Je tam 10 minút zadara na odletoch, ne príletoch nie je nič. BA2301 to napísal jasne. Aj na tých odletoch som už dvakrát platil, pretože kolóna pri výjazdovej závore mi predĺžila pobyt nad 10 minút.
Vo Viedni som nikdy nič neplatil za krátke vyloženie alebo naloženie. Tak mám asi zázračnú ŠPZ. Je tam jednoducho zadara 10-15 min. V Bratislave podobne. Ak niekoho čakám a mešká čo vidím na fly radare počkám ho v neďalekom mekáči na káve. Žiaden problém.
U nás na stanici by tiež vedeli dať rampu na to krátkodobé parkovanie. Ak tam niekto ostane stáť vrátane taxi tak si to zaplatí. 5 min.by malo stačiť grátis na ten mini parking. No a piatky, nedele tam dať hliadku MP. Teraz vedia ráno byť dvaja na Garde pri svetelne riadenom prechode pre chodcov od tej nehody študenta tak by sa hádam našli aj na organizovanie IAD na stanici v cestovnej špičke.
Bratislava nie je Viedeň ani New York a ani Amsterdam. A nikdy nebude. Hlavná stanica a každá iná železničná stanica má byť dopravne dostupná IAD a to tak, aby bolo možné prísť a vyložiť cestujúceho alebo cestujúceho naložiť K+R (Kiss&Ride). Na vymáhanie práva tam stačí dať mestskú políciu a/alebo kamery. A pokiaľ je na to priestor, tak by pri každej stanici malo byť strážené platené dlhodobé parkovanie. Nechápem túto logiku šikanovia ľudí nezmyselnými obmedzenia a úmyselným škodením. Tento absurdný ľavicový aktivizmus skončí ako vždy, veď to už vidíme v iných štátoch, kde sa aktivizmus a "zlepšovanie verejného priestoru" odtrhol z reťaze.
Vo Viedni na letisku na príletoch nie je nič grátis, platí sa od prvej sekundy, minimálne 5 EUR. Už je to niekoľko rokov zmenené. Grátis čas je na odletoch, asi 10 min (za deň na jednu ŠPZ), čo stačí na prejazd a vyloženie cestujúcich s kuframi. Priestory okolo hlavnej stanice sú vzácne, lebo ich je málo, tak sa za ne dá pýtať veľa. A ak má niekto individuálny odvoz, môže počkať, kým príde, nemusí to byť naopak. Skrátka musíme sa vzdať logiky, že všade sa musí dať zaparkovať a nadlho.
Mimochodom, na Manhattane (NYC) takmer nestretnete individuálne autá. Parkovanie je tam predražené a stále ubúda, ľudia sa naučili cestovať verejnou dopravou alebo taxíkmi (žltými, zelenými (len smerom na Manhattan, nie naopak), čiernymi (len na objednávku - telefón, app, ...)). Grand Central Terminal (to je nádherná stanica) nemá parkovisko. Penn Station myslím, že tiež nemá parkovisko.
IAD treba vyhodiť inde (Pražská), pred stanicou z toho bude stále bordel. A na potreby MHD pred stanicou treba pozerať s perspektívou do budúcna, nie podľa súčasnej prevádzky a aj tak už nevyhovujúceho priestoru.
Podľa katastra je vlastníkom parcely 23096/1 Hlavné mesto SR Bratislava - to je prakticky od Šancovej po staničnú budovu. Parcely na Pražskej 21251/1, 21251/2 a 21253, kde by niekde mohlo vzniknúť parkovisko pre IAD a Taxi (teda nie 21253, to je pamiatka) vlastní Slovenská Republika. A takisto parcely pod staničnou budovou, tesne pred budovou, pod koľajiskami vlastní Slovenská Republika. Takže problém so súkromníkmi tam nie je.
Autobusy #3304 a 3305 boli koncom leta 2025 darované mestskej časti Ružinov, ktorá ich poskytla ako humanitárnu pomoc Územnému spoločenstvu mesta Cherson.
Len tým dosť skomplikuješ križovatku Šancová/Štefanovičova/Námestie Franza Liszta, lebo budeš potrebovať 4., možno aj 5. fázu signálneho plánu.
V súčasnosti má tá križovatka 3 fázy:
1. šancová rovno+vpravo, chodci cez cestu od stanice okrem smeru od Račka, električkovú trať, Žabotovu a Štefanovičovu.
2. od SAV na stanicu+električky+ chodci cez šancovú a vetvu od Račka na stanicu+výjazd zo Žabotovej
3. Od stanice
Po novom aj keby električka išla po východnom okraji súčasnej cesty ku hlavnému vchodu na hlavnú stanicu, budeš potrebovať fázu, keď sa bude dať odbočiť od SAV na súčasné električkové obratisko a inú fázu, keď sa bude dať vyjsť od súčasného električkového obratiska. Plus budeš musieť mať dva odbočovacie pruhy od SAV na stanicu-jeden pre MHD a zásobovanie prevádzok na stanici a druhý pre zvyšnú dopravu. Rovnako tak budeš potrebovať dva semafory pre odbočenie od SAV na stanicu, čo bude miesta neznalých vodičov dosť mýliť.
Stačilo by, keby polícia dôsledne pokutovala blokovanie bus pruhu taxíkmi a autami. A zabránila by zablokovaniu VHD autami čakajúcimi na uvoľnenie parkoviska. Dtto Kramáre.
Tiež mi to napadlo už, že ponad elek.obratisko urobit ďalšie podlažie len pre parkovisko IAD resp vozidla do 3,5t.. A súčasne parkovisko zrusit resp prerobiť na ďalšie MHD zastávky + diaľkové spoje
Tak samozrejme, urobit to cele dvojposchodovo by bolo najlepsie, ale ovela nakladnejsie, toto by som videl ako taky kompromis.
Tiez sa mi to zlepsovanie IAD nepaci, ale vyriesilo by to sucastny problem ked auta cakajuce na uvolnenie parkoviska blokuju MHD.
Ak by sa uz niekde od krizovatky MHD od aut oddelila na obvod, tak nech uz je v strede pomer parkovisko / zelen / pruh aut cakajuci na uvolnenie parkoviska akykolvek je mi jedno. Kludne nech polovica tej plochy nie su parkovacie miesta, ale priestor kde budu stat auta a cakat na uvolnenie miesta. Hlavne je, ze nebudu blokovat MHD.
A celkovo by to aj priblizilo nastupistia / vystupistia MHD. Nie ako dnes, ze ta v spicke konakace autobusy vyhodia blizsie k zastavke Pod stanicou, ako k budove stanice...
Podla mna je tam ale aj vela zabiteho priestoru vdaka dvom sluckovym obratiskam vedla seba. Ak by sa priestor vyskovo vyrovnal a prestavalo sa to na sposob Kosic, teda MHD spolocne na okraj a dostredu parkovisko, tak by sa ta kapacita rapidne zvysila. Otazka je, ci sucastny problem je iba kapacita parkoviska, alebo aj priepustnost uzla pod stanicou. Lebo mat tam vacsie parkovisko by tam mohlo dotiahnut este viac IAD.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BA2301