a mas dojem ze tych 480tis. (prihlasenych) obyvatelov ma aj rovnake dopravne naroky ? v 1990tom sa moj den skladal obvykle len z 2 dlhsiech ciest - rano do prace (alebo skoly) a po skonceni nazad domov, myslis ze s tym vystaci obyvatelstvo aj dnes ?
a plocha ktoru treba obsluhovat sa tiez zvacsila....
dopravne vykony sa od 1990 do 1995 dost dramaticky znizili a odvtedy su +- na stale rovnakej urovni....
stale nic ?
PS: prazdne priestory obvzlast v starom meste, co myslis, cim to je ?
volakedy si aj v centre mal obchody s lubovolnym sortimentom, siel by si si dnes na pesiu zonu kupit chladnicku ? televizor ? a ak by si to chcel nahodou aj s dopravou (co pred 35 rokmi nebolo), tak dodavky uz v centre nie su fuj fuj ?
a tak sa v centre viac-menej uz vedia uzivit len krcmy, suveniry a obcas nejake potraviny, zvysok uspesne vykapal.... prekvapenie ?
Vytvaranie podmienok na obmedzovanie IAD je krokom spat k totalite a socializmu. Potom to tu bude vyzerat ako v ZSSR, ze 1 auto za hodinu a totalne preplnene autobusy. A radsej mat 30 obchodnych centier s kvalitnymi obchodmi ako su Eurovea, Aupark, Nivy ako nekvalitne obchody na Obchodnej ako za socializmu.
To čo som uviedol je iba taký návrh. Ten náhradný výjazd môže byť za Mostovú aj skôr na nábrežie aby sa tým napr. nemuselo ísť až na Štúrovu. Napr. otočením smeru jednosmerky na Kúpeľnej medzi Medenou a Vajanského. To je zachádzka cca 400 m čo naozaj pre auto nie je nič strašné.
Zastavanosť územia nemá nič spoločné s tým, že sú v centre zápchy. Ja som vychádzal z počtu obyvateľov. Zatiaľ čo v roku 1990 mala Bratislava 440tisíc, tak po 34 rokoch má necelých 480tisíc. To zrovna nie je nejaký veľký prírastok.
Kvantum nových bytov aj v tých štvrtiach čo si uviedol je z veľkej miery kupovaných ako investícia a skôr určené na prenájom teda aj prázdne.
Staré Mesto ako mestská časť dokonca stále nedobehla svoju stratu v počte obyvateľov. Obchody v centre skôr živoria a kvantum prevádzok je na prenájom alebo dlhodobo je prázdnych. Sídla bánk a iných nadnárodných firiem je etablovaných v širšom centre alebo v iných kancelárskych štvrtiach aj na okraji mesta.
Takže nie, väčší počet obyvateľov alebo viac zastavaného územia nie je príčina zápch v centrálnej časti mesta. Je to zmena podielu prepravy osôb medzi MHD a IAD.
A aby sa ten prepad zastavil v neprospech MHD, tak jej treba vytvárať podmienky aj nad rámec obmedzovania IAD. Ako napr. v tomto prípade tá Mostová.
Obmedzenia na ukor preferencie mhd su ok. Azda nebude elektricka v centre cakat len preto, aby auto nemuselo vypustit niekolko oblacikov splodin navyse. Cakat na semafore dokaze aj s vypnutym motorom
Rustaveliho ulica v krátkom úseku pri Bille uzavretá - horela Billa. Dispečing na mieste, odklony vyzerajú ísť vrchom cez ulicu Pri Vinohradoch a po Detvianskej.
Ako jedna vec je ak by sa obmedzoval vjazd - je to podla mna stale blbe, hlavne s ohladom chybajucich obchvatov, ale ok. Co ale nechapem je bohorovne presvedcenie, ze rovnako treba obmedzovat vyjazd vozidiel z centra mesta - tak ked uz raz tam su, tak im treba vyjazd co najviac ulahcit, a nie ze tam budu ten fujky CO2 vypustat 3-4x dlhsie a vo vacsom mnozstve ako keby plynulo mali zelenu vlnu smerom von.
Autá prioritne nezakazujem. Iba ulice, ktoré využívajú by nemali byť v centrálnej časti použiteľné na ľahké dochádzanie a už vôbec nie na tranzit. Preto sa postupne dostávame do situácie, že autom človek musí urobiť väčšiu vzdialenosť ako mhd alebo ako chodec/cyklista a to má byť ten výstup tých obmedzení. Nie zákazov.
Mesto sa nerozrástlo, iba pribudli autá. Či k tomu patrične pribudla infraštruktúra je otázne. Myslím si, že IAD mala za ostatných 20-30 rokov viac investovaného do cestnej siete než bolo investované do rozširovania siete MHD.
Signálne plány by potrebovalo upraviť na nábreží na viacerých križovatkách. A toto beriem ako kritiku nedotiahnutého projektu cyklopruhu na nábreží. Napr. signálny plán na odbočenie na most SNP od NAGLS, kde priamy jazdný pruh v smere na nábrežie a výjazd Staromestská je blokovaný odbočujúcimi autami na most, ktoré sa už nezmestia do svojho pruhu. To má potom za následok zdržiavanie autobusových liniek na NAGLS.
To isté ako píšeš na Šafku. Ale počkajme si na január, to bude v meste premávka aj po začatí školy zase ako cez prázdniny. Toto je iba predvianočný nápor. No, ale aj napriek tomu by som IAD zakázal používať Mostovú na výjazd na nábrežie a smeroval ich na Tobruckú a Štúrovu smer nábrežie.
Štúrovej by hlavne pomohlo ak by nebola prepojená so Špitálskou, ale slúžila by iba ako vyprázdňovacia ulica pre Jesenského, Tallerovu, Dobrovičovu a Tobruckú.
Špitálska by mala byť od Kolárskej rovnako zaslepená ako dolná časť námestia SNP a dalo by sa po nej dostať iba von z mesta smer východ ako druhá alternatíva po Štúrovej. Obe ulice práve zapratávajú autá čo ich používajú na prejazd cez centrum.
iste, ale pokial velmi inu moznost ako to nestastne auto nemas, tak ho pouzijes bez ohladu na to ci sa z lokality dostanes nakratsou cestou alebo sa budes motat klukato; akurat ze v tom druhom pripade tam po sebe zanechas aj vyssiu mieru znecistenia ako v pripade prvom....
nuz a na druhej strane, dopravne vykony verejnej dopravy (v pocte vozo/vlako/osobo-kilometrov) su zauplynulych 30 rokov +- rovnake a ani trosku nereflektuju to ze mesto sa za to obdobie poznatelne zvacsilo, maximalne sa preskupuju trasy, na to aby sa kdesi cosi pridalo sa vzdy musi cosi kdesi zas zobrat.... a tak sa skupina obyvatelov ktori velmi inu moznost ako sadnut do auta nemaju postupne zvysuje, ono to nie je len o pohodolnosti....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA