Z eurofondov by sa malo financovať 7 nových projektov pre podporu verejnej dopravy

Mesto podá štyri projekty, BSK tri. Ďalších 10 projektov sa už realizuje.

Jednou z možností získania finančných prostriedkov na zlepšenie verejnej dopravy je Operačný program Bratislavský kraj (OPBK). V rámci tohto programu bola nedávno zverejnená výzva na predkladanie projektov žiadajúcich o nenávratný finančný príspevok pre regionálnu a mestskú hromadnú dopravu. Možnosť predkladať žiadosti je od 15. januára do 15. mája 2012. Projekty sa chystá podať Bratislava aj Bratislavsky samosprávny kraj.

Ako nás informoval hovoca Bratislavy Ľubomír Andrassy, mesto už realizuje viacero projektov: "Trolejbusová trať Pražská - Hroboňova, trolejbusová trať Patrónka - Vojenská nemocnica, Preferencia električkovej dopravy na Vajnorskej radiále, Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy". Dokončenie prvej z trolejbusových tratí čaká na zmeny v linkovom vedení, aby po nej začali celodenne jazdiť trolejbusy. Zmena musí byť v zmysle projektu zrealizovaná do 22. apríla 2012. Ostatné sú v realizácii, napríklad na stavbu druhej trolejbusovej trate bola vyhlásená súťaž.

Mesto Bratislava sa pripravuje na podanie ďalších projektov:

  • Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hlavného mesta SR Bratislavy
  • Vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky MHD na Radlinského ulici (na základe návrhu Občianskej iniciatívy Lepšia doprava)
  • Trolejbusová trať Trenčianska (predĺženie trate zo súčasnej konečnej Ružová dolina až po predajňu LIDL)
  • Trolejbusová trať konečná Gaštanová (úprava trolejového vedenia)

Ani tým sa však aktivity mesta nekončia. V roku 2011 boli otvorené rôzne výzvy cez rôzne operačné programy a mesto v gescii hlavného dopravného inžiniera pripravilo a predložilo nasledovné projekty:

  • Program cezhraničnej spolupráce SK - AT 2007 - 2013
    • projekt TWIN CCII
    • projekt Brawissimo
  • Operačný program Stredná európa
    • projekt EDITS
  • Operačný program Juhovýchodná európa
    • projekt Rail4SEE
  • IV2Splus - Strategický program pre IDS a služby plus
    • projekt PEBAWI
  • Operačný program Doprava
    • Nosný systém MHD - Realizácia Nosného systému MHD v Bratislave a jej regióne - I. etapa Hlavná stanica - Janíkov dvor; 1. časť Šafarikovo nám. - Bosákova
  • UNDP - GEF
    • Udržateľná doprava v Bratislave

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) bude v rámci výzvy OPBK predkladať projekty súvisiace s Bratislavskou integrovanou dopravou. O konkrétnych projektoch informovala Iveta Tyšlerová, hovorkyňa BSK:

  • Zriadenie jednotného tarifného systému BID u správcu železničnej infraštruktúry – Železníc Slovenskej republiky
  • Zriadenie jednotného informačného systému v pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja
  • Propagácia zavádzania integrovaného dopravného systému v pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja

"Bratislavský samosprávny kraj v súčasnosti nepripravuje iný projekt na podporu regionálnej hromadnej dopravy," reaguje Tyšlerová na otázku zapojenia sa BSK do iných operačných programov. "Prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sú pripravované projekty v rámci Operačného programu Doprava na obstaranie zastávkového informačného systému na železničných staniciach na území BSK, vybudovanie záchytných parkovacích domov vo vybraných miestach v regióne a Hlavného mesta SR Bratislava. A najmä projekt v rámci koridoru TEN-T 17," uzatvára Tyšlerová.

Projekty BSK pre získanie príspevkov z Operačného programu Bratislavský kraj:

Zriadenie jednotného tarifného systému BID u správcu železničnej infraštruktúry – Železníc Slovenskej republiky

Projekt podporujúci zavádzanie integrovanej dopravy v bratislavskej župe. Nadväzuje na projekt, v ktorom boli obstarané tarifné zariadenia do vozidiel Slovak Lines – regionálny autobusový dopravca. Bude sa jednať o nákup, osadenie a inštalácia označovačov jednorazových cestovných lístkov a predajných automatov cestovných lístkov na nástupištiach železničných staníc a zastávok ŽSR.

Označovače jednorazových cestovných lístkov umožnia vizuálne označenie cestovného lístka. Zároveň umožnia získavať aj  údaje potrebné k efektívnemu rozúčtovaniu tržieb ako aj k optimálnemu modelovaniu dopravných výkonov v regióne. Predajné automaty umožnia nákup jednorazových a predplatných cestovných lístkov.

V termíne 17. – 28.3.2011 prebehli, prostredníctvom poverených zástupcov Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s., ŽSR a ZSSK, miestne šetrenia na vytipovaných železničných staniciach a zastávkach v regióne Bratislavského samosprávneho kraja. Určená bola lokalizácia umiestnenia celkovo 60 označovačov cestovných lístkov v mieste najväčšieho pohybu cestujúcich (vychádzajúc z intenzity pohybu cestujúcich na daných staniciach) a 10 predajných automatov cestovných lístkov v najväčších staniciach.

Zriadenie jednotného informačného systému v pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja

Zlepšenie informačného zabezpečenia dopravného systému Bratislavskej integrovanej dopravy v rámci kontroly a koordinácie riadenia dopravného procesu u jednotlivých dopravcov –  Dopravný podnik mesta Bratislava (DPB), Slovak Lines (SL) a Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). V rámci projektu sa uskutoční nákup, osadenie a inštalácia dispečerského riadiaceho systému (DRS).

Realizáciou projektu sa dosiahne:

  • informačné zabezpečenie koordinátora dopravného systému – BID, a.s.
  • zriadenie jednotného informačného systému formou zakúpenia, osadenia a inštalácie dispečerského riadiaceho systému,
  • zvýšenie atraktívnosti a konkurencieschopnosti verejnej dopravy pred individuálnou dopravou,
  • lepšia informovanosť cestujúcich o dopravnej situácií vo verejnej doprave,
  • zvýšenie počtu prepravených osôb prostredníctvom vylepšenej verejnej dopravy,
  • efektívnejšie vynakladanie verejných zdrojov prostredníctvom kontroly dodávaných výkonov jednotlivých dopravcov.

Propagácia zavádzania integrovaného dopravného systému v pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja

Realizácia efektívnej marketingovo - informačnej kampane pri príležitosti spustenia nového integrovaného systému na území Hlavného mesta SR Bratislava a Bratislavského samosprávneho kraja. Cieľom kampane je zabezpečenie dostatočnej informovanosti pre cestujúcu verejnosť v primeranom časovom predstihu pred samotným spustením nového dopravného systému, ale aj počas samotnej prevádzky. Zámerom je vhodnou formou informovať cestujúcich o všetkých výhodách, ktoré im nový integrovaný dopravný systém prinesie a zároveň ich týmto motivovať aj k jeho  využívaniu. Úspech nového dopravného systému teda bude závisieť aj od:

  1. Mediálnej kampane:
    1. printová kampaň,
    2. celoplošné periodiká s dôrazom na región BSK,
    3. regionálne periodiká – mestské a obecné,
    4. týždenníky a mesačníky,
    5. kampaň v elektronických médiách,
    6. celoplošné rádiá,
    7. regionálne rádiá,
    8. celoplošné televízie,
    9. regionálne televízie,
    10. internetová kampaň a sociálne siete.
  2. Informačnej kampane – informačné letáky a noviny v domácnostiach v rámci BSK
  3. Eventovej kampane – prezentačné ukážkové jazdy v rámci BID, akcie v rámci európskeho týždňa mobility, roadshow, distribúcia materiálov v MHD

V rámci projektu bude vytvorený interaktívny vyhľadávač spojení, ktorý bude optimalizovať dopravné spojenia pre cestujúcich využívajúcich všetky druhy verejnej dopravy na území Bratislavského regiónu. Aktuálnosť dát bude zabezpečená prepojením s dispečerským riadiacim strediskom integrovanej dopravy (BID).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #17:
Ale ved linky 31 a 39 maju subeh, to neznamena, ze to je zle, kedze maju sucasne preklad... Subeh sa tyka linkovania, preklad sa tyka cestovneho poriadku.. teda aj 20 a 22 maju subeh,
Reakcia na: VLK #27:
Tak urcite, EMTest je vysoko kvalitny system, ktory vsetci co ho pouzivaju miluju. Kazdopadne, nezhodli by sme sa, takze suhlasim s ukoncenim tejto diskusie.
Reakcia na: 810zssk #26:
keďže to sú iba tvoje fóbie, pre mňa nemá zmysel to ďalej rozoberať a ukončím túto debatu... ?
Reakcia na: VLK #24:
Voci EMTrestu mam iba to ze nefunguje, nie je user friendly, vyziva sa vo velkych farebnych displejoch, ktore su mozno efektne, ale nie efektivne, namiesto toho aby vyvinul produkt vhodny pre dopravu. Tiez mam proti EMTrestu to ze mi kosicky automat dlhodobo odmieta citat moj ISIC, alebo ze revizorom trva asi dve sekundy kym im precita moju BMK, hoci ako PayPass ma reakciu okamzitu.

O ATTACu viem len z clanku na imhd, o.i. sa tam pise:
"Inovatívne integrované odbavovacie (a kartové) systémy (Promoting innovative integrated ticketing & smart card systems)
Zlepšenie poskytovania informácií cestujúcim (Improving passenger information)"

Na obe veci treba kvalitny infosystem, resp. tarifny system. Preto EMTrest.

A samozrejme moj prispevok treba brat trochu s nadsazkou 🙂
Reakcia na: Peter6607 #23:
keď na to bude vypracovaný projekt a keď sa nájdu vhodné fondy, z ktorých by sa to dalo zafinancovať...
Reakcia na: 810zssk #22:
jednak nechápem tvoj odpor voči emtrestom, ale to mi je jedno... a jednak vieš o čom je ATTAC?
ja chápem, že za to, že som začínal v EMteste a robil aj veľké projekty, vždy mi ostane táto nálepka, ale neznamená to, že stále riešim EMtest... tiež by si sa mohol raz zobudiť ?
Kedy sa eurofondy použijú aj na spojenie ostrovnej trate na DD s Mlynskou dolinou?
Reakcia na: VLK #21:
ATTAC zacne mat zmysel v momente ked tam niekto vysvetli, ze EMTresty treba hromadne vysypat do kosa a poslat do Ziliny.
bol by som rád, keby si tí, čo tu majú plnú hubu ako je to všetko zle najprv naštudovali niečo o EU projektoch (z rôznych zdrojov, pretože nie všetko je to isté) a až potom tu niečo vypustili... pretože namiesto toho, aby sa napísalo, že je fajn, že z toho mála sa našli prostriedky na to, aby sa aspoň niečo podporilo, zmenilo a doplnilo, tak sa tu iba kydá... a najlepšie že tak robia tí, čo o tom nemajú ani poňatia (rovnako ako Košičania nadávajú na projekt ATTAC, hoci ani sami nevedia, čo im to prinesie)... ?
Reakcia na: Michal111 #18:
Preto, že neexistuje program, z ktorého môže mesto alebo DPB kupovať vozidlá.
Reakcia na: Ari #8:
Iste, Avion a Tesco Lamač sú zmysluplnejšie a potrebnejšie zámery, ale vzhľadom na to, že nie sú spravené projekty, resp. by sa nestihli do termínu, tak sa rieši Trenčianska... žiaľ ostatné počká až na ďalšiu výzvu.
Nechápem na čo sú nám nové trolejbusové trate keď pomaly nebude po nich mať čo jazdiť. Stav trolejbusov je žalostný a ako pozerám tak DPB vie ledva pokryť terajšie trate. Generalkovaním opotrebovaných trolejbusov sa podľa mňa oddiaľuje nevyhnutná vec, ktorá tak či tak bude postupne potrebná.
Nerozumiem, prečo sa nevie z EÚ fondov nakúpiť flotila nových trolejbusov. Vie mi to niekto ozrejmiť, vopred dík. ?
Reakcia na: trac230 #13:
Haha, ze 20+22 maju subeh. GOOD JOKE. Neplet si pojmy preklad a subeh.
Preklad mas napriklad na linkach 31+39 alebo 20+22. Svojim sposobom je linka 20 a 22 zaroven ta ista linka, len jedna ma konecnu na zaciatku,druha na konci DNV.

Ale subeh je nieco ako 84+99 kady si linky jazdia hala-bala na spolocnom useku t.j. nekoordinovany grafikon oboch liniek
Reakcia na: trac230 #15:
ok to berem ?
Reakcia na: Ttom #14:
jj sorry zabudol som napisat ze by tam boli potrebne nejake kapacitnejsie vozidla napr. tedomy ako to bolo kedysi ale z mojich skusenosti v sedle je zbytocne mat na dvoch linkach 30 min interval radsej jednu s 20 ale jazdim tade ked idem na elinu rano tak viem co to je ale zjednodusilo by to system predsa len je hladanie spojenia jednu linkou jednoduchsie ako dvomi
Reakcia na: trac230 #13:
20+22 rano? sa chod niekedy pozriet okolo 7:00-7:30 do toho Sor kindervajca medzi DNV a Dubravkou na tu tlacenku prevazne deciek, co chodia do skoly do Dubravky ?
a čo takto trolejbus k tesco lamač a zlúčiť 20 s 22 majú priveľký súbeh Hradištná - Tesco k technickemu s klu by podla mna stacil 20 min v spicke interval anie sucastnych 12 . A rano 20+22 jazdi kazdych 6 min podla mna by stacilo 7.5 min take velke zatazenie tam nie je usetrene vz. km ktej preferencii treba ju vsade zlepsit ved to nie je normalne aby elektrickymali volno ked tam ziadna nie je a ked dojde tak musi stat a koli 5-6 autam napr. v Dubravke nebude cakat (odbocenie na zastavku L23 alexyhov smere do lamaca) ale za najdolezitejsiu prioritu povazujem sanaciu el. tunela minule som pod novym mostom vydel elektricky s velmi kratkym intervalom ale po tom dlho nic takto sa prepravna kapacita nezvysi ? ale co by sme chceli od DPBcka vtedy ked sa to dalo sa to nerobilo a teraz to vyjde zase drahsie typicke slovensko Inak neviete kde by som nasiel tender na MB capacity v nejakom archive ake tam boli podmienky??? Dik
cely ten zoznam lebo nezmysly lebo niečo o čom nikto nemá tušenia čo to je

či to produkujú úplné idioti alebo ľudia ktorý vôbec nevedia o skutočných problémoch MHD ?
Reakcia na: Emil #9:
Naštuduj si, z ktorých fondov kto a na čo môže čerpať a aj sám zistíš prečo.
Má zmysel, aby na Trenčianskej končili (jazdili) trolejbusy? Alebo je to tam celé držané len zotrvačnosťou? Tá nová trolejbusová trať k Lidlu mi pripadá ako zavádzanie zbytočného súbehu. Je pekné zlepšovať dostupnosť MHD, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že čím je hustejšia sieť, tým sú spravidla dlhšie a nepoužiteľnejšie intervaly. Argument o tom, že by to mam chodilo často je pekný, ale ide o vzkm navyše, asi aj nejaký voz navyše (takže niekto to aj bude musieť zaplatiť).
Nechápem pointu investície, ktorá vedie k zvýšeniu prevádzkových nákladov v budúcnosti.

Nové trolejbusové trate by som osobne navrhol stavať skôr niekde inde - tam, kde je vysoká frekvencia busov, resp. by sa zlepšili vzájomné nadväznosti liniek, (Tesco Lamač, Avion/Letisko, možno aj Šafárikovo nám. alebo niekam do Petržalky).

Preferencie električiek - prečo práve len Vajnorská, inde to netreba? Opäť mi pripadá zvrhlé investovať práve do trate, kde je najmenšia frekvencia dopravy...