Toto je neuveriteľná Urban legenda. Za modernú históriu DPB neexistuje vodič, ktorý by dostal sankciu za meškanie, samozrejme za predpokladu, že prišiel na čas do práce, alebo meškanie nebolo spôsobené jeho vinou (zabudol sa na WC na konečnej).
Chronometráže sú samozrejme viac nastavené na sedlo, pretože v špičke meškanie vzhľadom na interval nikomu nevadí (pri hustejších intervaloch si cestujúci dokonca nič nevšimne, lebo mu príde predchádzajúci spoj) a v sedle sa jazdí načas. Opak by bol väčší prúser, lebo buď by sa vetralo alebo by sa jazdilo s predstihom, čo vzhľadom na redšie intervaly problém je.
Naopak, meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov, keďže hoci síce aktívne jazdia, celé mesto nepokryjú, majú výbornú spätnú väzbu a vedia sa hrať s chronometrážami.
Jazda silou mocou načas aj za cenu porušovania predpisov ale jazdy ako s dobytkom nie je k úžitku nikomu. Určite nie cestujúcim, určite nie grafikonistom (lebo mylne vyhodnotia chronometráže za bezchybné) a nakoniec ani vodičom, ktorí si sami vlastnou vinou spôsobujú stres.
Všetko čo píšeš dáva hlavu a pätu, povedzme si však to, že dnes je premávka úplne iná ako kedysi, správanie a slušnosť ľudí tiež a celkový psychický tlak a stres v tomto všetkom môže vyvolať podráždenú reakciu. Od toho sú samozrejme psychotesty, ale sám viem, že jednoducho to čo sa v meste deje, je šialenstvo a anarchia. A nechcem nič konkrétne povedať, iba veľmi všeobecne, každý znalý si domyslí svoje, ale kedysi bol vodič Vodič a dnes je vodič 12345.. a to platí obojstranne z pohľadu "zdola" aj "zhora". Myslím, že umnejší pochopia.
Je tam zrejme viac dôvodov, noví ľudia, často z cudziny, snaha stíhať harmonogram, lebo potom sú sťažnosti kvôli zmeškaným prestupom. Okrem toho sa vraj skrátil oddychový čas medzi jazdami a vodiči sú systémom nútení robiť nadčasy na hranici predpisov a hygieny, kedže je stále zrejme podstav. Teda aspoň podľa inzerátu na profesii, ktorý tam visí už dlho.
jednak štýl jazdy a jednak zbytočné nutkanie mnohých kolegov verbálne vzdelávať cestujúcich - napríklad tak ako si ty písal pár príspevkov nižšie .. na každej druhej zastávke niekoho poučujú lebo nemával, zle stál, dobehoval, zlý gombík stlačil atď., proste furt každému niečo vadí a väčšina šoférov nemá žiaden problém to cestujúcim dávať najavo lebo si myslia že oni sú tam od toho aby s každým narobili poriadky .. toto je tiež jav ktorý nikdy nepochopím, začnú sa hádať s cestujúcimi za každú xujovinu ale zároveň sa sťažujú že stále meškajú a skracuje sa im prestávka na konečnej.
ku štýlu jazdy ... presne nad týmto som sa zamýšlal nedávno keď som sa bol niekde previezť že možno zo mňa hovorí len spomienkový optimizmus ale ešte tak pred desaťročím sa nestávalo aby človek natrafil na tolko vodičov MHD čo zjavne jazdia bez absolútneho citu k tomu vozu, k tým pedálom a k tým cestujúcim. Nechcem teraz znieť že "starí beusáci boli lepší", ale mám za to že pred rokmi bola profesia šoféra autobusu/trolejbusu prezentovaná schopnejšími jedincami ako dnes. Dobrzďovanie do zastávok ako píšeš je čistá katastrofa .. akože odstupom času som sa aj na naučil že dosť záleží na tom v akom je stave ten voz a ako velmi ti trhá prevodovka/retarder keď chceš brzdiť (proste nie vždy všetko sa dá vyčítať vodičovi), ale vo všeobecnosti čo niektorí stvárajú že behom jedného brzdenia osemkrát zmenia intenzitu našlapnutia brzdového pedála alebo naopak intenzívne pridávanie do zákrut, byť na mne tak toto posielam naspäť do autoškoly alebo radšej rovno na školu šmyku lebo evidentne si neuvedomuje že fyzikálne zákony platia aj na linkový autobus ..
rozbiehanie sa detto, šofér vidí/cíti že ho ešte drží zastávková brzda ale už má našlapnutý plný plyn (vodiči starých soriek zo série 18xx, 28xx) ... celé zle. Neviem no, keď som bol soplák tak mám pocit že sa vodiči celkom inak stavali k tej práci a bolo to na štýle jazdy väčšiny beusákov fakt že vidieť.
Inak ja mám celkovo pocit, že hlavne kvalita vodičov autobusov (t-bus a električiek nie) išla dosť dole. Možno sa už prejavuje kríza na pracovnom trhu, kde ako štát ťaháme za výrazne krátky koniec.
Všimol som si, že nemalá množina autobusárov nevie brzdiť. Očakávam, že profesionálny vodič, keď prichádza do zastávky alebo k svetelnej križovatke a nemusí urobiť žiadny núdzový manéver, že spomaľuje tak, aby graf rýchlosti v čase pripomínal písmeno S. Teda najprv ľahká brzdná sila, potom podľa potreby výrazne silnejšia a ak je vozidlo tesne pred zastavením (povedzme 15-20 km/h) tak jemné uvoľnenie brzdnej sily na úroveň nevyhnutnú na zastavenie vozidla.
Prax je taká, že vodič úplne bez dôvodu dupne pri príchode do zastávky alebo svetelnej križovatky na brzdu, takže cestujúci letia dopredu, následne brzdu pustí, takže letia dozadu, potom dupne znova, letia dopredu, potom pustí, takže letia dozadu a potom zastaví pri postupnom zvyšovaní brzdného účinku (takto brzdí moja žena-začiatočník náš gumokol). Už som si to všimol viackrát.
Poistku len vytiahneš a zašrobuješ novú. A samozrejme, asi to pozreli, premerali a zisťovali, či tam nie je iný problém. Z toho, že to vyrazilo tri električky naraz v tom istom čase a všetky tri na Kútikoch, je vysoko pravdepodobné, že to nebolo chybou vozidla.
Ďakujem za objasnenie. To mi pripomína príhodu z 90tych rokov, kedy sa z L5 (alebo 9? - už si presne nepamätám) vraj vracali T6ky do Krasňan s nafúknutými komutačnými kondíkmi a podľa vtedajšieho hl,. výpravcu z Krasňan potom v úseku okolo obratiska KV (tuším v smere od Krčác) namerali 820 V.
Určite je problém ak vodič nasrato gestikuluje na cestujúceho bez zjavnej príčiny, zvlášť ak sa cestujúci správa slušne, len úplne nerozumiem tomu čo konkrétne mala byť tá príčina prečo to vodič robil a ako si dospel k názoru že to bolo zrovna na teba a kvôli mávaniu ak si teda s ním už potom dodatočne nekomunikoval
Povieš mi jeden dôvod, prečo by som si vymýšľal a robil zle konkrétnemu vodičovi?
Predstav si, že pri zastavovaní nejde vozidlo 80 km/h a gestikuloval nasrato za volantom s tým, že očným kontaktom komunikoval so mnou.
Podľa mňa je to dosť veľký problém ak vodič nepozná prepravný poriadok a interné predpisy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider