Tak mi hlboko prepáč, ospravedlňujem sa každému a aj tebe, že som odfotil na rýchlo trolejbus, keďže ho zachvíľu zakryla 71tka. Ospravedlňujem sa za tento prečin že som TROLEJBUS odfotil 9:16 a nie 16:9
Boli, všetky odporovo ovládané mali v BA predkontakt pokiaľ sa nemýlim. To ale nič nemení na tom že prehodenie jazýčkov je zanedbateľný zvyk oproti buchnutia zberača keď cez ňu prechádza.
prikladám aj video kde je jasne vidieť časové rozmedzie medzi prehodením a prejazdom zberača: https://youtu.be/_hjHJfkIi7A
Bývalý kolega býval na Prievozskej v dome, na ktorom bol zavesený preves s kremnickou rozjazdovou výhybkou smer Mlynské Nivy/Svätoplukova, ten hovoril, že mal každé ráno budíček, keď si prvý výjazdový trolejbus prehodil výhybku.
Tak to je také, ja to volám, dieslové techno. Tá kolísavá monotónnosť zvuku je naozaj uspávajúca.
Ale sám som si zažil hlavne tie T6tky každé ráno už pred 4, keď som mal okno izby oproti zastávke Jesenského. Ani budík som nepotreboval v lete, keď má človek otvorené okno.
Moja babka bývala v Petržalke a z 90. rokov si pamätám, ako až ku nej do bytu aj napriek zatvoreným oknám, bolo počuť každú chvíľu zvuk Ikarusov 280 pri rozbiehaní zo zastávky Topoľčianska (bývala na Strečnianskej oproti poliklinike). Takže si tipnem, že starí Petržalčania budú so zvukmi električky asi tiež OK.
Zhruba 10 metrov od mojej hlavy, keď ležím v posteli, jazdia okrem šukafónov a regín (to sú také české bagety) aj bardotky, hektori a podobné stroje. Preto si, pokiaľ to počasie dovoľuje, nechávam otvorené okno, keďže zvuk motora K6S310DR (alebo aspoň 6S310DR) je hneď po pradení mačky najlepší uspávací prostriedok. Ale zvuk trojtónovej aj analógovej tyristorovej a tranzistorovej výzbroje tiež nie je zlý.
Bolo to buď na konci 80. alebo na začiatku 90. rokov. Odhadom tak polovica vozidiel nemala funkčnú vysielačku. Ale v týchto konkrétnych prípadoch pacienti asi nechceli volať dispečing, pretože by sa ukázalo, že nie sú schopní samostatného výkonu služby.
K tej situácii č. 3: predpokladám, že sa toto udialo asi v 80. alebo 90. rokoch. Vtedy vodiči MHD nemali možnosť sa spojiť s dispečingom na diaľku, aby ich dispečeri naviedli na správnu trať? Lebo o takýchto prípadoch zablúdenia som z tej doby čítal a počul viac, že blúdili toľko až zablúdili úplne alebo nabúrali.
V noci sa ale nesie všetko. Bežne môžeš pri DKZH počuť kŕkanie žiab od ramena, jazdu nákladného vlaku...
Myslím, že brzdenie T6 v zelenom páse bude lahoda oproti vrčaniu busov rovno ľuďom pod oknami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Klawu