Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: sladekmatus #3783:
ci sa to bude realizovat a kedy netusim, ale toto som na rychlo nasiel

zdroj: https://www.enviroportal.sk/eia/detail/modernizacia-zeleznicnej-trate-bratislava-hl-st-kuty-lanzhot-cz-usek-t

Urovnove priecestia budu na trati zrusene, vzhladom na planovanu rychlost 160 az 200km/h.

Aj na ceste 1106 je planovany nadjazd ....

Reakcia na: Viko #3781:
To samozrejme chapem a rozumiem, lenze tie zakony uvedene v diskusii nic take nespominaju, preto som sa pytal. Kazdopadne, dakujem za info.
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na jednu vec, či mi náhodou tuto šikovní ľuia nevedia poradiť. Modernizuje sa trať č. 110 a konkrétne na úsek DNV - Zohor. Bude zrušené priecestie pri čučoriedkovej farme. O bezpečnosti žiadna diskusia. Komplikuje sa ale následne život pre cyklistu. Bude spravená cyklotrasa z toho zrušeného priecestia k náhradnému priecestiu na ceste 1106 zo Stupavy do Zohora? Lebo na tú cestu zo Stupavy by som ani moju ženu nepustil. Dakedy to je pokus o asistovanú samovraždu. Ďakujem za pomoc a odpoveď.
Reakcia na: Viko #3781:
Ja len doplním, že v lete vyhoreli v Bratislave a okolí tri byty z dôvodu solárnej lampy z temu. Jedna obeť.

Sranda by nás prešla, keby sa takto chytil trolejbus počas premávky.
Reakcia na: Andrej #3779:
Oficiálne vianočné električky/trolejbusy montuje osoba s oprávnením z prvkov ktoré majú patričný atest. Tiež to nemôže urobiť náhodný Jožo, ktorý sa rozhodne pichnúť hocijaký čínsky káblik hocikam.
Reakcia na: Andrej #3779:
To by aj mna zaujimalo....
A tieto zakony sa nevztahuju na oficialne vianocne elektricky, ci v com je vlastne kontroverzia?
Reakcia na: BA2301 #3777:
Ešte tu máme § 16 vyhlášky č. 134/2018 Z. z.: (https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/134/#paragraf-16 )

(1)
Na vozidlách sa môžu počas prevádzky v cestnej premávke používať len svetelné zdroje a zariadenia v predpísanom počte a s predpísanou farbou vyžarovaného alebo odrážaného svetla, ktoré sú pre daný druh a kategóriu vozidla predpísané. Svetelné zariadenia na vozidlách musia spĺňať ustanovené technické požiadavky, podľa ktorých musia byť homologizované alebo typovo schválené EÚ.

(2)
Iné svetelné zariadenia, ako sú predpísané a povolené pre daný druh a kategóriu vozidla v predpísanom počte a s predpísanou farbou vyžarovaného alebo odrážaného svetla alebo ktoré sú povolené podľa odsekov 3 až 9, nemôžu byť na vozidle umiestnené. Za svetelné zariadenie podľa tohto paragrafu sa nepovažuje
a) zadná tabuľka s evidenčným číslom vyžarujúca svetlo pri zapnutom osvetlení vozidla a
b) systém osvetlenia vnútorného priestoru autobusov vozidiel kategórie M2 a M3 podľa predpisu Európskej hospodárskej komisie č. 107.

Odseky 3 až 9 nekopírujem, ale vianočné osvetlenie sa tam nespomína
Reakcia na: Ike #3775:
v prvej citácii ide o ods. 5 (6 je zrejme preklep):
(5) Reklamy a iné touto vyhláškou neustanovené nápisy, oznamy a symboly na vlaku a vo vlaku je možné umiestniť len na vyhradených miestach schválených objednávateľom, pričom nesmú
a) ohrozovať bezpečnosť prevádzky,
b) obmedzovať výhľad vodiča alebo sprievodcu,
c) nadmerne sťažovať identifikáciu vlaku ako spoja verejnej dopravy zo strany cestujúceho zvonka,
d) obmedzovať označenie vlaku,
e) obmedzovať alebo sťažovať identifikáciu evidenčného čísla dráhového vozidla a
f) prekrývať viac ako 10 % celkovej plochy okien.

Odhliadnuc od toho, že niektoré celovozové reklamy toto porušovali, tak sú tu jasné pravidlá aplikovateľné aj na vianočné dekorácie.

Ohľadom druhej citácie, tam ide o to, že na čele vozidla nesmú byť žiadne svetelné dekorácie:
(5) Na prednom čele dopravného prostriedku sa nesmú nachádzať žiadne ďalšie nápisy, označenia, obrázky, objekty alebo zariadenia vydávajúce svetlo, okrem tých, ktoré sú v súlade s touto vyhláškou alebo inými všeobecne záväznými právnymi predpismi, zmluvne dohodnutými štandardmi alebo slúžia na plnenie úloh dopravcu v pravidelnej doprave.

To obmedzuje ale nevylučuje vianočné dekorácie.
Reakcia na: Landscape #3773:
Určite je co kritizovat a nie zrovna malo, ale ako píse @Ike, tak existujú predsalen nejake vyhlasky. Ak doslo zhora na prevadzku takéto nariadenie, tak nik iný ako menovaný to nemohol dať vodicom príkazom.
Reakcia na: Landscape #3773:
"Neexistuje pokiaľ viem žiadna vyhláška ani zákon, ktorá by takúto vec zakazovala. "

Akurát, že nevieš:
§ 54 ods. 6 vyhlášky MDPT SR č. 351/2010 Z. z.
§ 11 ods. 5 vyhlášky MD SR č. 269/2024 Z. z.

Vyťahovanie človeka, ktorý si plní svoje povinnosti a dbá na dodržiavanie všeobecných záväzných právnych predpisov je imho dosť krok vedľa.
Reakcia na: Landscape #3773:
Pekne napísané. Výstižne a vzhľadom na situáciu aj valídné. V celej prevádzke elektrických drah to ide dolu vodou a za všetko môžu akurát tak osoby typu zakladateľ tejto stránky, či jeho aktuálne osadenstvo na Olejkárskej. Keby sa nevyberajú stále len "poslušní" ľudia, všetko mohlo vyzerať inak. A aj bude si myslím 🙂
Reakcia na: ES499.0001 #3772:
Akurát to čítam a nevychádzam z údivu. Ten človek, čo sa podpísal pod toto musí byť jeden kvalitne zamindrákovaný jedinec, ktorý sa tesne po skončení školy dostal na relatívne vysokú pozíciu spôsobom, ktorý asi vedieť úplne nechcem.

Neexistuje pokiaľ viem žiadna vyhláška ani zákon, ktorá by takúto vec zakazovala.
Pán Špaček, ktorý sa pod toto podpísal podľa fotky v článku sa zrejme sám, alebo pod tlakom vedenia hrá na policajta a strpčuje život svojim podriadeným už v aj tak dosť mizerných pracovných podmienkach.

Pozdravujem týmto zároveň všetkých vodičov, ktorým prajem pekné sviatky a nech ich dajú aj napriek nepriaznivej situácii, ktorá aktuálne panuje na prevádzke💪

Verme, že minimálne dve osoby z vedenia DPB konečne prestanú vykazovať známky závažných duševných porúch a podnik sa vráti aspoň trochu do normálu keď to situácia čo i len trochu dovolí.
Reakcia na: bobitwo #3769:
Preprava po železnici je až tak výhodná, že dokonca ani štátna pošta už nič neprepravuje po štátnej železnici. 😁
Včera bola zverejnená Záverečná správa z vyšetrovania nehody v úseku ŽST Jabloňov nad Turňou – Výh. Tunel. Celá sprava tu: https://www.era.europa.eu/sites/default/files/2025-12/sk-10738%20-%2036_jablonov_nad_tur%C5%88ou.pdf
O úrovni spracovania v porovnaní napríklad s ČR radšej pomlčím za mňa za vsetko hovorí toto: "7. Predchádzajúce udalosti podobného charakteru
Na uvedenom priecestí nebola v predchádzajúcich 12 mesiacoch zaznamenaná žiadna nehoda podobného charakteru." Proste ctrl c ctrl v a ani si to po sebe neprečítať.
Ďalšia vec ktorú som si všimol hneď po nehode a bol som zvedavý ako sa k tomu vyšetrovatelia postavia boli vytrhnuté sedadlá. Išlo hlavne o to že minulý rok nehoda v ČR tá istá konštrukcia sedadiel také iste poškodenie v Čechách dicr zistil konštrukčnú chybu ktorá bola do vydania záverečnej správy aj odstránená. U nás sa to zaobišlo počtom vytrhnutých sedadiel a hotovo pritom je to vec ktorá v prípade nehody môže spôsobiť zbytočné zranenia... Prikladám správu zo spomínanej nehody v ČR kde je o tých sedadlách písané viac a taktiež je to pekná ukážka ako môže zaverečná sprava vyzerať keď sa to robí poriadne. https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Balabenka_240918.pdf
Reakcia na: andy27 #3766:
Skús poslať niečo po železnici. Zistíš, že to je extrémne drahé. Koľkokrát je lacnejší kamión. A to nehovorím o tom, že koľko trvá doprava po železnici a koľko je a tým roboty aby to došlo z bodu A do bodu B.
Reakcia na: TomJ #3767:
Predstava, že ľudia budú organizovať svoj život podľa cestovného poriadku je nezmyselná. Je to možné len v spoločnosti, kde ľudský čas má minimálnu hodnotu a ľudia nežijú v rodinách (a teda sa nemusia prispôsobovať viacerým členom rodiny).
Železnice si môžu dovoliť len bohaté krajiny a to sú také, kde ľudský čas má vysokú hodnotu (vysoké mzdy) a zároveň nie sú v demografickom úpadku (funkčné rodiny). Krajiny, ktoré demograficky upadajú majú aj stagnujúcu ekonomiku. Fantazírovanie o rozmachu železníc a najmä osobnej železničnej doprave je rovnaký nezmysel, ako rozprávky o dekarbonizácií, nulových emisiách a zelenej ekonomike. BTW: Rakúšania sú národ, ktorý sa rozhodol, že nespustí práve dokončenú jadrovú elektráreň.
Reakcia na: andy27 #3766:
S tou poslednou vetou úplne nesúhlasím. Také Rakúsko v poslednej dobe masívne rekonštruuje sieť a stavia rýchlostné trate. Samozrejme aj kvôli tomu, aby odklonil nákladné vlaky na vyťažených úsekoch, ale zároveň tým posilňuje aj osobnú dopravu, ktorá sa stáva konkurencieschopnou voči cestnej doprave, lebo sa zrýchľuje spojenie medzi dôležitými mestami.
Reakcia na: S499.1023 #3764:
Nebavíme sa o prevádzke (osobných alebo nákladných prepravcoch) ale o infraštruktúre. A tá sa buduje a udržiava z poplatkov. Gro musí zabezpečiť nákladná preprava, lebo osobná to nemá z čoho, tá ma problémy zarobiť sama na seba bez poplatkov správcovi infraštruktúry.
Osobná preprava je dotovaná objednávateľmi ale aj konštrukciou poplatkov za používanie infraštruktúry.
INHO je masívna železničná infraštruktúra v Európe dôsledok neustáleho vedenia vojen a existencie ťažkého priemyslu. V iných oblastiach sveta, kde sa toľko nebojovalo, takú hustú sieť železníc nemajú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.