K Šulekovej sa vyjadriť neviem, keďže keď som ja začínal jazdiť, bola tam osadená kompletná križovatka z trubiek, ktorá neustále padala a o pár rokov bola práve o tú manipulačnú vetvu zredukovaná. Tam si matne pamätám akurát nejakú drobnú anomáliu typu prehadzovanie do rovného alebo také čosi
Keď už som musel šliapať na pedál jazdy aj vzduchovú brzdu, prišlo mi jednoduchšie prestaviť výhybku jazdou . S tým lepením stykača výhybky som vždy premýšľal, prečo sa Škoda neinšpirovala u ČKD, na električkách také problémy neboli.
Myslim že po 6254resp po 6256
Ono stačilo len zapnut stykač jazdy /pedalom/a stlačit tlačitko vyhybky
Mal som 14Tr z tejto rady /rv.1987 s nezavislou EDB/
Aspon si vedel ci neostal stykač vyhybky zalepeny ,vtedy si počul taku ranu pri pusteni jazdy a vypnuti stykaču /zalepený stykač vyhybky/ On by sa odpornik mohol priliš zohriat a poškodit
Na Trnávku som chodil len zo začiatku kariéry a vtedy som riešil iné problémy - napr. ako o štvrtej ráno nájsť voz na koľaji 17 za úplnej tmy tak, aby som si nenabral snehovej brečky do topánok
Nie som učiteľ, som len fanúšik dizajnu trolejového vedenia, veľa o kremniciach skutočne neviem, viem ale že pána v prvom poste na 99% budil zberač prechádzajúci výhybkou a nie jej prehadzovanie
Od 6228 po asi 6244 to bolo aj tak zbytočné, pretože pri prehadzovaní výhybky si musel spolu s tlačidlom šliapať aj na jazdu, aby bežalo chladenie silového bloku.
Ja si spominam na tzv .dialkovu výhybku/manipulacnu/ pred zast .Slovinská smer depo Trnavka kde bol kontakt asi 20 m pred vyhybkou
Inak bol kontakt priamo pred vyhybkou a bolo to rozhodne tažsie prehodit než dnes ,bolo treba viac sustredenia a ked si stal v rade na červenu ,a vediet kde ten kontakt je ked si nechcel prehadzovat a vtedy aj vypnut kurenie do voza aj ofuk okien kurenie zvačsa tiež .
a ak si chcel tak spravne uregulovat jazdu
To je všetko už s 14 TR. OD 6228 už boli aj tlačitka naprehadzovanie vyhybiek /pri stlačeni sa zvyšil oder o cca 100A do odporniku/
To všetko boli roky od 1994 ,ked neboli ešte žiadne radiové vyhybky
Tak to sa teda riadne mýliš, Laminátka myslí na to, že kontakt na prehodenie výhybky je niekoľko metrov pred samotnou výhybkou, taká bola na Námestí 1.mája, ktorú si prehadzovala 213-ka smerom na Kolibu. Z mojej éry (1985 - 1989) si pamätám túto (a tuším ešte zo Šulekovej smerom ku hradu, keď končila 214-ka a odchádzala na Hroboňku, ale to som si nie príliš istý)
Zjavne príprava na Bratislavské mestské dni 26.4.2025
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
thomasin5050