Toto by sa dalo ošetriť tým, že počas vyprázdňovacieho času priecestia by mal smer od priecestia zelenú a až potom by jazdili smery nedotknuté priecestím
Naša vyhláška umožňuje pred priecestiami použitie dvojfarebného aj trojfarebného semaforu.
Dvojfarebný (červená + žltá) by sa mal všeobecnosti používa tam, kde by väčšinu času inak svietila zelená, čo by mohlo byť kontraproduktívne (skôr vodič zaregistruje, že sa mu na tam rozsvietilo niečo navyše ako keby sa len zmenila farba). Pri priecestiach je tu navyše problém s tým, že zelená by neznamenala automatickú prednosť pred vlakom (preto by pri poruche PZZ, ak by bolo kombinované (nie iba synchronizované) s križovatkovými semaformi, museli byť vypnuté všetky).
Máš pravdu, priecestie by sa dalo odstrániť, ak by ostala nejakým spôsobom úrovňová križovatka. Asi to tak nejak dopadne, pretože na mimoúrovňové kríženia tam nie je miesto...
Človeče, ale toto nie je križovatkový semafor! Však to je normálne PZZ v rakúskom štýle. Nemá preblikávajúce červené svetlá, lebo také sa v Rakúsku nepoužívajú nikde. A nemá ani zelené svetlo, len oranžové a červené.
Oproti tomu vo Švajci sa štandardne používa PZZ s preblikávajúcimi červenými svetlami, ale na zopár priecestiach pri križovatkách nie.
Ok, modelová situácia: budú tam semafory nekoordinované s PZZ; v smere z Ivanskej až za priecestím. V dobe tesne pred výstrahou prekvapí vodiča a61 čerstvo naskočená červená(lebo však semaforu bude výstraha jedno), zostane trčať na priecestí, lebo zelenú má Vrakunská, tak sa môže rovno začať modliť, aby mu zelená naskočila skôr, než príde vlak. Križovatka je dostatočne frekventovaná, aby tam semafory boli.
"vo Švajčiarsku som videl priecestie pri križovatke, ktoré nemalo samostatnú skriňu s dvomi preblikávajúcimi červenými svetlami, ale prejazd cez trať bol zabezpečený rovnakým cestným semaforom"
Áno, ale to predsa nebráni tomu, aby bolo žel. priecestie zakomponované do riadenia križovatky. Možno u nás tomu bránia predpisy, ale technicky sa to musí dať vyriešiť. Dokonca vo Švajčiarsku som videl priecestie pri križovatke, ktoré nemalo samostatnú skriňu s dvomi preblikávajúcimi červenými svetlami, ale prejazd cez trať bol zabezpečený rovnakým cestným semaforom, ako na obyčajných križovatkách. V prípade uzavretého priecestia mali zelenú ostatné smery.
Keď pominiem všetky technické otázky, tak toto celé nemá zmysel. Na čo je dobré, aby smer z/na Ivanskú dostal "pred výstrahou" (bez ohľadu na to, ako to chceš dosiahnuť) zelenú a vypratal sa? Však tento smer je dnes hlavná cesta, to je to isté, ako keby mal stále zelenú! A počas výstrahy samozrejme už dnes jazdí Vrakunská.
Jáj ja sa podelím o super skúsenosti obratisko Avion, autá zahltili McDrive a nech som robil čo som robil snažil som sa nech to čo najmenej obmedzuje 63 a 69 aby mali vodiči prestávky... okrem 1 Ukrajinca všetci.ostatní vodiči to chápali a nemadávali a skôr ešte aj srandovali topka bola keď 1 z nich mi ešte zahlásil že bodaj by mu tú kopu šrotu dakto ukradol (myslené na NB18)
Su tam na to vobec priestorove moznosti na podjazd s poriadnou vyskou?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
johnnyjanko
Oproti tomu vo Švajci sa štandardne používa PZZ s preblikávajúcimi červenými svetlami, ale na zopár priecestiach pri križovatkách nie.
EDIT: tu máš dobrý príklad: https://www.google.com/maps/@47.3206948,8.5215241,3a,75y,296.24h,88.45t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_FEk1f7_qxEGipTaTdXW3Q!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D_FEk1f7_qxEGipTaTdXW3Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D82.098755%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656