Spoje liniek 4164 vždy nenadväzujú, k zlepšeniu príde od 2.4.2012

V súvislosti so spustením trolejbusovej trate na Hroboňovej ul. dochádza k rozdeleniu doterajšej linky 41 priamo spájajúcej oblasť Drotárskej cesty s križovatkou Pražská - Šancová - Štefánikova a Hlavnou stanicou. Po novom bude linka 41 obsluhovať len úsek Búdková - Vozovňa Hroboňova a trolejbusová linka 64 bude pokračovať ďalej až na Trnavské mýto. Prestup bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova. Dopravný podnik avizoval, že obe linky budú mať interval 20 minút, a to vrátane autobusu na skrátenom úseku. "Jeho interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať," uvádza sa v oficiálnom stanovisku DPB.

V skutočnosti však bude prevádzka iná. Interval 20 minút bude zabezpečený len na trolejbusovej linke 64 a len počas pracovných dní v čase cca 6. - 19. hod. V ostatných časoch bude mať linka 30-minútový interval. U linky 41 bude situácia komplikovanejšia. Rovnaký interval ako trolejbus - a teda aj šanca nadväzovať medzi sebou spoje oboch liniek - bude iba v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní. V sedle pracovných dní bude mať linka 41 interval 20 a 40 minút, čo znamená, že pri každom treťom spoji nebude zabezpečený nadväzný spoj. Cez víkend nebude nadväznosť zabezpečená v dvoch prípadoch. Vzhľadom na tieto skutočnosti cestujúcim odporúčame využívať Plánovač spojení na imhd.sk, ktorý vyhľadá iba tie spojenia, ktoré budú mať zabezpečený prípoj. V prípade nenadväzujúcich spojov pri ceste linkou 64 s prestupom na linku 41 bude cestujúci čakať pri prestupe až do 34 minút.

 Okrem tejto zmeny DPB zhoršuje interval na trolejbusovej linke 210 v špičke pracovných dní z 10 na 12 minút, ktorý bol zavedený po uzatvorení električkovej trate na Hlavnú stanicu ako jedno z náhradných riešení za električky. Náhrada za tieto zrušené spoje nebude zabezpečená. Podľa našich informácií je dôvodom zmeny nedostatok prevádzkyschopných trolejbusov pre linku 64 jazdiacu po novej trati.

Doplnené: Podľa aktuálnych informácií by malo dôjsť k úprave cestovného poriadku linky 41 od pondelka 2.4.2012 tak, aby nadväzovali všetky spoje medzi linkami 64 a 41 nielen v smere na Trnavské mýto ako teraz, ale aj v smere na Drotársku cestu. Do cestovného poriadku linky 41 by mali byť doplnené tie spoje, ktoré sú dnes vynechané z dôvodu čerpania pracovnej prestávky vodičom, teda linka by mala mať pravidelný 20- resp. 30-minútový interval.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vsetci dotknuti by mali prist zajtra o 15.00 do vozovne Hrobonova na "grand opening" podakovat zodpovednym ?
Inak velice by ma zaujimalo preco 64 neberie ludi na dojazdoch a vyjazdoch tych poradi, ktore vypravuje Trnavka..
Reakcia na: 810zssk #2:
...aj ked v kontexte clanku je toto minoritny problem...
1) Inak tú slučku na Krčméryho som bol omrknúť - ak by na 41 dali minibus, bolo by to oveľa lepšie

2) zas tá 64 nemusí mať interval ako 21ka. Mali ho prispôsobiť 41ke. Kde je problém?
Reakcia na: Ike #5:
Lepsie sa to prezentuje, ked to chodi kazdych 20 minut, ako raz za hodinu ?
Reakcia na: Ike #5:
Minibus by nestacil. Krcmeryho neni problem - vracalo by sa to cez Prokopa Velkeho.

Imho istym riesenim by bolo keby na 64 boli dva tbusy* a na 41 jeden abus + by sa vypravoval este jeden abus, ktory by vykryval prestavky ako na 41 tak na 64. Tym padom by 41 nemala problemy s prestavkami a mohla byt lepsie prisposobena 64ke..

* Jazdna doba toho tbusu:
tam - 11 minut
obrat TrMy - 5 minut
vyrovnavacka TrMy - 4 minuty
technologie TrMy - 3 minuty
spat - 11 minut
obrat Lovinskeho - 1 minuta
vyrovnavacka Lovinskeho - 4 minuty
= 39 minut, takze interval 20 minut by dva vozy kludne vyjazdili
super zmena, este zriedia aj 210. Inak nie su nejake volne autobusy, ktore by mohli nahranit niektore t-busy? Alebo nejake prenajat? Lebo tato situacia sa mi zda neunosna.
Nemôžem si pomôcť, ale akokoľvek bolo zavedenie 64 divné, neviem či sa tým zhoršením intervalu na 210 zámerne nepreháňa.
Ked uz tak "super"nastavili moznost prestupu v sedle tak by mohli aspon v CP oznacit spoje ku ,ktorym nebude pristaveny pripoj. Plati pre obidva smery.

Idealne by vsak bolo 41 potiahnut okruhom k blizkosti zast.Hrobonova,kde je sirsia ponuka liniek.

Ved oni po par dnoch urcite upravia tento nezmysel.
To je plno rečí o preferencii a podpore MHD či už od primátora, HDI, predsedu dopravnej komisie... ale keď to príde do praxe, tak realita je úplne iná. Dúfam, že zodpovední z toho vyvodia dôsledky a ako jediné vidím to, že ten kto to na magistráte podpísal dostane hodinovú výpoveď (keďže koná v rozpore s verejne prezentovaným záujmom nadriadených) a ten kto to na DPB vymyslel a schválil by ju mal preventívne dostať tiež, keďže sabotuje hlavný cieľ dopravcu - maximálnu spokojnosť zákazníkov. ?
Dakujem, vsetkym ktorí vymysleli toto genialne spojenie. Cestu do práce mi to predlžilo o dalsich 15 min. Keby 41 isla aspon po Hrobonovu, kde uz je moznost prípojov vacsia. Cela 64 bolo zbytocná, pretože 41 isla na Hlavnú stanicu a odtial nebol problem dostat sa na trnavské myto. Cele zlee. Zmenu musel vymyslet ten, kto 41 nejazdil. Je to jediný spoj na drotarskú cestu, kde zije aj vela starých ludi a nie je moznosť dalsej alternatívy. Skutocna vdaka za zmenu
?
Reakcia na: cestovatel27 #12:
Neviem, kde je problem. L64 ide na Trnavske myto a s prestupom na zast. voz.hrobonova to bude trvat kratsie, nez ste prestupovali na hl.stanici. Kym dojde L41 na hl.stanicu a odtial Vam pojde pripoj na Trnavske myto, tak to urcite trva dlhsie ako po novom. Takze ziadne predlzenie.
Reakcia na: Marek1978 #13:
Akurat, ze cely svet necestuje na Trnavske myto, ale aj inde. Prestupny system by mal fungovat tak, ze odtial kde nie je nosna linka ta odvezie lokalna linka do nejakeho prestupneho uzla odkial mas pripoje na mnoho smerov a nie ze ta vyhodi pri Horskom parku kde ti nadvazuje jedna linka s intervalom 20 minut.
Reakcia na: 810zssk #14:
Vsak ja nehovorim, ze cely svet. Ja som reagoval, len na to, kam dotycny cestuje. A cestuje na Trnavske.
Reakcia na: Marek1978 #15:
On nepisal, ze cestuje na Trnavske, on pisal, ze 64 nie je zasadne zlepsenie, lebo na Trnavske sa dalo dostat aj predtym.
Reakcia na: 810zssk #16:
Mas pravdu, zle som pochopil.
už sa začala búrka v šálke čaju.
koľko ľudí ta zmena sa dotkne?
a 210 vždy je poluprázdna tak nie je rozdiel či ma 10, 12 alebo 20 minútový interval ?
Reakcia na: 810zssk #14:
Plne suhlasim. Cakat 20 min, ked che ist clovek napríklad len na dalsiu zastavku, myslím ze je privela.
Celkovo to mohol vymysliet len ten, ktory 41 vobec nevyuzival...pre vsetkych co chodia na Drotarsku - ci uz na ZS, alebo na VSVU, alebo do archivu, ci Suzy a pre tych, ktori tam byvaju - bola 41 vyborny spoj (az na tie intervaly, ale na to sme si uz zvykli). Ak ste chceli ist na Trnavske myto stacilo vystupit na Hroboňovej a ist 63, na Sokolskej a naskocit na 204 alebo ist na stanicu a dalej 61, 201. Podpbne to bolo aj s Petrzalkou...teraz musite prestupovat ovela viac....skuste sa opytat ludi, ktori 41 vyuzivali, ci v tom vidia zlepsenie...(odpoved je NIE - len dalsie komplikacie)!
Reakcia na: haha #20:
To nie je preto aby tam bolo zlepšenie. Po Hroboňovej ul,. sa natiahli troleje za eurofondy a aby sme ich nemuseli vracať musí tam chodiť nejaká pravidelná trolejbusová linka s nejakým zmysluplným intervalom a autobusová linka v oblasti sa musela zrušiť (obmedziť).
A sťažnosti zbytočne píšete na imhd, adresnejšie to bude na dopravný podnik alebo magistrát.
Reakcia na: Ari #18:
Tak to asi v nejakom inom meste je 210 v rannej spicke poloprazdna...
Inak by ma zaujímala reálna návratnosť tej novej trate, keď aj tak jej jediné zmysluplné využitie je 13 výjazdov/dojazdov na 201 a 10 dojazdov 202 s vlkmi a 13 výzadov 202. (Počet poradí je z kuchárskeho webu, tak sorry, ak nie je presný) plus pár služobných jázd denne navyše. Ako chápem, že asi chceli za EÚ peniaze opraviť trať vo vozovni, ale neviem, či sa tie fondy nedali využiť zmysluplnejšie...
Reakcia na: AAA #23:
možno dali možno nedali... toto išlo ako prvé aj preto že projekt bol v najväčšom štádiu rozpracovanosti, všetky podklady už boli dávno pripravené a všetko (pozemky) boli majetkoprávne vysporiadané (toto je najväčší problém..)
Lenže v tej otázke prevádzky je z toho taký dojem že to nikdy nebolo poriadne doriešené ani MG ani DPB... resp. keď počas stavby (alebo ešte pred ňou) viacerí z DPB prehlásili že však "my tade chceme ťahať iba výjazdy a dojazdy" a manipulačné jazdy, tak ľudia zodpovední za eurofondy povedali že "tak na to rýchlo zabudnite, na to sa malo myslieť skôr než sa išlo žiadať o eurofondy, na manipulačnú trať by mesto vraj eurofondy nikdy nedostalo... a na reko vedenia vo vozovni už duplom...
Zajtra 28.3. o 16:00 hod je u p. primátora v Primaciálnom paláci hodina otvorených dverí.
Tých, ktorí chcú riešiť linku č. 41, prijme podľa prísľubu, ktorý dal na otvorení L 64, prednostne.
Prídete?
Musím povedať že nová trolejbusová linka je celkom slušne využívaná. Ťahať autobusovú linku pod trolejovým vedením by bol úplný nezmysel. A pre Vás čo neviete ako cestovať na Hlavnú stanicu tak L64 stojí pod stanicou. tam treba vystúpiť a ten kúsok si prejsť peši. A ak s tým máte problém tak na sokolskej môžete prestúpiť na L32. Neviem prečo musíte byť vždy so všetkým nespokojní. Môžete byť radi že L64 čiastočne odbremeňuje vyťažené linky 204 a 209 v úseku Sokolská - Trnavské mýto. A že sa Vám 20 minútový interval zdá smiešny? Tak nakúpze dopravnému podniku nové trolejbusy a na tejto ako aj iných linkách potom môže byť lepší interval.
Reakcia na: Mike #24:
Pokiaľ sa dobre pamätám, v nejakom magistrátnom materiáli pred pár rokmi bola vypočítaná návratnosť výstavby tej trate na niekoľko rokov aj keby žiadne eurofondy nedostali a jazdili by tam len tie výjazdy a dojazdy.
Aj keby sa nasiel cisto hypoteticky sponzor co by Bratislave nakupil 10 trolejbusov este by muselo mesto navysit pocet obj.vozokm.
Este to potiahnut po zast. Hrobonova a bude to o.k.
Inac preco musia cakat az do pondelka na upravu CP?
Reakcia na: david1 #28:
O akej trati sa bavime? Lebo skoro vsade kde sa navrhuju tbusy sa s nimi pocita ako s nahradou abusov, cize ziadne navysenie vozokm.
Reakcia na: d3k0 #22:
nehovorím o špičke kedy cestujúci používajú všetko čo je k dispozície, ale mimo špičky, okrem 33 a liniek vrakunskej radialy iné trolejbusy sú vždy asi prázdne
Reakcia na: Andy #27:
Yes. Ale DPB má tento rok kapitálové výdavky 0. A aj keby tam mal nejakú sumu, tak za to radšej asi opravia trať v Dúbravke, alebo nebodaj na hlst., prípadne nakúpia nové busy/tbusy... tú trať by si len tak sám od seba DPB podľa mňa (tak skoro) nepostavil..
Reakcia na: Ari #30:
Este ze tam bolo to "asi", lebo nie su.
Reakcia na: Trolleybus #26:
kvôli takýmto názorom je situácia na Slovensku taká zlá, všetko čo dobre funguje

treba zrušiť, zmeniť lebo financie sú najdôležitejšie a brať ohľad na zákazníka je len

fráza!

na Trnavské mýto idú 4 spoje, tak aká vyťaženosť 204 a 209, neboli o nič viac plné ako iné
spoje, zato po Bratislave jazdí aj mnoho nevyužitých spojov a na to peniaze sú!

dotyčnému želám aby na vlastnej koži zažil viacnásobné prestupovanie

s kuframi a taškami, potom uvidí aká je to zábava!
Reakcia na: slw62 #33:
Nie kazdy ma priamy spoj na hl.stanicu a nikto tu neplace. Aj ini musia prestupovat aj s batozinou a nevadi im to. A to, ze idu 4 linky na Trnavske je vedlajsie. Nastudujte si, kvoli comu sa zaviedla elektricka trakcia a ake su podmienky a potom nieco komentujte.
Reakcia na: slw62 #33:
A to cela Drotarska denne cestuje s kuframi a taskami na hlavnu stanicu? Mas na to nejaky podklad?
Reakcia na: slw62 #33:
Ja mám priamu linku na hl. stanicu a ako väčšina obyvateľov TRVALO ŽIJÚCICH v Bratislave tam cestujem s ťažkými taškami a kuframi tak cca 2-3 krát do roka. Ale z toho pár krát som sa busu tej linky nedostal lebo bol úplne preplnený a ďalší išiel už moc neskoro. Tak som išiel prázdnejšími spojmi, aj keď som po ceste 2 krát prestupoval.
Reakcia na: 810zssk #35:
Mne je strašne komické, že na skutočnom sťažovaní obyvateľov Drotárskej sa tu priživujú študenti z HoPA, ktorým sa dokopy nič nezmenilo, akurát že musia šlapať cez jeden prechod pre chodcov a asi 100 m k budove HLST ?
Reakcia na: 810zssk #29:
pocital som zo zachovanim L84,184 ,ktore sa nerusia asi vzhladom na to ,ze nemaju z coho posilnit novu linku 64.
Reakcia na: david1 #38:
Ale o akej trati sa bavime kde by si potreboval navysovat vozokm?
Podla mna batozina s cestovanim linkou 41 na Hlavnu stanicu nic nema. Dovod, preco novy stav obyvatelom nevyhovuje je taky, ze logicky kazda lokalna linka by mala byt napojena na prestupny uzol, z ktoreho sa da dostat na dalsie smery. Touto zmenou sa JEDINY hlavny prestupny uzol tejto linky, teda Hlavna stanica, zrusil!!! Druhy mensi uzol, ak sa to tak da nazvat, bol na zastavke Hrobonova na Brnianskej ulici. Dopravny podnik tvrdi, ze smer Budkova s prestupom na trolejbusy do centra je vyhodny, avsak pred zmenou sa clovek dostal do centra mesta autobusom 41 s prestupom na Sokolskej RYCHLEJSIE!!!. Pokial ide o znizenie emisii, tak ani ten s prepacenim najvacsi hlupak by netvrdil, ze odstranenie autobusovej linky v dlzke DVOCH zastavok tomu pomoze!!! Nad kopcom na Brnianskej premava cele mesto spolu s linkami 21, 34, 63, 83, 84,184, (141) suvisle s novou tbusovou linkou 64. A linka co ma 3-4 zastavky spolocne je vevyhodna? Ako tu uz bolo spominane, tak od Patronky az po Trnavske mysto sa vsetky linky prekryvaju a to musim spomenut, ze vsetky tbusy, ktore doteraz jazdili na Kramare, stale jazdia SUBEZNE!!! Podla aktualnych argumentov dopravneho podniku a sposobu riesenia napojenia linky 41, by pod Kramare mal jazdit jeden tbus a prestup by mal byt umozneny az niekde na stromovej alebo linka 32 z Dlhych dielov by mala byt ukoncena niekde na Janotovej, aby sa tam umoznil prestup na dalsiu linku, ktora by obyvatelov zviezla JEDNU zastavku k nosnym elektrickovym linkam!!! Som zvedavy, ako by dotknuti obyvatelia danych oblasti potom reagovali...
Ludia uz tu nerieste cestovanie s batozinou. Originalny bratislavcan ide na hlavnu stanicu taxikom a "pastikari" tu aj tak neplatia dane ? ? ? Pekny 1.april vsetkym ?
P.S. Momentalna trasa linky 41 je fakt nafigu.