Reakcia na: d3k0 #20225:
No to nie je až taká pravda. Nebude to až také výrazné, keďže vozy budú jazdiť častejšie a tak aj počet ľudí, ktorý budú chcieť nastúpiť a neskôr vystúpiť na danej zastávke bude menší. Dosť spraví aj nízkopodlažnosť vozidla čiže výmeny cestujúcich, hlavne dôchodcov bude rýchlejší.Teraz je 15m vozidlo vypravované na linku, kde jednoducho nestačí a typ vozidla je neštastný. Pohyb cestujúcich v ňom ťažký a pomalý a keď chce človek vystúpiť, tak sa musí k dverám začať prebýjať (teraz neviem či ý alebo í) už od predošlej zastávky. Avšak keď bude interval linky nastavený na 15m vozidlo (typu Solaris) mohlo by to byť o niečom inom. Samozrejme o jedny dvere menej spraví svoje. No keď si zobereš takú Karosu 741. 1. a 4. dvere sú úzke a tak nahrádzajú jedny velké. Čiže dosť skreslene povedané pre výstup a nástup do K741 sú tiež len trojo dverí. SU15 s kabínov pre vodiča by som skreslene povedal, že 2,5 dverí. Takže skutočný nárast chronometráže na napríklad L97 by som videl tak o 2minúty, čo vôbec nie je veľa vzhľadom na dĺžku jazdnej doby velej trasy a to 44 minút.
Re #26235 Galiosha: Budem reagovať tu, keďže tu prebieha debata. Ale nerozumieš, že keď zmeníš interval a prispôsobíš ho premávke 15m vozidlám, tak ti zostane hodinová kapacita danej linky rovnaká a vozy budú rovnako plné?
Ja obhajujem 15m vozy len pod jednou podmienkou, že sa upraví interval vzhľadom na kapacitu vozidla. Inak nie.
Veď si vypočítajte. Každých 6 minút, čiže za 1hod 10 vozov o kapacite 150 ľudí. To je 1500 ľudí za hodinu /125 je 12 vozov. 1hod (60min) deleno 12 = 5. Čiže výsledný interval je 5 minút a kapacitne to máte to isté.
Tomáš