ak vieš, tak by si mal vedieť aj to, že už nič netreba doťahovať ("Eurobusové Bčk plkatia v MHD už len opačne to dotiahnuť"). Ako píše tbus, problém je skôr v zjednotení CL než v hardvéri.
Re #7346 jt: súhlasím, avšak fotky boli urobené tesne pred odchodom vozov z miesta činu, respektíve počas neho, takže už nebolo kedy zachytiť kolónu alebo nájsť iný pohľad
Som rád, že sú tu aj aktuálne fotoreporty z mimoriadnych udalostí (vďaka za fotky), ale prečo sú tie aktuálne fotené len z jedného miesta? Teda aspoň ja by som vyfotil dopravnú nehodu napríklad aj z druhého chodníka, zaznamenal kolónu električiek, policajné auto a podobne.
tbus.. pokial viem, tie BČK ako "peňaženka" už fungujú u oboch rovnako. Ak si dobijem kredit na eurobusovej karte, au vodiča SAD, tak potom len pri jazde mi z nej odratáva - podľa toho kám cestujem, a ak cestujem MHD,tak po priložení mi tak isto odratáva - podľa platnej tarify..
Ale tak či onak - to je asi dosť ľahko riešitelný problém - ak by sa malo k tomu pristúpiť a pustiť do systému MHD aj konkurenciu - viem si predstaviť niektoré okrajové časti mesta ktoré by "v pohode" obsluhoval eurobus.. No ako tu bolo spomenuté - musela by biť vôľa z hora.. ?
EP už sú kvázi zjednotené, no muselo by dôjsť k zjednoteniu aj predplatných lístkov, čiže ku spásmovaniu košického regiónu, aby sa mohli zaviesť aj spoločné predplatné lístky v meste + rozšírenie aj na prímesto podľa km pásiem SADky.
Re #7340 Rudyke902: Hlavný problém je to, že kým v meste platia časové lístky, vo vlaku a SAD sú to pásmové lístky. Niekto by musel ustúpiť aby sa mohli zjednodiť aspoň mesačníky.
Prečo nie? Pokiaľ by mesto zaviazalo Eurobus k plnej tarifnej integrácií, tak naozaj nevidím dôvod, prečo by napr. k tomu Krematóriu mala chodiť MHD raz za uhorský rok a aj prímestské busy.
Najprv by musel mať objednávateľ dopravy (mesto, kraj) záujem o dopravu. Odborníkom z kraja však stačí raz za 4 roky nakresliť nejakú novú trasu pre regioelektričku, nech vyzerá, že sa niečo robí, a tam to aj končí. Ak by malo mesto pevnú ruku, a prikázalo by podnikom v meste zjednotiť tarifu, šlo by to.
..bola by to zdravá konkurencia - možno - nie asi? Niekde to funguje (vo svete) bežne.. a už aj v SR železnice k tomu pristupuju - pomaly ale isto.. Samozrejme odbavovacie systémy by sa museli celkom ujednotiť - a to problém veľký nieje.. Eurobusové Bčk plkatia v MHD už len opačne to dotiahnuť..
Zaviesť MHD smerom na Čaňu nevidím reálne. Už dávnejšie boli viaceré pokusy, ale SAD Košice, dnes Eurobus sa tejto trasy drží zubami nechtami, pretože je to asi najvyťaženejší smer na prímestskej doprave, a prakticky bez konkurencie iného dopravcu. Na linky týmto smerom je cez pracovné dni vypravených okolo 10 - 15 autobusov, z toho polovica veľkokapacitných.
ty chceš, aby v Košiciach bola MHD pod viacerými dopravcami? Ty si normálny? Odbavovací systém je rovnaký, ale cestovné by bolo iné a s mesačníkom od DPMK by som si u Eurobusu asi mohol tak pískať.
Nie radšej nech tu je jeden dopravca.
..a k eurobusu, viem o tom že mal záujem o nejaké trasy, a obsluhovať len nejaké územie.. No mesto neudelilo licenciu. Ale bola to vec mesta a DP, ako postaviť "súťaž" o niektoré linky, o obsluhu dajme tomu okrajových častí - a udeliť tak licenciu... (tak isto aj napr.linka ku krematóriu 33 - je súbežná so všetkými spojmi eurobusu na smer Prešov, a ako je vyťažená a aký má interval - by stálo za diskusiu zas..) ? Pekný deň všetkým.
..Len na margo včerajšej diskusie, ja som aj písal že každá linka je niečím výnimočná, a špecifická podľa toho čo obsluhuje a kto s ňou hlavne cestuje, že nedá sa porovnávať linku s linkou! A linku 28 s 29 som uviedol NA ZAČIATKU ako príklad len čo sa týka hlavne dĺžky a aj to že spája okrajovú obec mimo mesta.. Samozrejme všetko čo sa tu popísalo ohľadom toho je pravda, so všetkým súhlasím, to je o.k. Hlavná myšlienka bola asi tá, že je škoda ak sa ruší akákoľvek linka - to bolo asi celé.. Zvyšok okolo toho už vznikol len a len na základe ďalšej diskusie.. ?
A ešte, uviedol som aj iné príklady ako linku 29 - a to nereagoval už nikto.. ?
keďže je to dlhá ulica, tak mu dali celú dlhú hodnosť k menu - asi aby vyšiel v mape názov na celú dĺžku ulice. Pritom v starších mapách sa neuvádza v názve jeho 1. meno.
Nj, a keby sme chceli byť až veľmi exaktní, tak oficiálny úradný názov ulice je Trieda armádneho generála Ludvíka Svobodu ? To bola asi nejaká súťaž o najdlhší názov s Triedou Slovenského národného povstania ?
"ja som to - že obsluhuje aj jazero - neuvádzal ako hlavný dôvod nezrušenia"
--->>> ani ja som to nenazval ako hlavný dôvod, takže sa zbytočne voči tomu ohrádzaš. Maličkosť, ale má význam.
K Tvojmu prirovnaniu L 29 k L 28 - niektoré čísla sú zaokrúhlené alebo približné a bral som do úvahy rozsah premávky pracovného dňa:
L 28 - 8 párov spojov voči L 3, L 7, L 19 - 200 párov spojov;
L 29 - 36 párov spojov voči L 16 - 47 párov spojov.
Vidíš ten nepomer? 8 ku 200 a 36 ku 47. Prirovnávaš k sebe neporovnateľné. Aj keby si odtiaľ vyhodil L 19, keďže neprechádza celým sídliskom, tak pomer bude tak či tak ďaleko iný.
Re #7312, Re #7324 Rudyke902: Linku 28 jednoducho nemôžeš porovnať s akoukoľvek inou v KE. Ako hovorí Isidor, je to jediný prvok ako-tak integrovanej dopravy, na tejto linke sa totiž finančne spolupodieľa viacero strán (mesto, samospráva obce a župa) a bolo by ideálne, ak by sa to rozširovalo čo možno najviac (nie tak dávno som spomínal, žeby bolo zaujímavé zriadiť linky do Čane, Geče a okolitých obcí na juhu). Tu už by ale bolo dobré zamyslieť sa nad bordelom ktorý vládne v prideľovaní dotácií a keby si sa na to bližšie pozrel, hneď by ti došlo, že v našich podmienkach (aspoň teraz) niečo také existovať nemôže. Navyše tu píšeš o nejakej špičke na tejto linke. Nemôžem si pomôcť, ale ráno raz za 45 minút, tri hodiny nič, potom zas po dvoch hodinách spoj, poobede raz za hodinu, večer nič, len jeden nočný spoj (pre USS)... Kde vidíš špičku, pravidelnosť, niečo, čo možno porovnať s linkami MHD?
Re #7328 Rudyke902: Linka 28 s ôsmimi spojmi za deň a päť-hodinovou medzerou medzi ranným a popoludňajším spojom NEOBSLUHUJE Jazero, to len ja vidím to, čo proklamuješ ako totálne hovadinu? To skôr možno povedať, že sídlisko obsluhujú niekdajšie sprivatizované SAD-ky so spojmi smerom na/z Trebišova a okolitých obcí, ktorých je mnohonásobne viac, ako osem na linke 28...
Re #7329 Rudyke902: Ty asi fakt nechápeš. Eurobus nemôže vstúpiť do MHD, nemá na to licenciu. Eurobus môže obsluhovať len obce a mestá spadajúce mimo katastrálneho územia Košice I. - IV. a len za presne definovaných podmienok na základe licencie o službách vo verejnom záujme. A keďže Nižná Myšľa je obec (nie mestská časť Košíc) nachádzajúca sa v katastrálnom území Košice - okolie, môže tam Eurobus zriadiť linku po dohode s obcou a VÚC.
---a ktomu eurobusu - ak sa javí lacnejší - tak nech vstúpi do systému mhd aj na iné linky, menej atraktívne..
už taký pokus tu bol raz, nie_
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616
Nie radšej nech tu je jeden dopravca.