Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Práve som cestoval reláciu Einsteinova-Klientske centrum 8:04-8:52. Veľmi atraktívna MHD!
k vozidlu #4269 nejde napísať komentár. Vozidlo už nemá CVR
Reakcia na: trolejbus6207 #180117:
K Šulekovej sa vyjadriť neviem, keďže keď som ja začínal jazdiť, bola tam osadená kompletná križovatka z trubiek, ktorá neustále padala a o pár rokov bola práve o tú manipulačnú vetvu zredukovaná. Tam si matne pamätám akurát nejakú drobnú anomáliu typu prehadzovanie do rovného alebo také čosi
Dnes jazda #6505 na Čiližskú (video nie je moje, iba zdieľam 🙂).

https://www.facebook.com/groups/368133181566/permalink/10160441374051567/
#7733 + #7734 aktuálne videná na obratisku Hlavná stanica.
6278 na Čiližskej práve
Reakcia na: D555.3008 #180126:
Keď už som musel šliapať na pedál jazdy aj vzduchovú brzdu, prišlo mi jednoduchšie prestaviť výhybku jazdou 😃. S tým lepením stykača výhybky som vždy premýšľal, prečo sa Škoda neinšpirovala u ČKD, na električkách také problémy neboli.
Reakcia na: S499.1023 #180121:
Myslim že po 6254resp po 6256🤔
Ono stačilo len zapnut stykač jazdy /pedalom/a stlačit tlačitko vyhybky
Mal som 14Tr z tejto rady /rv.1987 s nezavislou EDB/
Aspon si vedel ci neostal stykač vyhybky zalepeny ,vtedy si počul taku ranu pri pusteni jazdy a vypnuti stykaču /zalepený stykač vyhybky/ On by sa odpornik mohol priliš zohriat a poškodit 😲
Reakcia na: SixSixTrooper #180122:
A je ti zopakujem ešte raz a naposledy, že ho budil zvuk solinajky. On bol totiž tiež insider a vedel, čo presne ho budí.
Reakcia na: S499.1023 #180121:
Takto to fungovalo aj v 6250-ke, čiže v celej dodávke vozov v roku 1987 (po 6253)
Reakcia na: S499.1023 #180120:
Na Trnávku som chodil len zo začiatku kariéry a vtedy som riešil iné problémy - napr. ako o štvrtej ráno nájsť voz na koľaji 17 za úplnej tmy tak, aby som si nenabral snehovej brečky do topánok 😁 😁 😁
Reakcia na: S499.1023 #180119:
Nie som učiteľ, som len fanúšik dizajnu trolejového vedenia, veľa o kremniciach skutočne neviem, viem ale že pána v prvom poste na 99% budil zberač prechádzajúci výhybkou a nie jej prehadzovanie 🙂
Reakcia na: D555.3008 #180118:
Od 6228 po asi 6244 to bolo aj tak zbytočné, pretože pri prehadzovaní výhybky si musel spolu s tlačidlom šliapať aj na jazdu, aby bežalo chladenie silového bloku.
Reakcia na: trolejbus6207 #180117:
Jednu sme mali priamo vo vozovni Trnávka.
Reakcia na: SixSixTrooper #180113:
Predkontakt sa hovorí, keď je kontakt vzdialený od výhybky, pán učiteľ.
Reakcia na: trolejbus6207 #180117:
Ja si spominam na tzv .dialkovu výhybku/manipulacnu/ pred zast .Slovinská smer depo Trnavka kde bol kontakt asi 20 m pred vyhybkou
Inak bol kontakt priamo pred vyhybkou a bolo to rozhodne tažsie prehodit než dnes ,bolo treba viac sustredenia a ked si stal v rade na červenu ,a vediet kde ten kontakt je ked si nechcel prehadzovat a vtedy aj vypnut kurenie do voza aj ofuk okien kurenie zvačsa tiež .
a ak si chcel tak spravne uregulovat jazdu
To je všetko už s 14 TR. OD 6228 už boli aj tlačitka naprehadzovanie vyhybiek /pri stlačeni sa zvyšil oder o cca 100A do odporniku/
To všetko boli roky od 1994 ,ked neboli ešte žiadne radiové vyhybky
Reakcia na: SixSixTrooper #180113:
Tak to sa teda riadne mýliš, Laminátka myslí na to, že kontakt na prehodenie výhybky je niekoľko metrov pred samotnou výhybkou, taká bola na Námestí 1.mája, ktorú si prehadzovala 213-ka smerom na Kolibu. Z mojej éry (1985 - 1989) si pamätám túto (a tuším ešte zo Šulekovej smerom ku hradu, keď končila 214-ka a odchádzala na Hroboňku, ale to som si nie príliš istý)
Reakcia na: salamans #180109:
Zjavne príprava na Bratislavské mestské dni 26.4.2025 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.