Reakcia na: si #179207:
Čiže pridanie jedného, eventuálne dvoch riadených priechodov do existujúcich svetelných križovatiek tak, aby bol celý, nie nevýznamný prestupný uzol komfortný a bezbariérový, pričom na tejto relácii už dnes je približne 20 riadených či neriadených priechodov pre chodcov, neimplementujeme preto, lebo autá by si postáli trochu dlhšie a niektorí vodiči prehodnotili svoje dopravné správanie? Čo potom chceme od mestskej politiky? Položme si naozaj serióznu otázku.
Ike
V prípade Bratislavy je pochopiteľná a aktívna politika, ktorá tlačí autá na obchvat (kam patria, pre nich bol budovaný) tak, aby nestáli v kolónach v meste a vytvárali všetky tie externality, ktoré vytvárajú (vrátane meškaní MHD). Úrovňové priechody na Šancovej by síce situáciu mierne zhoršili, ale zase by oddelili vodičov majúcich štart/cieľ niekde blízko Šancovej, od vychytrálkov, ktorí si myslia, že divokou jazdou cez mesto predbehnú kolóny na Prístavnom moste. A ak by to bolo zo všetkých strán "zbuspruhované", možno by niektorí (vzhľadom na to, že celý uzol Pod stanicou by sa stal mimoriadne bezbariérový) presedlali aj do MHD (a to na konci dňa všetci chceme).