskeho (ak ti ho ovšem už vydali), aké mesto tam máš uvedené ako trvalý pobyt.
Reakcia na: 810zssk #47:
Jasne, studenti s trvalym pobytom v BA, ked vacsina je z inych miest. A chudak ten, co dochadza z Rusoviec ci Jaroviec, lebo nema pobyt v BA, ale par km od nej...