Reakcia na: Klepeto #179488:
a mas dojem ze tych 480tis. (prihlasenych) obyvatelov ma aj rovnake dopravne naroky ? v 1990tom sa moj den skladal obvykle len z 2 dlhsiech ciest - rano do prace (alebo skoly) a po skonceni nazad domov, myslis ze s tym vystaci obyvatelstvo aj dnes ?a plocha ktoru treba obsluhovat sa tiez zvacsila....
dopravne vykony sa od 1990 do 1995 dost dramaticky znizili a odvtedy su +- na stale rovnakej urovni....
stale nic ?
PS: prazdne priestory obvzlast v starom meste, co myslis, cim to je ?
volakedy si aj v centre mal obchody s lubovolnym sortimentom, siel by si si dnes na pesiu zonu kupit chladnicku ? televizor ? a ak by si to chcel nahodou aj s dopravou (co pred 35 rokmi nebolo), tak dodavky uz v centre nie su fuj fuj ?
a tak sa v centre viac-menej uz vedia uzivit len krcmy, suveniry a obcas nejake potraviny, zvysok uspesne vykapal.... prekvapenie ?
Klepeto
Kvantum nových bytov aj v tých štvrtiach čo si uviedol je z veľkej miery kupovaných ako investícia a skôr určené na prenájom teda aj prázdne.
Staré Mesto ako mestská časť dokonca stále nedobehla svoju stratu v počte obyvateľov. Obchody v centre skôr živoria a kvantum prevádzok je na prenájom alebo dlhodobo je prázdnych. Sídla bánk a iných nadnárodných firiem je etablovaných v širšom centre alebo v iných kancelárskych štvrtiach aj na okraji mesta.
Takže nie, väčší počet obyvateľov alebo viac zastavaného územia nie je príčina zápch v centrálnej časti mesta. Je to zmena podielu prepravy osôb medzi MHD a IAD.
A aby sa ten prepad zastavil v neprospech MHD, tak jej treba vytvárať podmienky aj nad rámec obmedzovania IAD. Ako napr. v tomto prípade tá Mostová.