Pani Alena, mate uplnu pravdu - z urciteho uhlu pohladu. Linka c. 207, voz 14Tr ev. c. 6310 - ale to sme uz rozumeli. Ak vodic urobi taku chybu ako ste napisali tak sa nehadam - urobil chybu. Ale, jazdit v kuse 8 hodin po Bratislave tiez nie je sranda, este k tomu vas iba malo vodicov osobnych aut pusti pri odjazde zo zastavky - je to stresujuce. Vodic trolejbusu ale urobil jednu vacsiu chybu ako to ze prudko zabrzdil - neskontroloval totiz ci sa niekomu nieco nestalo. Ak by som vam mohol poradit, tak v pripade ze sa taka situacia bude opakovat chodte vodicovi povedat co sa stalo - on je povinny vam pomoct, aj ked to znamena ze iba privola sanitku. Druha vec je pohlad cestujuceho (napriklad Vas) na DPB. Vsima si iba nedostatky, nestava sa ze po dobrej jazde si povie - ten vodic isiel naozaj prima, malo by ich byt viacej. Bohuzial tak to je, vsimame si iba negativa. Urcite su aj dobri vodici v DPB - napriklad dnes som cestoval z DNV linkou cislo 21, poradie 6, voz cislo 1902. Stary hrdzavy a este k tomu aj napchaty Ikarus. Ale Motor, prevodovku, napravy a brzdy mal naozaj v tip-top stave. Druha vec ktora bola dobra bol vodic. Jazdil elegantne a s citom. Ziadne sklbanie pri rozjazde zo zastavky (pritom nemal automaticku prevodovku), jemne brzdenie, ohladuplne vytacanie zakrut a pod. JA si vsimnem aj to, ked vodic ide dobre, vascina ludi to vidi iba ako "jazdu", pri ktorej nefrflu - ale co by zlepsili? Azda iba novy voz, lebo stary je hrdavy, castokrat ma aj zly motor, pevodovku, nedajboze aj brzdy. Ak zacnete sledovat kazdu jazdu tak si vsimnete, ze viacej vodicov jazdi tak, ze im niet co vycitat.
Este by bolo dobre podotknut, ze trolejbusy su vozidla s najlepsimi dynamickymi vlastnostami - rozjazd a brzdenie. Na rozdiel od autobusom maju elektromotor, ktory sa da pretaziat a kratkodobo (plny rozjazd) podat vykon aj 400 kW. Oproti elektricke ma trolejbus zas vyhodu v tom, ze nezacne tak lahko preklzavat. Pri brzdeni ma trolejbus oproti autobusu aj dalsi typ brzdy (popri tlakovzdusnej) - elektrodynamicka brzda, na principe ze elektrimotor pracuje ako generator do odporniku - tento typ brzdy je velmi ucinny a niektori vodici ho naozaj vedia vyuzit (brzdenie pred vzdusmou krizovatkou, nasledne plna jazda, estc...). Preto sa nam zda, ze najma vodici trolejbudov jazdia prilis prudko. Ale iba v porovnani s autobusom, s osobnym autom jazdime este prudsie. Rozdiel je v tom, ze v aute sa na kadzu zmenu stihneme pripravit...
Pani Alena, na zaver Vam zelam aby sa noha co najskor uzdravila, lebo urcite je to neprijemne.
Este by bolo dobre podotknut, ze trolejbusy su vozidla s najlepsimi dynamickymi vlastnostami - rozjazd a brzdenie. Na rozdiel od autobusom maju elektromotor, ktory sa da pretaziat a kratkodobo (plny rozjazd) podat vykon aj 400 kW. Oproti elektricke ma trolejbus zas vyhodu v tom, ze nezacne tak lahko preklzavat. Pri brzdeni ma trolejbus oproti autobusu aj dalsi typ brzdy (popri tlakovzdusnej) - elektrodynamicka brzda, na principe ze elektrimotor pracuje ako generator do odporniku - tento typ brzdy je velmi ucinny a niektori vodici ho naozaj vedia vyuzit (brzdenie pred vzdusmou krizovatkou, nasledne plna jazda, estc...). Preto sa nam zda, ze najma vodici trolejbudov jazdia prilis prudko. Ale iba v porovnani s autobusom, s osobnym autom jazdime este prudsie. Rozdiel je v tom, ze v aute sa na kadzu zmenu stihneme pripravit...
Pani Alena, na zaver Vam zelam aby sa noha co najskor uzdravila, lebo urcite je to neprijemne.
Alena