Bývalý kolega býval na Prievozskej v dome, na ktorom bol zavesený preves s kremnickou rozjazdovou výhybkou smer Mlynské Nivy/Svätoplukova, ten hovoril, že mal každé ráno budíček, keď si prvý výjazdový trolejbus prehodil výhybku.
Tak to je také, ja to volám, dieslové techno. Tá kolísavá monotónnosť zvuku je naozaj uspávajúca.
Ale sám som si zažil hlavne tie T6tky každé ráno už pred 4, keď som mal okno izby oproti zastávke Jesenského. Ani budík som nepotreboval v lete, keď má človek otvorené okno.
Moja babka bývala v Petržalke a z 90. rokov si pamätám, ako až ku nej do bytu aj napriek zatvoreným oknám, bolo počuť každú chvíľu zvuk Ikarusov 280 pri rozbiehaní zo zastávky Topoľčianska (bývala na Strečnianskej oproti poliklinike). Takže si tipnem, že starí Petržalčania budú so zvukmi električky asi tiež OK.
Zhruba 10 metrov od mojej hlavy, keď ležím v posteli, jazdia okrem šukafónov a regín (to sú také české bagety) aj bardotky, hektori a podobné stroje. Preto si, pokiaľ to počasie dovoľuje, nechávam otvorené okno, keďže zvuk motora K6S310DR (alebo aspoň 6S310DR) je hneď po pradení mačky najlepší uspávací prostriedok. Ale zvuk trojtónovej aj analógovej tyristorovej a tranzistorovej výzbroje tiež nie je zlý.
Bolo to buď na konci 80. alebo na začiatku 90. rokov. Odhadom tak polovica vozidiel nemala funkčnú vysielačku. Ale v týchto konkrétnych prípadoch pacienti asi nechceli volať dispečing, pretože by sa ukázalo, že nie sú schopní samostatného výkonu služby.
K tej situácii č. 3: predpokladám, že sa toto udialo asi v 80. alebo 90. rokoch. Vtedy vodiči MHD nemali možnosť sa spojiť s dispečingom na diaľku, aby ich dispečeri naviedli na správnu trať? Lebo o takýchto prípadoch zablúdenia som z tej doby čítal a počul viac, že blúdili toľko až zablúdili úplne alebo nabúrali.
V noci sa ale nesie všetko. Bežne môžeš pri DKZH počuť kŕkanie žiab od ramena, jazdu nákladného vlaku...
Myslím, že brzdenie T6 v zelenom páse bude lahoda oproti vrčaniu busov rovno ľuďom pod oknami.
Jazdu nemusí byť počuť ani pri otvorenom okne. Ale tešte sa, na ten syntetizátorový zvuk večerných a prvých ranných T6 pri brzdení do zastávok.
V tom otvorenom priestore tej stredovej osi Petržalky sa to bude niesť možno až do Ovsišťa.
Preto by malo ležať na srdci Petržalčanom aby čo najskôr a čo najhustejšie obostavali celú trať novým developmentom. Keďže, povedzme si pravdu tá os tam potrebuje tú hustotu zástavby aby tá Petržalka konečne nevypadala ako nedokončené sídlisko.
Ja som tomu príspevko porozumel tak, že by vyskočil pilot, ktorému skončí plánovaný pracovný čas. Autobus39 tam píše o limite presne to, že ak by hrozilo prekročenie limitu, tak letí iná posádka a tá pôvodná ostáva na zemi. Ale pilotom sa často stáva, že neskončia podľa plánu ale skončia prácu oveľa neskôr. Leteckú spoločnosť nezaujíma, či mali niečo naplánované, pokiaľ to umožní limit podľa predpisov, tak letia aj s dlhým meškaním. Pilotom sa stáva aj to, že im na poslednú chvíľu prehodia služby, t.j. letia inde a v inom čase (toho istého dňa) ako mali pôvodne naplánované. Ich zamestnávateľ potrebuje minimalizovať škody, ktoré by musel zaplatiť cestujúcim, posádky sa tomu musia prispôsobiť, im EÚ odškodné nestanovila.
Cca okolo 22:40 išla elina medzi Holicskou a Topoľčianskou a neprišla mi hlučná, stal som síce za zatvoreným oknom, ale mal som čo robiť, aby som ju vôbec počul...
S mimoriadnymi udalostami treba ratat, ano, ale toto nie je mimoriadna udalost. Mimoriadna udalost je napriklad ak je trat zablokovana pre nehodu alebo ulica uzatvorena. Ak dispecer chce aby bola pokryta ina sluzba nez ta, ktoru ma vodic ten den robit, tak na to maju ZV.
S 810zssk samozrejme suhlasim, takto sa dobra vola u vodicov urcite nebuduje.
"Predstavte si, že by pilot meškajúceho letu na plánovaný fajront nahodil padák a vyskočil"
Pilot, ktoremu hrozi, ze prekroci povoleny limit, ani nenastupi do toho lietadla a musi to zobrat iny kolega Takto sme cakali 2,5 hodiny na lietadlo, lebo prilet lietadla bol zdrzany a aerolinka musela zabezpecit druheho pilota, lebo ten prvy by presvihol svoj limit.
Edit: a preto aj napriklad bola nehoda lietadiel na Tenerife, lebo kapitan KLM sa ponahlal, aby sa zmestil do limitu
Bez ohľadu na to či sa to môže, predĺžiť vodičovi službu z ukončenia o 19:00 na ukončenie o 24:00 asi nie je okej a nie je to cesta ako si tých ľudí udržať (samozrejme ak s tým vodič sám súhlasí tak je to ok). Ale ak mal mať ukončenie napr. o 22:15 a po jeho presune na inú službu mu vyjde ukončenie o 22:40 a stále vychádzajú zákonné limity, tak to asi taká veľká dráma nebude, nedeje sa to predsa každý deň.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SixSixTrooper