Z Južnej triedy na stanicu jazdí 3-ka bez prestupu, keď nechcete čakať priamy spoj a chcete prestupovať s turistikou .... A ozaj pri Auparku na voľnej ploche nebol problém navrhnúť dve zastávky a šírky 4m, na Štúrovej v tom parčíku sa choďte pozrieť, koľko je tam stožiarov a rozvodných skríň, a IS pod zemou. Ale ešte raz si prečítajte môj príspevok kde píšem, že s rekonštrukciou trate na Štúrovej sa budú upravovať aj zastávky ED.
Porovnajte si rozloženie zastávok pri Auparku a pri Dome umenia - na NO máte z dvoch ostrovčekov tri neriadené priechody cez komunikáciu, ktorá bude pešou zónou, iba s MHD. Pri DU je asi trocha iná situácia.
Je škoda, že rušením prestupovej turistiku ste sa nezaoberali viac na Námestí osloboditeľov, než tu... dnes keď idem z Južnej triedy na Žel.stanicu, tak mi je naozaj výhodnejšie odviezť sa až k Domu umenia a prestúpiť tam ?
Taktiež je zaujímavé, že pri Auparku nie je problém nakresliť dve električkové nástupištia (v smere na ŽST) a že budeme "cestujúcich voziť ďaleko za križovatku". Alebo sa počíta s tým, že vystupujúci nepôjdu smer Hlavná, či Južná trieda, ale všetci do Auparku...?
Myslím si, že HB reavis je veľmi rád, že DPMK nerealizuje triangel na NO. Aspoň nebude musieť investovať do rekonštrukcie el. trate ani euro.
A ktovie, či HB aj nezaloboval (s podporou ktoviekoho...) na Magistráte, aby Mesto trať nerealizovalo. A radšej oživili bájneho vtáka "KORID" (už pod iným názvom), aby zafinancoval výstavbu trate z €U fondov.
dve sóla sa tam prakticky nestretnú, L2 a L4 jazdia v dostatočnej časovej vzdialenosti od seba. Zato dnes nie je žiaden problém v danom smere stretnúť aj tri vlaky za sebou - jednak sa tam spájajú dva rôzne smery (od Moldavskej a Kuzmányho), druhak ani sebedokonalejší cestovný poriadok neeliminuje bežné prevádzkové meškania.
Ja nemám obavu, či 22 spojov za hodinu prejde (i keď dĺžka zelenej je pri preferencii a možnosti prejazdu iba jedným vlakom totálne irelevantná, dlhšia zelená než je nutné pre 1 súpravu je priam zbytočná), ale že pri viacerých súpravách bude druhá, príp. tretia zbytočne zdržiavaná (ako na zastávke, tak na križovatke). Načo je potom v norme ustanovenie o dĺžke pre 2 súpravy, keď ani na najvyťaženejšej zastávke v meste (!) ju akože nemá význam takto stavať? Predpisy máme pre srandu králikov?
Porovnávať Hornbach či Triedu SNP s rádovo nižšou frekvenciou dopravy, v prípade Triedy SNP navyše časovo pravidelne koordinovanou, je podľa mňa trochu mimo.
Tie súhlasné vyjadrenia DPMK by som si rád prečítal.
PS: v tomto úseku sa uvažuje okrem električiek aj o regiotramoch, aj tie budú mať do 30 metrov?
Ale to len podpichujem, spustenie mačkopsa je (pevne dúfam) asi tak reálne ako bratislavské metro ?
Ešte na dosvetlenie: v uzle Dom umenia by nebolo možné zriadiť autobusovú zastávku v smere Moldavská, toto je jediné možné riešenie. Zastávky ADTD+2TRAM sú naviazané na jeden priechod, bolo tam navrhnutých niekoľko variánt riešenia, táto bola DPMK a MMK vybratá ako najoptimálnejšia. Ruší sa turistika cestujúcich, všetky zastávky sa dostávajú priamo do priestoru križovatky. Až sa bude rekonštruovať trať NO - Štúrova, tak sa upraví aj tá časť ostrovčeka v smere NO, ktorý dnes nebude využitý - ostala tam nástupná hrana dĺžky 25 metrov, predĺži sa na min. 31,5 metra a ostrovčeky sa môžu zdvojiť. Ale opäť sa spýtam - potrebujeme voziť cestujúcich tak ďaleko za križovatku, nie je pre nich lepšie vystupovať hneď za križovatkou, pár metrov od svetelne riadených priechodov ? Najmä keď CSS umožní každých 60 s prejazd električky križovatkou ?
Riešenie bolo viackrát konzultované a odsúhlasené s DPMK. Dĺžka zastávok ED 31,5 m je riešená pre 1 súpravu 2xT3 resp. jednu KT8D5. Áno, bude v zastávke otvárať dvere iba jedna súprava, resp. dve sóla. Čo sa týka preferencie ED - s tou sa tu samozrejme počíta, preto sa aj tá križovatka takto stavebne upravuje. Dĺžka zelenej pre električky bude min. 25 sekúnd /dnes je to asi 8-9 s/, tých 22 spojov v jednom smere v špičke za hodinu cez križovatku hravo prejde. Aj pre cestujúceho je lepšie vystúpiť priamo v križovatke, ako niekde na úrovni Tajovského. Na záver ešte dve poznámky: ostrovčeky Hornbach majú 33 metrov, nik sa nesťažuje, naopak dlhodobo sú sťažnosti na dĺžky ostrovčekov na tr. SNP, kde ľudia vystupujú ďaleko za križovatkou a svetelne riadenými prechodmi. A pokiaľ viem, plánujú sa pre linky 6 a 9 dokladať označníky v strede zastávok.
Je jasné, že podľa Vášho projektu bude môcť zastaviť naraz v zastávke iba jeden vlak. Navyše, druhý bude musieť čakať pred križovatkou, tj. na ďalší cyklus SSZ (a je otázka, ako sa s tým vyrovná preferencia, ak vôbec nejaká bude).
Nepripadá Vám to tak "trošku" ako zdržiavanie električkovej dopravy?
Okrem toho, STN o električkových zastávkach hovorí o minimálnej dĺžke zastávky pre 2 najdlhšie vlakové súpravy plus 1 meter. Dá sa pri Dome umenia hovoriť o "stiesnených podmienkach", keď dnes sa tam vojdú 2 súpravy a ešte ďalej pokračuje chodník? Ako je to teda s tým vynucovaním si platnej legislatívy pri rekonštrukciách?
Na ktoré otázky som vám neodpovedal? Ak sa niekto pýta slušne, tak som tu vždy odpovedal. Ak niekto kladie otázky formou nadávok, tak nemám čo riešiť, všetky potrebné informácie ohľadom dopravných stavieb okolo Auparku sú k dispozícii na stavebnom úrade.
Električkovú trať na Námestí osloboditeľov nikdy HB Reavis rekonštruovať nemal, mal iba odsunúť výhybku z Južnej triedy a položiť splietku v dĺžke cca 65 metrov. Triangel a trať NO - Senný trh malo zabezpečovať /investovať/ mesto cez DPMK. Záujmom HB Reavisu bolo, aby sa tieto dve stavby realizovali v jednom časovom období, ale kedže DPMK vlani realizoval triangel pri ŠH, na tento rok sa už z dôvodu nuly na investičné akcie rozhodol rekonštrukciu trate na NO odložiť o rok /o dva ....?/. Takže HB Reavis nebude robiť splietku, nakoľko pôvodne mala byť realizovaná na dnešný tvar triangla, ale DPMK má na túto stavbu kúpené výhybky (!?) už asi desať rokov, tak sa splietka preprojektovala na upravený triangel. A preto sa nedá realizovať, hoci HB Reavis s touto investíciou rátal. Taktiež rátal s gumeným prejazdom. Ale je hlúposť dnes urobiť gumený prejazd a zajtra ho zrušiť a prerábať aj s koľajami. Že sa toto všetko nebude realizovať, nie je teda problém HBR, ale plánovania financií na investičné stavby DPMK. Takže prosím si overiť informácie a nie stále všetku špinu hádzať na Aupark. Ten myslím do dopravných stavieb v okolí NO preinvestoval a ešte preinvestuje dosť. Len takú drobnosť - pred MS v hokeji sa zbúchali úpravy predstaničného priestoru vrátane úprav zastávok MHD, tak sa spýtam - prečo sa tu nepoložili kasselovské obrubníky, prečo sa tu nepoložila slepecká dlažba atď - všetko sú to prvky ktoré ak by sa dodržiavala platná legislatíva, tak sú vlastne povinné .... Aupark rieši všetko, vrátane moderných zastávok MHD /viď električkovú zastávku na Južnej triede pred železiarstvom/, to sa berie ako samozrejmosť, ale ostatní a hlavne mesto nemusí ?
a samozrejme vsetko sa to deje s pozehnanim mesta, kontrolne organy vobec nezaujima porusovanie zmluvy (napr. samotna budova centra sa mala zacat stavat az po dobudovani cesty) a samozrejme jediny najlepsi z bozi vuli dopravny inzinier v tomto meste nakresli vsetko tak, ako si to HB Reavis zaziada.
Uz viackrat som sa Vas pan Titl pytal otazky ohladom tejto monstrooznej stavby a podivnych zmien v jej okoli, no na to, co sa Vam nehodi, proste neodpovedate. Plati Vas spominana developerska firma aj za sluzby PR managera, ci len za pretlacanie jej zaujmov?
Vieš čo je na tej obchádzke cez Fejovu najhoršie? Že nejde o dočasné riešenie, ale definitívne. Je to ďalší podvod na obyvateľoch zo strany HB Reavis a vedenia mesta. Prvým podvodom bol škandalózny predaj pozemkov pod cenu. Druhým bola brutálna asanácia (ničenie) zvyškov citadely. Tretím podvodom bolo navyše postavené podlažie v južnej sekcii oproti kongresovej hale (podotýkam, že EIA-štúdia a hluková štúdia sa robili pre 3 podlažia, teraz sú tam 4). No a zatiaľ posledným podvodom je toto dopravné riešenie. HB Reavis už nemá peniaze alebo čo? Akurát teraz sa vytiahla zo šuflíka štúdia zjednosmernenia mestského okruhu niekedy z rokov 2003-2005. Prečo? No lebo HB Reavis-u to prišlo vhod. Celú túto situáciu zaklincovala zrušená rekonštrukcia trate. Na čo sa vyhovoria? Že tá trať sa aj tak bude prerábať v rámci KORID-u? A to bude kedy, ešte v tomto storočí, či až v ďalšom? ?
Staré su lepšie čítateľné.
Re #7363 PTI: Čo nám napíšete k tomu "dočasnému" riešeniu ciest cez Fejovu a nepresunutiu pomnika? Nemá sa robiť ani trať a teraz už ani cesta? Do kedy má byť to dočasné riešenie? Je známe že v KE niečo dočasné znamená aj 20 rokov ? .
Smerové šípky podľa noriem EÚ prevzala Vyhláška č.9/2009 Z.z. ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke s platnosťou od 1.februára 2009. Príslušný cestný správny orgán musí do 30.júna 2012 zosúladiť existujúce dopravné značenie podľa predchádzajúcej Vyhlášky č. 225/2004 Zb. O premávke na pozemných komunikáciách s novou vyhláškou č.9/2009 - tzv. prechodné obdobie. SSC si túto povinnosť v Košiciach čo sa obnovy vodorovného dopravného značenia začala plniť už v týchto dňoch, košický magistrát to podľa všetkého odkladá na poslednú chvíľu - teda na jar budúceho roka. Inak komunikácie a križovatky riešené v rámci stavby NZC Aupark budú po dokončení a položení obrusnej vrstvy asfaltobetónu vyznačené toto leto už podľa platnej vyhlášky - teda aj s "EÚ smerovými šípkami".
Tie šípky mali byť už dávno, mimochodom. Šípky podľa európskych noriem sa nerobia tak, že sa prekrížia dve dosky a dajak sa to nastrieka, ale používajú sa unifikované šablóny a samotné znaky sú pri jazde lepšie viditeľné, keďže ich tvar je prispôsobený uhlu, z ktorého sa na ne dívaš a hrot odbočovacích šípok nie je úplne mimo osi jazdného pruhu ako v prípade starých.
Tvoja reakcia je dosť nepochopiteľná, keďže v prípade nového formátu nedôjde ani k navýšeniu ceny pri maľovaní, ani to nebude trvať dlhšie, ba naopak a to môže skrátiť (šablóna sa položí, žiadne ukladanie dosiek a podobné kúsky), navyše sa zlepší ich viditeľnosť. To máš taký zadubený odpor voči všetkým zmenám, ktoré sa robia aj v tvoj prospech?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.