Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 110mat110 #10719:
A to je čo za porovnanie? Proste je fakt, že Košičania si nevedia predstaviť veľa vecí, vo svete inak bežných.
Reakcia na: Isidor #10718:
Skus sa po hlavnej prejst na bicykli. Len tak pre predstavu
Reakcia na: 110mat110 #10717:
sú Košičania špecificky tupí, keď v iných mestách premávka električiek po peších zónach (aj výrazne užších než na Hlavnej) bez problémov funguje?
Reakcia na: veteran #10715:
Ja si v dnesnom stave neviem predstavit elektricky na hlavnej. Ved ludia su natolko tupi, ze by ich hned dajaka elektricka zrazila. Nehovoriac o zasobovani
Reakcia na: cedin #10714:
Samozrejme, dnes sú technické možnosti odhlučnenia, ako aj minimalizácie prevádzkou vznikajúcich vibrácií úplne odlišné, ako boli povedzme v 80. alebo 90. rokoch. Takisto aj trolejové vedenie sa dá riešiť už rôznymi spôsobmi tak, aby pre bežného človeka nebolo nijako nápadné a vyrušujúce.
Reakcia na: S499.1023 #10713:
Argument ohľadom poškodzovania dómu sa začal viac prejavovať až keď začali úvahy o obnovení električiek na Hlavnej (medzi ukončením rekonštrukcie divadla a začatím šusterrekonštrukcie).

Či sa dočkal aj seriózneho podloženia, to netuším. Nikdy som nič také nevidel.

Proste, boľševik si vymyslel kopať kolektor krížom cez Hlavnú kvôli divadlu a podzemné priestory pod horným parkom. Električka musela zákonite preč, lebo okrem rozkopávok nebolo miesto na zázemie staveniska. Ale nikdy sa neplánovalo, že ju nadobro zlikvidujú (neuvažoval o tom ani nikdy neschválený návrh nového ÚPN-HSA z roku 1989). Oprava dómu sa popri tom napasovala tak, že v čase rekonštrukcie divadla sa opravovali časti, ktoré si odstávku ED vyžadovali (najmä západná loď).
Reakcia na: KVKV #10712:
Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená.
Buď treba prepojiť Maratón so stanicou a tak vzniknú 2 možnosti objazdu centra alebo obnoviť trať na Hlavnej a vznikne priamy prejazd (ale normálny prejazd z Komenského na Južnú triedu čiže od Loky do Barce a na Jazero, nie dajaké turistické srandy len od Maratónu len po Nám. osloboditeľov.)
Nech mi nikto nevraví, že dostatočné odpruženie tejto trate v blízkosti Dómu je neriešiteľný technický problém...
Obe tieto veci naraz netreba, ale jednu z nich určite.
Reakcia na: KVKV #10712:
Pokiaľ viem, tak na Hlavnej nebol hlavný problém v drôte ale v otrasoch, ktoré poškodzovali kostiel. Takže trasodiesel by to akurát zhoršil.
...pokial by v KE malo niečo také zmysel, tak návrat električiek s nezáv.pohonom na Hlavnú. Technicky by to nebolo náročné
Reakcia na: JerryBA #10709:
To bol taký úspešný Nordhausenský šotopokus, takže na zatraktívnenie skomierajúcej mestskej električky ju prepojili s blízkou Harzskou úzkorozchodkou.
Nordhausenské električky to bol vždy taký minipodnik , celý vozový park cca 6 vozov , niekolkokrát hrozil zánik.

Inak električky s nezávislým pohonom nie je nič zvláštne, dá sa to vyrobiť, napr. Škodovka pre Turecko (bat.pohon) ale pre košické výluky niečo také - zbytočné, scifi.
Požičiavať čokoľvek dízlové kvôli výlukám? ? To sa už približuje šotonezmyslom typu "V Prahe budeme v zastávke X rozdeľovať dvojičky a každá časť pôjde ďalej svojou cestou, lebo ICE v Nemecku sa tiež takto rozpájajú".

V prvom rade sa treba o infraštruktúru starať priebežne a nemať takého obrovské odstávky koľajovej siete. A v druhom rade je potrebné koncipovať NADku v takej miere, aby boli dopady na cestujúcich (ZÁKAZNÍKOV) čo najmenšie.
Reakcia na: KVKV #10706:
Siemens zjavne vyrobil električku s pomocným dieselagregátom.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154638567500819&id=51727620818
Reakcia na: myslavcan #10707:
Noo, šukafón so šesťmetrovým rázvorom náprav by po košickej električkovej infraštruktúre ďaleko došiel.
Reakcia na: KVKV #10706:
Šukafóny od ZSSK ? alebo 810.626 a 810.450 od detskej železnice ?
Reakcia na: tedom-cng #10698:
Aká je vaša predstava o takom vozidle ? Kde a čo požičať ?
Reakcia na: S499.1023 #10699:
To je jedno. Stačí, že jazdí po koľajniciach a môže to byť ako dočasná náhrada za električky, aby sa kvôli NAD nemuseli sťahovať vozidlá zo služieb, kde majú byť, a aby boli aj adekvátne zálohy k dispozícii. ?
Reakcia na: Isidor #10701:
Práve po prečítaní tohto mi to napadlo. ?
Reakcia na: Isidor #10701:
Nemajú tie Knight Ridre náhodou dôjsť samé do vozovne v prípade problémov? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.