Nie je Nemecko ako Nemecko. Stačí sa prebehnúť menšími mestečkami a spojovacími "dvojkami" medzi nimi napr. v okrese Oberspreewald-Lausitz a to sú tankodrómy, za ktoré sa ani Severobalkánska Slovenská republika nemusí hanbiť.
Inak čo si predstavujete pod takým odborným výrazom "degradovať celý stav vozovky do zápeorných čísiel"?
Kamarátovi skrivilo nápravu v Petržalke na novej! Rapidke. Niekde v oblasti Lúky to bolo, nepoznám moc Petržalku, ale keď sa sťažoval na Polícii tak mu povedali, že má prispôsobiť štýl jazdy ceste. Vtedy ale pršalo, všade mláky a tým pádom jama, ktorú po odmeraní mala 172mm, nebolo vidieť a bolo to okrem toho ešte v rannom šere. Proste krása. Aj ja mám už pekne vybité tlmiče z týchto ciest na aute a to robím slalom na ceste.
Hej, jedno autíčko na celé mesto.....
Keď som bol nedávno v Nemecku, kade tade sa túlajú cestári s plamienkami a aj obycajné vlásočnicové trhlinky vyspravujú. Síce cesa na pohľad vyzerá hrozne (všade na svetlom podklade tmavé čiary po zalievaní), ale cesta je úplne pohodlná, bez jám, dier, hrboľov.....
Druhý fakt je, ktorý treba ale vždy upozorniť a tým sú naše rozkopávky.
Dnes ide telekom ťahať optiku, rozkope, položí, zaleje. O mesiac idú vodári asi 30cm od toho miesta rezať, rozkopú, vyzliepajú. Potom príde mesto, prefrézuje vozovku a položí asflat (škoda že vždy len asfalt, a obrubníky s chodníkmi kašleme, však načo), a hneď za nimi prídu plynári a ten nový asflat rozkopú...... Aj keby si sa o cestu neviem ako staral, toto bude aj tak degradovať celý stav vozovky do záporných čisiel. Mesto má vytýčiť pre každý úsek cesty 1-2 termíny v roku, a každý nech sa prispôsobí tomuto termínu. A spoločným poplatkom mesto vyspraví celý povrch vozovky jednoliato.
teraz neporovnávam s komunizmom ale inak svätá pravda. namiesto toho, aby sa tu lepili "malé dierky" ktoré idú opraviť s minimálnymi nákladmi a dlhou životnosťou, sa to tu radšej necháva vykryštalizovať na godzilie diery, čo ničia nápravy a prepichujú pneumatiky a potom sa to opravuje.... samozrejme s nedostatočným technologickým postupom, výsledkom čoho je skrátená životnosť záplaty a vrátenie sa zlého stavu. A potom máme záplatu v záplate záplaty.
nuz ked zoberiem ze "za komunistov" bolo aspon vidno behat auta so smolou a zalievat praskliny ktore sa dnes akosi od pociatku neriesia a caka sa ked voda s mrazom vykonaju svoje, tak po 30 rokoch takehoto pristupu je uz vidno vysledky aj v zakladoch....
Je naozaj priam desivé, aký obrovský investičný deficit sa tu nabalil. Lebo ok, hlavné ťahy majú poväčšine to šťastie, že sa sfrézuje asfalt, urobia lokálne vysprávky podkladu, nahodí nový a vie to na pár rokov zas byť civilizovane prejazdné. Lenže sú mnohé cesty (nielen, ale najmä, v Petržalke), ktoré trpia na komplet poprepadávané podložie - a povedzme si reálne: odkopať to všetko, pozhutňovať a nanovo vystavať je evidentne nereálne.
Pritom sme stále len v rovine "mať rovný asfalt pre autá". Mať zrekonštruované ulice v plnej šírke alebo nebodaj s nejakou konverziou v duchu complete streets mi čím ďalej, tým viac príde len ako nedosiahnuteľný sen. Dúfam, že aspoň ten chystaný manuál asfaltovania zaviaže firmy k poctivému riešeniu detailov, nech sa už nemusíme prizerať problémom typu nezatreté rozrdolené škáry alebo krajnica z okamžite dolámaných tenkých betónových dlaždíc.
Ja viem že sú to mimoriadnosti, ale v čase 6-18 by chcelo pružnejší dispečing... keby hneď vozy ktoré boli v obratisku a na ceste tam pozdržali predľžením intervalu na 6 miesto 4 resp 5 a 7-8 nech mevypadnú totálne spoje. Minimálne 3 električky z 9 aj 4ky by takto vykryli čiastočne interval a asi by spravili "rezervu" pre NAD
z toho kadial jazdim (a povodne to boli normalne cesty, t.j. nie zabi majer :-)) tak najviac vyhrava sutaz o tankodrom asi Hybesova od elektrickovej trate po Zitnu
aj Račianska od zváračaku po lidl je celkom kvalitný tankodróm nedávno veľa nechýbalo a celkom nepríjemne by som vykúpal jedného chodca, našťastie bolo bolo nadránom, račianska prázdna tak som to mal kam strhnúť
Samozrejme Miletičova ulica a zastávky Karpatská, Toryská, Ríbezľová, Hronská. To vytvára ideálne podmienky pre vznik súčasného stavu trolejbusov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Minko