Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PTI #7392:
Aha, takže v druhej polke februára HBR rozkrikoval, že sa pamätník čoskoro bude otáčať, bol pripravený plot a mechanizmy a v marci ste už mali vypracované nové dopravné riešenie. A HBR určite ronil krokodílie slzy, že nemôže vrážať peniaze do otáčania pamätníka a budovania cesty, však? Presunul sa plot, bágriky prišli symbolicky urobiť prvý výkop na úrovni Fejovej a odvtedy to stojí...

Ďalej ma zaráža ďalšia vec. Kto a prečo vybral bez informovania verejnosti akurát váš návrh. Kde bolo nejaké výberové konanie a verejné prerokovanie? Asi je to všetko v súlade s heslom tRAnsparentné koŠIce.

Ja nemám nič proti zjednosmerneniu okruhu, práve naopak to vítam. Hnevá ma však spôsob, akým sa "vybral" "víťazný" návrh a spojitosť s výstavbou Auparku - môže mi hovoriť kto chce čo chce, jednoducho to expresne rýchle vytiahnutie zjednosmernenia okruhu s výstavbou cesty okolo Auparku súvisí.
Reakcia na: Dimi #7398:
Biela ulica ? Pri Aide - inak pešia zóna.... Grešákova - bude zjednosmernená opačne, s pruhom MHD v protismere /ku Domu umenia/. Pár dní bude chaos, ale čoskoro si všetci uvedomia, ako funguje okruh, a zvyknú si. Najlepšie je vždy všetko zatracovať vopred a kritizovať. Myslel som že toto je fórum o MHD a že sa tu bude riešiť čo zjednosmernený okruh prinesie pre MHD, a nie že tu budú príspevky odporcov Auparku, ktorí tak či tak x-krát verejne prehlásili, že oni do Auparku nikdy nepôjdu. A zrazu tu čítam starosti o tom, ako kto z Auparku pôjde IAD na KVP či na Terasu. A o prejazde Palackého - Moldavská okolo Auparku je momentálne zbytočné rozdumovať, lebo v pracovných dňoch asi tento smer okolo rámp Auparku bude uzavretý, a komunikácia medzi Palackého a NO v smere východ - západ bude slúžiť iba na vjazd resp. výjazd do NZC. V opačnom smere bude k dispozícii 5 pruhov, z toho dva pre MHD. A zruší sa aj výjazd z Hlavnej do Štúrovej, Štúrova pred Dargovom bude pešia zóna s vjazdom MHD.
Reakcia na: Dimi #7395:
Presne toto som pisal už ked tu bola prva zmienka o tom, je to kktina...
Reakcia na: PTI #7396:
Ano, hlavny smer ano, ja to chapem. Ale pisem tu o tom, ze vsetci, ktori budu chciet ist smer Moldavska, pojdu stopercentne cez Fejovu a zahltia to... O co sa stavime? 🙂 ... (proste to je jednoznacne najkratsia trasa a basta, toto ludi neodnaucite) ... Tak isto aj ine bocne ulicky.. Gresakova, Biela a vsetky, ktore su vo vnutri okruhu sa naplnia.. Bohuzial, bude to tak .. 😞
Reakcia na: VLI #7393:
Na čo je dobrá táto otázka? Ale odpoviem - nie, nemenil, lebo sa nebude robiť nič nad rámec právoplatného SP, len sa z neho časť vypustí, v rámci zmeny stavby pred ukončením. A na nové stavby /Jumbo, Dom umenia/ sa pôjde cez nové SP. Ak potrebujete viac, skočte si v pondelok na stavebný úrad. A zajtra si môžte preštudovať zmluvu medzi mestom a HBR, je na internete.
Reakcia na: Dimi #7394:
Hlavný smer od Auparku ku Moldavskej je po okruhu - cez Štefánikovu a Moyzesovu, resp. Kuzmányho. Ak sa chce niekto motať, tak cez Dávida Feju. Uprednostnený bude okruh - aj čo sa týka predností v jazde, aj nastavenia svetelnej signalizácie.
Reakcia na: Dimi #7394:
Cely ten okruh vyzera na strajk vodicov v meste, na peticie atd.. Pretoze to bude mat za nasledok zahltenie bocnych uliciek a to z jedineho dovodu, aby dotknuti vodici nemuseli jazdit po okruhu, ked z bodu A do bodu B sa bude dat dostat aj vnutrom okruhu... Chudak Kosice.. 🙂
Trosku skocim do debaty... Ak niekto po novom vyjde z Auparku a bude chciet ist ku krajskemu sudu, tak prvy krat prejde cez elektrickovu kolaj, aby sa zaradil nasledne na Juznu triedu, prejde Fejovou, krizom cez Sturovu (zapad-vychod), potom elektrickovu trat bude krizovat DRUHY KRAT, nasledne sa zaradi na Sturovu, v smere vychod-zapad, teda na svoj smer.. Takze z Auparku ku Krajskemu sudu nejazdite, alebo pocitajte s dvojnasobnym krizenim elektrickovej trate. Aj toto je "dosledok" mestskeho okruhu. Jedine, co sa mi na tom systeme paci, su bus pruhy a preferencia MHD. Nic ine. Pretoze mestske okruhy sa v mestach stavaju ako uplne posledna alternativa, ked uz niet inej moznosti ako "opravit" dopravu ...
Reakcia na: PTI #7392:
Právoplatné územné rozhodnutie a právoplatné stavebné povolenie na komunikáciu 4-pruhovú s otočením pamätníka už tiež niekto zmenil ? (rozhodol sa zmeniť) ?
Reakcia na: veteran #7391:
Asi niekto rozhodol, že s pamätníkom sa točiť nebude - ale HBR to nebol.
Pre osvieženie pamäte - toto je podľa mňa usvedčujúci výrok, ktorý hovorí za všetko:

V blízkosti budúceho obchodného centra sú dva pamätníky. Ako investor avizoval pred rokom, Pamätník vojakom Sovietskej armády ostáva na pôvodnom mieste, ale Pamätník neznámeho protifašistického vojaka sa bude otáčať. Stane sa tak v priebehu marca a bude to stáť 500- až 700-tisíc eur. Zaujímavé je, že pamätník, ktorý je k Auparku bližšie, ostáva stáť tam, kde doteraz, na rozdiel od vzdialenejšieho, ktorý chcú otáčať. Aký je dôvod? „Popri pamätníku neznámeho vojaka bude viesť verejná komunikácia," hovorí Roman Karabelli, PR manažér HB Reavis. "V územnom pláne je zakreslená tak, že jedným pruhom čiastočne zasahuje do dlažby v okolí pamätníka (cca 20 m2). Tento pamätník teda budeme na naše náklady pootáčať o cca 60 stupňov.

Čítajte viac: http://korzar.sme.sk/c/5772129/aupark-planuje-investor-otvorit-v-jeseni-2011.html#ixzz1OzGLErv1

Článok je z 19.2.2011
Reakcia na: PTI #7388:
No tak v prvom rade tu bola pôvodne debata o podzemnom riešení dopravy. HBR dupol, mesto uskočilo a poklonilo sa. Príklad so žľabom bol len príklad serióznosti developera, ktorá sa u HBR hľadá len ťažko. Podľa mňa - už keď sa HBR nechcelo ísť do podzemného riešenia - tak mal zafinancovať rekonštrukciu trate po pamätník neznámeho vojaka. Robí sa dlažba, cesta, len trať sa nechá pôvodná. To je čo za nezmysel? Bez toho to mesto nemalo dovoliť. A keď HBR nie je ochotný kompletne (!) "zhodnotiť" a zmodernizovať námestie, tak tu nemá čo robiť. rekonštrukcia trate by ho určite finančne nezruinovala. Lenže to by sa nesmeli načierno stavať podlažia, však...

Po ďalšie: Prečo bolo "zrazu" zmenené celé riešenie dopravy v okolí Auparku? Nebolo to náhodou na "objednávku" HBR, ktorému sa hodila staršia štúdia zjednosmernenia okruhu? Vedia už obyvatelia Fejovej o plánovanej zachádzke áut od Palackého ulice popred ich obloky? Určite sa potešia. HB Reavis šetrí na tej ceste, alebo ako to je? Veľmi by ma to zaujímalo. V rozhodujúcom okamihu, už keď bol plot okolo pamätníka sa vytiahlo zjednosmernenie. A potom sa plot spoza pamätníka presunul o pár metrov ďalej na západ na úroveň Fejovej. Trápne divadlo.
Reakcia na: PTI #7384:
aaha, zaujímavé, vďaka za vysvetlenie 🙂
Reakcia na: veteran #7387:
Nehnevajte sa, doteraz som vás považoval za seriózneho človeka, ale toto môže napísať ozaj niekto kto je pod vplyvom drog alebo má v sebe liter tvrdého - to ozaj chcete dať do jednej roviny náklady na vyčistenie odvodňovacieho žľabu okolo garáží a kompletnú rekonštrukciu dvojkoľajnej električkovej trate v dĺžke minimálne 500 metrov vrátane 6 výhybiek a 3 krížení ? Práve takýmito príspevkami tu niektorí totálne degradujú diskusiu, nehľadiac na fakt, že odporcovia Auparku majú iné diskusné fóra, a nie imhd ....
Reakcia na: VLI #7386:
Asi čakajú na KORID, ktorého osud je ťažko predpovedateľný. Ak by bol HB Reavis len trochu seriózny developer, tak by zrekonštruoval trať na NO. Napr. taký PeeMDe pri stavbe Cassovar-u dal vyčistiť žľaby okolo garáží - všetko na pozemku, ktorý mu ani nepatril. Lenže HB Reavis má od serióznosti dosť ďaleko.
Reakcia na: PTI #7379:
... a kto bude rekonštruovať trať na Šturovej ? Snáď DPMK ? A z čoho ?
Alebo sa čaká na €-fondy v rámci KORIDu ?
Reakcia na: PTI #7384:
A bude fungovat aj zelena vlna pre auta?
Reakcia na: Isidor #7383:
Pripravuje sa kompletná rekonštrukcia CSS-ky v meste tak aby preferencia MHD ozaj fungovala. Tie električkové detektory pár metrov pred stopčiarou budú fungovať ako odhlasovacie, to znamená, že po prejazde električky cez detektor - teda vjazde do križovatky, to bude signál pre ukončenie "zelenej" pre túto električku. Navolenie zelenej v tomto smere bude zabezpečovať detektor predchádzajúcej križovatky, teda pri Krajskom súde. Je to trocha zložitejšie na vysvetlenie, ale jednoducho asi takto: križovatky sú prepojené koordinačným káblom, dnes po kábli je medzi križovatkami posielaný iba koordinačný impulz, po novom po tomto kábli budú chodiť aj impulzy pre preferenciu električiek - jeden detektor bude v prvej križovatke odhlasovací a súčasne pre nasledujúcu križovatku výzvový. Ak bude medzi križovatkami zastávka, tak sa vloží detektor aj do zastávky. Tento rok tak budú v rámci Auparku riešené uzly Mojmírová - Štúrova, Južná trieda - Fejova a plaváreň /Senný trh/. V priebehu budúceho roka by to malo takto fungovať v centre na Štúrovej, bude to realizované postupne v rámci riešenia jednosmerného okruhu, až sa skončí v centre, tak sa bude pokračovať na tr. SNP. Samozrejme, že sa bude upravovať aj uzol pri Športovej hale, križovatka pri Lipe a meniť radič na Nám. MMM. Všade za účelom preferovania ako ED, tak aj A+TD.
Reakcia na: PTI #7379:
máme prestupnú tarifu, tak čakať 15 minút na priamy spoj naozaj nebudem 🙂 OK, teším sa teda na rekonštrukciu trate a zastávky (snáď ešte v tomto tisícročí)

Poďme ďalej 🙂 ešte k Domu umenia a preferencii tram. Vidím tam detekčné slučky medzi koľajnicami. Bude to jediná detekcia prichádzajúcej električky? Pretože sú umiestnené cca 13 metrov pred stop-čiarou. Ak áno, tak vďaka reakčným časom radiča, minimálnym zeleným, vyprázdňovacím medzičasom atďatď. aj tak každá prichádzajúca električka (a teraz mi ide hlavne o smer NO) bude musieť zastaviť, počkať na signál voľno (ktoré sa zaradí väčšinou skôr než pri pevnom cykle, to je pravda) a zase sa rozbiehať. Nedalo by sa to spraviť nejako praktickejšie, aby električka prešla bez zastavenia a zdržania (s minimálnym zdržaním)? Čojaviem, slučka alebo jednoduchý trolejový kontakt tesne za zjazdovou výhybkou pri Krajskom súde? To je cca 110 metrov, pri počiatočnej rýchlosti 15 km/h výrazne viac času na reakciu SSZ a včasné zaradenie fázy voľna = ušetrených pokojne 20-30s času a nejaká tá trakčná energia, mínusy pre ostatnú dopravu žiadne (či?)
Reakcia na: PTI #7381:
Aha, no inač ta guma podľa mňa neni nič moc, ak by to bola taka ista ako napr. na žel. priecestiach alebo na južnej triede...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.